• Cael

Första barnet BF Juni 2018

Hej!

Jag tycker att det är spännande att dela alla känslor som faktiskt kommer nu när det är första gången vi väntar ett mirakel :) Jag är 26år gammal och min sambo är 29. Vi har nyligen flyttat till hus och när vi väl bestämde oss för att börja försöka så gick det undan och här sitter jag nu i skrivandets stund lite smått illamående och med ömmande bröst. Jag tillhör tyvärr den kategori blivande mammor som oroar mig för missfall och bara väntar på att veckorna ska gå och vi ska passera v.12 så att risken minskar. Önskar att jag kunde tänka på att det faktiskt är mycket större chans att det går vägen, min sambo däremot är lugn men samtidigt ivrig i att vilja berätta för våra vänner, familjen vet redan. BF är än så länge beräknat till 9 Juni, som vi längtar :D Hoppas fler vill dela denna fantastiska resa vi har framför oss!

• Svar på tråden Första barnet BF Juni 2018
  • FruSi

Får jag haka på här?

Hittar ingen med första barnet i juli... har precis början på juli..

Så sjukt när det visar pluss på stickan. Har även ringt till MVC och fått en första tid om två veckor.
    Jag har haft lite ont i magen till och från. Hur har ni andra haft det?

• Randigatröjan

Hej!

Hoppar också gärna in i den här tråden.

Har BF 1 juni med vår första.

Slutade skydda oss i Maj så de har gått fort!

Känns skönt att veta att de inte bara är jag som är rädd för missfall och har mått illa konstant sen vecka 4-5.

De värsta av illamåendet har börjat släppa men har istället börjat få stora humörsvängningar.

Är glad att jag har en underbar man som stöttar mig igenom allt.

• fridaemelinejohanna

Vet inte om det bara är en sån dag eller om det har med lillen att göra .. men AAAAH vad trött jag blev plötsligt! Kom som ett slag i ansiktet bara! Hade smått illamående i morse men det gick över snabbt.

Nu hoppas jag bara att man piggnar till så man orkar jobba hela kvällen, börjar vid 16 till 22. Ouff!

Känner ni er extra trötta? Kommer det bara sådär eller det sitter hela dagen? Minsta lilla grej så tycker man ju att det är ett symtom Haha!

• Tilja
    fridaemelinejohanna skrev 2017-10-27 14:12:11 följande:

Vet inte om det bara är en sån dag eller om det har med lillen att göra .. men AAAAH vad trött jag blev plötsligt! Kom som ett slag i ansiktet bara! Hade smått illamående i morse men det gick över snabbt.

Nu hoppas jag bara att man piggnar till så man orkar jobba hela kvällen, börjar vid 16 till 22. Ouff!

Känner ni er extra trötta? Kommer det bara sådär eller det sitter hela dagen? Minsta lilla grej så tycker man ju att det är ett symtom Haha!

Jag har känt mig extremt trött i flera veckor. På vardagarna dimper jag ofta ner i soffan efter att jag kommit hem från jobb och orkar i princip bara äta och titta på tv. Sedan går jag och lägger mig redan vid 21 (och då har jag ändå ansträngt mig för att vara uppe länge), men ibland slumrar jag till i soffan. På helgerna orkar jag bara med en halvstor aktivitet och sen går jag på sparlåga för att orka med nästa vecka.

Och då har jag annars i vanliga fall inga problem att stanna uppe till kl 24 på natten!

Min barnmorska sa till mig att tänka på det som att jag jobbar 200% just nu (100% på jobbet och 100% bebistillverkning) och då är det inte konstigt att man är så trött!
  • hashtagstoltbonusmamma

För mig är det värsta illamåendet. Mådde så illa igår att jag grät. Hittar ingen balans och åksjuke piller gör mig bara trött och hjälper inte mot illamående.

Känns lite som att jag är sjuk. Fryser oavsett vad jag gör och mår illa.

Nu har jag börjat känna mig öm och svullen i tjejmagen också, som innan mens.

Trodde inte de första veckorna skulle vara så här jobbig ????

• MaTik

Jag har mått lite illa, men det har blivit mycket bättre (fast då börjar man ju istället oroa sig för att något är fel). Är trött, men inte varje dag. Får jag sova ut på morgonen så blir hela dagen mycket lättare. Fryser också helt galet mycket. Brukar vara frusen, men inte såhär!

