• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 19:49:18 följande:

Tack Nube! Pratade med kliniken och hon trodde att vi kunde påbörja ny behandling efter jul. Hur snabbt återhämtar sig kroppen?

Efter mitt missfall i somras fick jag äl 14 efter att blödningen slutade och sedan mensen 14 efter det. Så kroppen kom igång otroligt snabbt. Jag började blöda naturligt men fick ändå ta cytotec för att få ut allt snabbare. Smärtan var otrolig så be om bra mediciner! Vi behöver inte lida mer!

Jag flög när hag var i v 5 och fostret levde i v 8 så tänk inte så mkt på det (lättare sagt än gjort!)
  • Emsoff

Oftast så beror både missfall och MA på kromosomfel. Inget vi gör. Så lätt är det inte. Ultraljud tar inte heller död på foster. Så klandra inte dig själv. Jag har haft tre MA:n. Och alla har varit väldigt olika. Förstår att du känner dig lurad och besviken. Blir så ledsen, finns inget värre tycker jag. Men, inget du har gjort har orsakat det här. <3

• AnnaMaria83

Tack alla för fint stöd! ?? Tidigt igår morse fick jag mer ont och började blöda av mig själv. Tycker dock att det kommit alldeles för lite för att det ska vara avklarat. Nu mest bara ont emellanåt men kommer just inget. Hur har det varit för er andra? Väntar på att bli uppringd av fert.mottagningen nu då de ville veta. Ska få göra vul om 2-3 veckor för att se om allt ser bra ut. Vi mår ok och håller nu tummarna för en liten frostis efter jul. Beklagar Elise39 att det inte gick vägen, känns förjäkligt :( skickar all styrka!

• Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-10 08:00:23 följande:

Tack alla för fint stöd! ?? Tidigt igår morse fick jag mer ont och började blöda av mig själv. Tycker dock att det kommit alldeles för lite för att det ska vara avklarat. Nu mest bara ont emellanåt men kommer just inget. Hur har det varit för er andra? Väntar på att bli uppringd av fert.mottagningen nu då de ville veta. Ska få göra vul om 2-3 veckor för att se om allt ser bra ut. Vi mår ok och håller nu tummarna för en liten frostis efter jul. Beklagar Elise39 att det inte gick vägen, känns förjäkligt :( skickar all styrka!

Jag blödde först lite i 2-3 dagar och sedan kom smärtorna och jag blödde mer.. så det kan ta lite tid. Jag tog cytotec också för att få ut allt snabbare. Sedan kom själva hinnsäcken ut efter ca 3 dagar.. det går inte att missa :/
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-11-10 10:11:38 följande:

Jag blödde först lite i 2-3 dagar och sedan kom smärtorna och jag blödde mer.. så det kan ta lite tid. Jag tog cytotec också för att få ut allt snabbare. Sedan kom själva hinnsäcken ut efter ca 3 dagar.. det går inte att missa :/

Ok. Bara sett klumpar. Det har kommit lite rosa sedan i tisdagskväll och igår och idag har det blött och kommit en del klumpar. Mer ont nu igen men klart uthärdligt. Jag ska göra vul nästa fredag för att se så allt ser bra ut och det känns bra.

Skulle såklart inte vara några frågetecken i förra inlägget, fattade inte att man inte kunde göra hjärtan :)
  • Nube
    Rosenblad skrev 2017-11-10 18:21:41 följande:

Finns det en Facebook sida för oss som plussat?

Nej, den här gruppen finns bara här. Har du nyligen plussat?
  • Emsoff

Jag gjorde mitt andra vul idag i vecka 8+0. Allt såg bra ut. Nytt vul om 1,5 veckor. Jag får göra löpande vul på grund av 4 missfall och ett utomkved i bagaget. Det här är mitt sjätte plus sen min dotter kom för 5 år sen. Jag får också fortsätta med lutinus bara för att. Frågade också om vul var farligt för fostret och det avfärdade hon tydligt.

• kvillis

Hej! Igår hade jag testdag och det visade positivt gravid +3 stod det vilken lycka.

Men nu är jag så orolig. I tisdags fick jag en liten blödning sen försvann den och jag plussade igår torsdag. Idag kom en liten blödning igen och nu kommer lite brunt bara. Jag har inte ont i magen något.

Vad tror ni är det kört? När jag kan göra ett nytt gravtest?

• Emsoff
    kvillis skrev 2017-11-10 22:40:50 följande:

Hej! Igår hade jag testdag och det visade positivt gravid +3 stod det vilken lycka.

Men nu är jag så orolig. I tisdags fick jag en liten blödning sen försvann den och jag plussade igår torsdag. Idag kom en liten blödning igen och nu kommer lite brunt bara. Jag har inte ont i magen något.

Vad tror ni är det kört? När jag kan göra ett nytt gravtest?

Det kan vara vanligt med blödningar i tidig graviditet. Jag tycker det vore lite konstigt att få +3 på digitalt och sen direkt efter det få ett missfall. Men det är ju omöjligt att säga. Är du orolig så kolla upp. Kanske kolla så graviditeten satt sig på rätt ställe.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017