Bf juli 2018
Åh spännande och se sen vad alla bebisar skall heta och vad de är för små filurer som gömmer sig i våra magar :) <3
Haft en dålig dag och känt mig bara så ledsen och deppig idag. En riktigt tung dag pga många saker och även kommentarer. Ibland känns de inte som min bebis existera i andras ögon,som jag inte är gravid då ingen frågar eller bryr sig om det. Så ja tungt. Känner mig sen igår och hela dagen idag bara tjock. :( Tycker bara att jag ser tjock ut och även fått frågan om jag verkligen är gravid eller om jag ätit för mycket godis/chips. Med ett litet skratt pch blick på magen. Känns så. Jag som inte ens gått upp något än :( Hur blir de sen då? Tappade ju 3 kg och bara de som jag gått upp igen och stannat där.
Någon mer som känner igen sig?
Lägger ändå in en bild på min tjockismage som jag hoppas blir gravid magen framöver. För less på alla blickar,funderingar bakom ryggen. Vet hur de lät med mina 2 tidigare barn när jag väntade dem. Ja ja. Hoppss ni haft en bättre dag än mig.
Haha hjälp så olika inställningar man kan ha. Jag blir jätteirriterad när folk kommenterar graviditeten även i positiva ordalag, skulle ÄLSKA om ingen frågade eller brydde sig utan behandlade mig som vanligt/lämnade mig ifred. Är i vecka 20 imorrn och har fortfarande inte berättat det för min familj än, häh. Berättade för sambons familj förra veckan, lite mot min vilja. Synd att man inte kan mörka det för alltid.
Blir fan galen varje gång svärmor säger "NÄMEN INTE SKA DU BÄRA DEN VÄSKAN!!" eller "VISST TAR DU DET LUGNT NU?!". Jag är ingen porslinsdocka. Ska bli roligt att droppa bomben att vi tänker sticka iväg på SM på andra sidan landet och vara borta till dagen innan ks. :) Om det överhuvudtaget blir beviljat dvs, annars blir det ingen unge.
Däremot är ju kommentarer om ens kropp alltid ovälkomna, förstår inte hur vissa är funtade som tar sig rätten att säga såna saker.