• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-11-09 14:43:49 följande:

Nej vad trist. Kramar i massor <3

Varför känns detta som sista gången?

Jag har fyllt 41 och har nu försökt några år. Ringde kliniken och jag har en ivf behandling kvar som jag har betalat för. Så vi försöker en gång till.
  • ijo
    Elise39 skrev 2017-11-09 08:56:45 följande:

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Hur lång tid tar det innan kroppen är återställd?

Usch :( Vilken vecka skulle du varit i nu? Skickar styrkekramar & hoppas så att nästa ivf lyckas <3
  • Areeya

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Nej, inte sant! Nu blir jag orolig igen.

Jag har vart med det här förut. Fostret slutade utvecklas v 7+2 dvs. 2 dagar efter vul. Läkaren tog blodprov 2 grr för att kolla hcg-nivå. Sedan väntade jag två veckor och hoppades på att kroppen skulle ta hand om det själv. Nej, det fungade inte och jag fick cytotec i stället.

Skickar stora kramar till dig!
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • vinterbebis12

Åh nej va tråkigt :( Jag gjorde avbrytandet på Danderyd och blev väl omhändertagen. Fick cytotec i flera omgångar. Skönt att du har ett försök kvar, var går du? Jag är snart 40 så förstår din stress. Stor kram
  • pigan86
    Elise39 skrev 2017-11-09 15:58:39 följande:

Jag har fyllt 41 och har nu försökt några år. Ringde kliniken och jag har en ivf behandling kvar som jag har betalat för. Så vi försöker en gång till.

Okej förlåt om det var en okänslig fråga var inte illa menat <3 kram och hoppas ni snart mår bättre
  • Elise39
    ijo skrev 2017-11-09 16:27:00 följande:

Usch :( Vilken vecka skulle du varit i nu? Skickar styrkekramar & hoppas så att nästa ivf lyckas <3

10+2. Känner lite lätt molande värk så kroppen kanske har börjat stöta ut. Jag gjorde VUL 8+2 och allt såg bra ut. 8+3 åkte vi på semester söderut. Så någon gång där hände det. Flyg ska ju inte orsaka MF/MA men man spekulerar en massa.
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-11-09 17:44:01 följande:

Okej förlåt om det var en okänslig fråga var inte illa menat <3 kram och hoppas ni snart mår bättre

Nej absolut inte. Tack och kram tillbaks.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-11-09 15:05:05 följande:

Jag kan tänka mig att beskedet kom som en total shock. Jag har inte heller haft jättemycket symtom och nu är jag orolig att samma ska hända. Detta är fruktansvärd.

Skickar en stor kram till dig!

Tack Nube! Pratade med kliniken och hon trodde att vi kunde påbörja ny behandling efter jul. Hur snabbt återhämtar sig kroppen?
  • Elise39
    vinterbebis12 skrev 2017-11-09 17:28:07 följande:

Åh nej va tråkigt :( Jag gjorde avbrytandet på Danderyd och blev väl omhändertagen. Fick cytotec i flera omgångar. Skönt att du har ett försök kvar, var går du? Jag är snart 40 så förstår din stress. Stor kram

Hoppas verkligen på bra omhändertagande. Fick du åka hem eller var du kvar på Danderyd? Jag går på fertilitetscentrum.
  • vinterbebis12
    Elise39 skrev 2017-11-09 19:51:35 följande:
    Hoppas verkligen på bra omhändertagande. Fick du åka hem eller var du kvar på Danderyd? Jag går på fertilitetscentrum.
    Jag var inlagd pga en infektion i livmodern som ledde till blodförgiftning (vilken medförde att vi fick avbryta graviditeten i v 12+6) så var kvar i fem dagar totalt. Har tyvärr inte någon erfarenhet att dela med mig av förutom att de var bra och proffsiga på DS. Det var jobbigt att vara hemifrån men skönt att hela tiden ha smärtlindring och stöd under aborten. Gjorde inte alls ont fysiskt. Får du åka hem får du säkert med dig smärtstillande. Jag har fått två barn mha FC men går nu på St Göran. Kram
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017