• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-05-10 10:00:23 följande:

BF idag. Men ingen antydan till att ngt är på G, mer än va de varit de sista veckorna. Tålamod har aldrig varit min bästa egenskap :S

Vad spännande ändå att du hade BF idag! När som helst kommer bebisen. Hur mår du?
  • Hoppfullhet
    Nube skrev 2018-05-10 22:45:08 följande:

Vad spännande ändå att du hade BF idag! När som helst kommer bebisen. Hur mår du?

Ja, jag hoppas de. Gick över 2 dgr sist så hoppas de inte blir längre :) jag mår ändå relativt bra men de stunderna på dagarna som ör tunga o tröttiga blir fler än de pigga. Så ska bli skönt att snart få sin kropp tillbaka lite o äntligen få träffa min efterlängtade lilla bebis :)
  • ijo
    Nube skrev 2018-05-10 22:46:11 följande:

Hur går det för ijo som hade BF för en vecka sen?

8 dagar över tiden idag! Omogen tapp fortfarande så lär ju inte vara på gång :/ På måndag ska jag in för överburenhetskontroll får vi se vad som händer då. Hoppas såklart bebis vill kika ut ihelgen men tror tyvärr inte det.
  • Nube
    ijo skrev 2018-05-11 13:07:38 följande:

8 dagar över tiden idag! Omogen tapp fortfarande så lär ju inte vara på gång :/ På måndag ska jag in för överburenhetskontroll får vi se vad som händer då. Hoppas såklart bebis vill kika ut ihelgen men tror tyvärr inte det.

Hoppas hoppas att bebis vill ut snart! :) Har du mycket förvärkar och så? Vad innebär överburenhetskontroll?
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-08 21:36:27 följande:

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

Gick in i v39 idag. Magen sjunkit lite nu, men bebben har inte fixerats än, fortfarande ruckbar. Så vi får se när han bestämmer sig att komma ut. Har jobbat sista dag idag också, så nu kan man fokusera på att ladda inför förlossning och packa väska mm mm.

Hoppas att slippa gå över tiden dock
  • Mm79
    Nube skrev 2018-05-08 21:36:27 följande:

Hur mår alla? Jag gick in i v 37 idag (36+0) och har drygt en vecka kvar att jobba. Men det börjar bli riktigt tungt vissa stunder och har har fått kontig skärande smärta i underlivet ibland, speciellt när jag går. Bebisen är fixerad o trycker väl på nerverna. Trött är jag också.. men annars kan jag inte klaga. Dagarna går fort på jobbet och som tur är torsdag ledigt nu. Jag ser också fram emot förlossningen! Vi har fixat det mesta hemma, lite små saker kvar att handla. Sängen är bäddad och kläderna tvättade. Så roligt att snart får vi träffa våra bebisar :)

Gick in i v39 idag. Magen sjunkit lite nu, men bebben har inte fixerats än, fortfarande ruckbar. Så vi får se när han bestämmer sig att komma ut. Har jobbat sista dag idag också, så nu kan man fokusera på att ladda inför förlossning och packa väska mm mm.

Hoppas att slippa gå över tiden dock
  • andromedae

Vår pojke kom med urakut snitt pga allvarlig immunisering för snart fyra veckor sen, i graviditetsvecka 34. Han hade grav blodbrist och fick tillbringa sin första tid på neonatalen, men nu är vi hemma och utskrivna även från dagvården.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Nube
    andromedae skrev 2018-05-11 23:24:02 följande:

Vår pojke kom med urakut snitt pga allvarlig immunisering för snart fyra veckor sen, i graviditetsvecka 34. Han hade grav blodbrist och fick tillbringa sin första tid på neonatalen, men nu är vi hemma och utskrivna även från dagvården.

Oj men vilken tur att allt gick bra till slut! Och grattis till sonen :) Hur fick ni ta reda på immuniseringen? Hur har det varir annars?
  • pigan86
    andromedae skrev 2018-05-11 23:24:02 följande:

Vad skönt att allt gick bra trots omständigheterna <3 Hoppas ni mår bra allihop nu och kan njuta av tiden tillsammans. Kramar
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017