• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Karins08

Dåliga bilder men känner att jag är så osäker, är detta plus eller borde det liksom bli 3 streck? Har använt RFSUs test och jag fattar inget
  • Nube
    Karins08 skrev 2017-10-30 09:45:50 följande:

Dåliga bilder men känner att jag är så osäker, är detta plus eller borde det liksom bli 3 streck? Har använt RFSUs test och jag fattar inget

Det är ett plus :) Grattis!
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-10-30 09:45:50 följande:

Ser absolut positivt ut :) Vad kul grattis! Visst gjorde du fet? Vi har ju följts åt i en annan tråd :)
  • Karins08
    ijo skrev 2017-10-30 13:26:44 följande:

Ser absolut positivt ut :) Vad kul grattis! Visst gjorde du fet? Vi har ju följts åt i en annan tråd :)

Ja det har vi ju Gjorde FET och har egentligen testdag om 2 dagar så det är ju extremt tidigt :-/ känner mig så osäker och kunde inte ens läsa av testsvaret hehe
  • VitFjäril
    Titikaka skrev 2017-10-30 01:14:23 följande:

Hej och välkommen :) Var dem första också IVF? Hur länge har du varit gravid? Rd 5 är ju jättetidigt, fick du in 5 dagars blastis? :)

Tack :) Första var naturlig och förlorades i v.9. Andra var genom IVF och förlorades i v.6.

Ja det kanske är jättetidigt? Jag vet inte, har hört om många andra som fått plus då också, men precis det var ju 5-dagars. Det kanske är vanligare att plussa tidigt med 5-dagars än 2-3 dagars. Känns logiskt :)
  • Anki7
    Karins08 skrev 2017-10-30 14:18:48 följande:

Ja det har vi ju Gjorde FET och har egentligen testdag om 2 dagar så det är ju extremt tidigt :-/ känner mig så osäker och kunde inte ens läsa av testsvaret hehe

Grattis!!! Jag var också så osäker när jag testade att jag inte vågade tro på att det verkligen var positivt förrän många dagar och tre test senare =P

Grattis också till er VitFjäril och authentic!!!

Så otroligt ledsen för din skull dock vinterbebis12, så otroligt hemskt =( Denna eviga bergodalbana som alltid är så himla oförutsägbar! =( All styrka till er och hoppas att de tre i frysen är guldkorn!
  • Titikaka
    VitFjäril skrev 2017-10-30 14:30:41 följande:

Tack :) Första var naturlig och förlorades i v.9. Andra var genom IVF och förlorades i v.6.

Ja det kanske är jättetidigt? Jag vet inte, har hört om många andra som fått plus då också, men precis det var ju 5-dagars. Det kanske är vanligare att plussa tidigt med 5-dagars än 2-3 dagars. Känns logiskt :)

Ja, jag såg jättesvågt pluss RD 6 med 5-dagars:) men grattis ändå!
  • AnnieMagda
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

<3 Styrkekramar till dig!
  • AnnieMagda
    Kollegorna undrar - vad gör man?

Jag var sjukskriven 4 veckor vid IVF försök nr. 1 precis innan semestern, sen 4 veckor sjukskriven igen vid IVF försök nr. 2 nu i september. Och nu är jag återigen sjukskriven i 3 veckor för graviditetsillamående. Herregud, jag har varit borta i nästan tre månader de senaste fem månaderna. Min chef har veta hela tiden, för att jag sökte bruttolöneavdrag så det blev så. Han uppmanade mig att berätta något för mina närmsta kollegor, tre stycken. Så jag berättade inget om IVF för den vet inte ens våra familjer om. Hehe vi är lite privata på det sätta. Så jag berättade endast att jag är superillamående och kommer troligtvis vara borta pga av det.

Nu undrar givetvis ALLA andra på jobbet, för det är tredje gången jag är borta, och dom är hur många som helst. Så min närmsta kollega undrade idag om inte hon fick berätta. Jag svarade nej, herregud jag är bara gravid i vecka 9. Och ingen annan vet i familjen, ska då hela mitt jobb veta det? Bara för att dom är oroliga. Jag förstår folks oro när någon kollega är sjuk längre tid flera gånger, men kan man inte acceptera att saker och ting är privat...
  • VitFjäril

Jag kommer troligtvis inte få behålla den här graviditeten heller Gråter Testade nu för en stund sedan och fick ett mycket svagare streck, som även kom upp långsammare, än för två dagar sedan... Det går alltså åt helt fel riktning. Är så ledsen och förstår inte varför det här händer mig.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017