• fridaemelinejohanna

Börjar känna av illamåendet jag också nu ...

Inte så mycket ännu, inte så det stör liksom men man känner att det finns där. Kommer oftast när jag är hungrig och sen släpper det lite när jag ätit sen kommer det igen en stund efter. Blir jättemätt när jag ätit en normalstor portion och känner mig uppblåst och vill bara sova då typ. Matkoma delux!

Har varit förkyld för nån vecka sen och hostan har inte släppt ännu ... problemet är att nästan varje gång jag försöker hosta till ordentligt för att få upp slemmet så klöks för man mår lite illa som sagt ... jobbigt xD

Menmen! Längtade ju efter illamåendet för att känna att det är på riktigt så får väl bara bita ihop xD

Haft mer värk än vanligt i tjejmagen idag. Alltså lite lite kraftigare och hållt i sig under hela dagen till och från. Brukar vara känna lite lätt då och då. Sen oroar man sig över det såklart trots att jag vet att det är helt normalt Haha! Längtar dock efter första UL och allt så man får se att allt är ok och man får se att det faktiskt ligger en liten plutt där inne! Känns fortfarande overkligt! <3

• Cael

Åh vad roligt att så många hittat hit, jag hade nästan gett upp hoppet (ivrig som man är) haha! Välkomna allihopa! Det är så skönt att få bekräftelse om att man inte är ensam med sina symtom och ni väckte även ett nytt hos mig. Jag fryser också så jag så jag tror att jag ska bli en isbit ibland och har inte haft en tanke alls på att det kan ha med graviditeten att göra. Eftersom jag dessutom har blivit tät i näsan så har jag bara trott att jag är på väg att bli sjuk men att det aldrig bryter ut. Mitt illamående blir sakta men säkert bättre och bättre vilket känns otroligt skönt. Även om de kommer och går så är det uthärdligt nu. Så jag skickar alla mina styrkekramar till er som har det jobbigt! Är det någon mer än jag som har svullen mage (så att vanliga byxor spänner som sjutton) men bara på kvällen, sen på morgonen är det platt igen?

• Cael
    Tilja skrev 2017-10-27 17:05:11 följande:

Jag har känt mig extremt trött i flera veckor. På vardagarna dimper jag ofta ner i soffan efter att jag kommit hem från jobb och orkar i princip bara äta och titta på tv. Sedan går jag och lägger mig redan vid 21 (och då har jag ändå ansträngt mig för att vara uppe länge), men ibland slumrar jag till i soffan. På helgerna orkar jag bara med en halvstor aktivitet och sen går jag på sparlåga för att orka med nästa vecka.

Och då har jag annars i vanliga fall inga problem att stanna uppe till kl 24 på natten!

Min barnmorska sa till mig att tänka på det som att jag jobbar 200% just nu (100% på jobbet och 100% bebistillverkning) och då är det inte konstigt att man är så trött!

Så himla fint sagt av barnmorskan! Och så sant inte konstigt att man vill sova kl 8 haha!
  • MaTik
    Cael skrev 2017-11-01 08:22:23 följande:

Åh vad roligt att så många hittat hit, jag hade nästan gett upp hoppet (ivrig som man är) haha! Välkomna allihopa! Det är så skönt att få bekräftelse om att man inte är ensam med sina symtom och ni väckte även ett nytt hos mig. Jag fryser också så jag så jag tror att jag ska bli en isbit ibland och har inte haft en tanke alls på att det kan ha med graviditeten att göra. Eftersom jag dessutom har blivit tät i näsan så har jag bara trott att jag är på väg att bli sjuk men att det aldrig bryter ut. Mitt illamående blir sakta men säkert bättre och bättre vilket känns otroligt skönt. Även om de kommer och går så är det uthärdligt nu. Så jag skickar alla mina styrkekramar till er som har det jobbigt! Är det någon mer än jag som har svullen mage (så att vanliga byxor spänner som sjutton) men bara på kvällen, sen på morgonen är det platt igen?

Häromdagen när jag kom hem hoppade jag ur kläderna och bytte till underställ i ull och la mig under dubbla filtar. Sambon bara stirrade på mig. :) Känns precis som du beskriver som en förkylning som aldrig bryter ut. Är också svullen på kvällen men helt platt på morgonen.
Svar på tråden Första barnet BF Juni 2018