• Emisan

Bf juni 2018

Någon annan som har bf i juni 2018 och vill följas åt?

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii

Känner inte av att jag blivit andfådd, men däremot blir jag täppt i näsan lite då och då under dagen. Minns att det kickade igång nån gång i ungefär samma tid förra gången och höll i sig resten av graviditeten.

• suspicius

Vi har BF 5/6 och har fått förmånen att redan ha fått höra hjärtat på den lilla kotten där inne trots att hen bara var 1,3cm..

Helt otroligt!

Nu kanske några undrar hur det är möjligt men vi har lyckats bli gravida via IVF (provrörsbefruktning) för andra gången och var på ett tidigt ultraljud för någon vecka sen. Så förhoppningsvis får vår dotter som i dagarna blir 4år ett syskon till sommaren..

• Midsommarbebisen

Första gången för mig på en sån här tråd.

Jag och sambon har bf 19/6 enligt appen. Detta är ivf nr 2, den förra blev ett tidigt missfall (v3-4).

Vi var på vul 30/10 och fick se en liten filur med hjärtaktivitet men läkaren sa att den troligtvis är för liten för att klara sig, hon sa att den var ungefär en halv cm, den borde vara det dubbla. Nån annan som varit med om detta?

Än så länge har jag inte haft nån blödning och jag har massor av symtom: trötthet, förstoppning, humörsvängningar, ömma bröst...

Jag försöker hålla modet uppe. Det kan ju vara en liten person även om både sambon och jag är av "normalstorlek"

Eller?

• Linela

Hoppar in här med, är i vecka 11 (10+0) med bf 7.6

Vi väntar vårt andra barn, har en tjej på 1år och tre månader. Denna graviditet känns precis som den förra, inget illamående bara extrem trötthet och väldiga humörsvängningar.

• Elin1986
    Midsommarbebisen skrev 2017-11-08 20:01:31 följande:

Första gången för mig på en sån här tråd.

Jag och sambon har bf 19/6 enligt appen. Detta är ivf nr 2, den förra blev ett tidigt missfall (v3-4).

Vi var på vul 30/10 och fick se en liten filur med hjärtaktivitet men läkaren sa att den troligtvis är för liten för att klara sig, hon sa att den var ungefär en halv cm, den borde vara det dubbla. Nån annan som varit med om detta?

Än så länge har jag inte haft nån blödning och jag har massor av symtom: trötthet, förstoppning, humörsvängningar, ömma bröst...

Jag försöker hålla modet uppe. Det kan ju vara en liten person även om både sambon och jag är av "normalstorlek"

Eller?

Samma här men inget ivf. Men dem vet ej när jag blev gravid plussa 6okt då ska jag inte ens varit gravid visa bara v 4+3 skulle vart i v7 enligt mig
  • Moorii
    Linela skrev 2017-11-08 23:06:50 följande:

Hoppar in här med, är i vecka 11 (10+0) med bf 7.6

Vi väntar vårt andra barn, har en tjej på 1år och tre månader. Denna graviditet känns precis som den förra, inget illamående bara extrem trötthet och väldiga humörsvängningar.

Välkommen :) Vad roligt, jag har en son som är 1 år och 3 månader, dock är jag i vecka åtta (7+3). Vad skönt att du inte mår illa! Jag känner av illamående på morgonen och förmiddagen, men inte alla dagar. Annars väldigt trött med (sov mellan 19:30 - 21:30 igår och somnade sen igen vid 22:30..

Usch, humörsvängningar är inte roligt! :/
  • Marian03

Igår var det VUL och jag fick se ett hjärta slå :) så skönt! Trodde vi var i 7+4 igår men var 7+2. Nu kan man slappna av lite iallafall.

Välkomna ni som nyss hittat hit :)

• Marian03
    Moorii skrev 2017-11-08 13:39:40 följande:

Känner inte av att jag blivit andfådd, men däremot blir jag täppt i näsan lite då och då under dagen. Minns att det kickade igång nån gång i ungefär samma tid förra gången och höll i sig resten av graviditeten.

Var det du som åt postafen? Funkar det bra? Jag blir knäpp på detta illamåendet. Nu är det dygnet runt... tur man har soffa på rummet på jobbet annars hade jag aldrig kunnat gå hit nu.. :)
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-11-09 10:20:10 följande:

Var det du som åt postafen? Funkar det bra? Jag blir knäpp på detta illamåendet. Nu är det dygnet runt... tur man har soffa på rummet på jobbet annars hade jag aldrig kunnat gå hit nu.. :)

Jag äter med postafen, tar de tillsammans med en macka innan jag går upp på morgonen. Mackan liggandes ned annars spyr jag. Det är min ända räddning!! Blir om möjligt ännu mer trött av postafen (biverkning är dåsighet) så sover konstant verkligen.. men jag pallar inte att må illa mer!! Äter nått konstant med så man lär väl gå upp 30 kilo men de håller illamåendet lite i schack i alla fall. Avsmak för all mat men man får tvinga i sig...
  • Marian03
    evve88 skrev 2017-11-09 10:59:57 följande:
    Jag äter med postafen, tar de tillsammans med en macka innan jag går upp på morgonen. Mackan liggandes ned annars spyr jag. Det är min ända räddning!! Blir om möjligt ännu mer trött av postafen (biverkning är dåsighet) så sover konstant verkligen.. men jag pallar inte att må illa mer!! Äter nått konstant med så man lär väl gå upp 30 kilo men de håller illamåendet lite i schack i alla fall. Avsmak för all mat men man får tvinga i sig...
    Ok! Är du illamående hela dagen? Håller tabletten hela dagen?
    Jag klarar mig utan att kräkas men är ju som att gå runt med värsta bakfyllan hela dagarna, så segt. Jag äter med mest hela tiden och är inte heller så sugen på mat. Förutom ibland, som en blixt från klar himmel så kommer det typ att jag måste ha lasagne NU! Haha. Så konstigt. Ja man lär gå upp en hel del tror jag. Men ja, allt som får illamåendet att försvinna är välkommet :)
Svar på tråden Bf juni 2018