• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Emsoff
    royce skrev 2017-11-14 16:12:09 följande:

Hej! Grattis till alla plus!

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Hur gör ni som plussar med progesteronvaggisarna?
    Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

Jag vågar mig på ett grattis! 14 dagar efter äggplock borde vara helt säkert! Jag kommer fortsätta med lutinus till v12. Men det beror på att jag har haft upprepade missfall och de vill inte att jag ska haka upp mig på just lutinuset om det blir ett till missfall.
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-11-13 07:26:57 följande:

Hej, hur har det gått? Hoppas du mår bra!

Hej! Tack för omtanken :) Jadu, började blöda tidigt i torsdags morse. I söndags mellan 14-17 hade jag olidligt ont och inga värktabletter hjälpte, citodon hjälpte föga. Sedan kom en stor klump ut, Hinnsäcken. Efter det släppte kramperna och allt kändes helt ok. Trodde det var över. Men igår började jag må lite sämre igen och vaknar på nätterna med smärta. Fick komma på gyn idag och det var alldeles för mkt slemhinna kvar och är inne på sjätte blödningsdagen. Resultatet blev att jag blev hemskickad med cytotec som jag tog för 4,5 timme sedan. Mer ont och blöder mer nu då jag hoppas verkligen att detta ger bra resultat nu så jag slipper skrapas. Känner mig uppgiven och trött efter all smärta men snart är det över hoppas jag.

Hur mår du själv? Skönt att allt flyter på som det ska :) ni som det går bra för ger mig hopp inför framtiden. Kram
  • Anki7

Stort tack för alla grattis! Och massa styrka till er som kämpar!

• pigan86
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-14 17:47:31 följande:

Hej! Tack för omtanken :) Jadu, började blöda tidigt i torsdags morse. I söndags mellan 14-17 hade jag olidligt ont och inga värktabletter hjälpte, citodon hjälpte föga. Sedan kom en stor klump ut, Hinnsäcken. Efter det släppte kramperna och allt kändes helt ok. Trodde det var över. Men igår började jag må lite sämre igen och vaknar på nätterna med smärta. Fick komma på gyn idag och det var alldeles för mkt slemhinna kvar och är inne på sjätte blödningsdagen. Resultatet blev att jag blev hemskickad med cytotec som jag tog för 4,5 timme sedan. Mer ont och blöder mer nu då jag hoppas verkligen att detta ger bra resultat nu så jag slipper skrapas. Känner mig uppgiven och trött efter all smärta men snart är det över hoppas jag.

Hur mår du själv? Skönt att allt flyter på som det ska :) ni som det går bra för ger mig hopp inför framtiden. Kram

Hoppas du slipper smärtan snart <3

Så tråkigt att det inte gick vägen för dig/er :(

Kram och krya på dig
  • pigan86

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3
  • alade

Jag slutade på testdagen, efter att ha pratat med reproduktionscentrum. Tvärt. Fick en liten blödning samma kväll, men de försäkrade mig om att det var ren slump. Blödde igen några veckor senare. Men allt har gått bra och jag är i vecka 27 nu. :)
  • stfr83
    Nube skrev 2017-11-13 22:33:09 följande:

Stort grattis! Hur mår du?

Tack snälla

Jag mår bara bra, fast det är ju svårt att slappna av o njuta. Det är mycket som kan gå fel än så länge. Är fruktansvärt kvällstrött just nu!! Längtar till nästa vecka då vi ska se om det finns något därinne i magen.
  • royce
    Emsoff skrev 2017-11-14 16:47:56 följande:
    Jag vågar mig på ett grattis! 14 dagar efter äggplock borde vara helt säkert! Jag kommer fortsätta med lutinus till v12. Men det beror på att jag har haft upprepade missfall och de vill inte att jag ska haka upp mig på just lutinuset om det blir ett till missfall.
    pigan86 skrev 2017-11-15 07:40:47 följande:
    Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3
    alade skrev 2017-11-15 08:36:55 följande:
    Jag slutade på testdagen, efter att ha pratat med reproduktionscentrum. Tvärt. Fick en liten blödning samma kväll, men de försäkrade mig om att det var ren slump. Blödde igen några veckor senare. Men allt har gått bra och jag är i vecka 27 nu. :)

Tack! :) jag tog ett till test idag bara för att kontrollera. Ett CB-digital som sa Gravid 2-3 veckor, vilket stämmer exakt då det idag är 2 veckor sedan ET.
    Pratade med kliniken som bekräftade det ni säger, jag ska sluta med Lutinus efter att jag tagit den sista på måndag. Men de ville också att jag ska testa igen då och meddela resultatet.
    Känns helt overkligt det här! Efter tre års försök är det första plusset vi ser! :)

• kattnos
    royce skrev 2017-11-15 09:07:03 följande:
    pigan86 skrev 2017-11-15 07:40:47 följande:Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3

Tack! :) jag tog ett till test idag bara för att kontrollera. Ett CB-digital som sa Gravid 2-3 veckor, vilket stämmer exakt då det idag är 2 veckor sedan ET.
    Pratade med kliniken som bekräftade det ni säger, jag ska sluta med Lutinus efter att jag tagit den sista på måndag. Men de ville också att jag ska testa igen då och meddela resultatet.
    Känns helt overkligt det här! Efter tre års försök är det första plusset vi ser! :)

Så underbart! Vi har också plussat för första gången, jag köpte ett clearblue med plus el minus. Men jag vågade inte tro på det så dagen efter tog jag ett RFSL som jag tagit så många gånger förr och aldrig aldrig fått se mer än ett streck.. men denna gången var det två klara streck som dök upp nästan genast! Överlycklig!

Har ni alla som nyligen plussat fått tid för UL än? Jag fick tid 6/12!
  • kattnos
    alade skrev 2017-11-15 08:36:55 följande:
    Så skönt att höra, oron för missfall finns ju även om jag försöker att inte tänka på det utan bara njuta. Snart slutspurten för dig då! :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017