• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    JohannaN2015 skrev 2017-12-03 20:29:56 följande:

Alltså tjejer!! Jag har fått sån kula redan nu!!! Är i vecka 8, första barnet.. är det ens normalt att få sån kula aå tidigt? Spyr som en galning och mår SÅÅÅ illa...

Som de andra skrev så tror jag att det är svullna tarmar. Min mage ser också ut så där (om inte ännu större) på kvällarna. Nu ligger jag i sängen och är i v 20 känns det som :P
  • Erhaam

Jag tror minsann jag hoppar in här. :)

Väntar mitt första barn, och har inte berättat för familjen än. Utan bara för min sambo och bästa vän, så har inte många att prata med ännu.

Kan vara skönt att läsa andras situationer tänkte jag, man känner ju igen sig i vissa fall. Men just nu känner jag bara ren skräck för det mesta. Är till och med nervös för hälsokontroll och inskrivning vid barnmorskan, då jag är så blyg och har socialfobi. Svårt att få fram det jag vill ha sagt i nervösa stela situationer, nån som är lika?

• Iowhannah
    Erhaam skrev 2017-12-04 00:43:12 följande:

Jag tror minsann jag hoppar in här. :)

Väntar mitt första barn, och har inte berättat för familjen än. Utan bara för min sambo och bästa vän, så har inte många att prata med ännu.

Kan vara skönt att läsa andras situationer tänkte jag, man känner ju igen sig i vissa fall. Men just nu känner jag bara ren skräck för det mesta. Är till och med nervös för hälsokontroll och inskrivning vid barnmorskan, då jag är så blyg och har socialfobi. Svårt att få fram det jag vill ha sagt i nervösa stela situationer, nån som är lika?

Jag har också svårt att få fram det jag vill ha sagt, men i mitt fall är det mer för att jag är tankspridd och helt enkelt glömmer bort. Mitt tips till dig är att skriva ner allt du funderar över, jag tror att de flesta barnmorskor är vana vid att blivande föräldrar har en lista med saker de undrar/vill få fram. Ta med din sambo till bm så kan han stötta dig (han har säkert en hel del egna frågor också).
  • grästuva

Jag mår mest illa på kvällarna. Dagtid har jag inte så mycket illamående men blir äcklad av allt i matväg, sån där olustkänsla.

För två veckor sedan ville jag havkycklingfile och ris varje kväll, nu kan jag inte tänka mig att äta det ;-D nu är det kokt potatis och ketchup istället.

Jag älskar julmat men nu får varenda bild av jultallrikar mig att tappa aptiten helt, hoppas det ändrar sig fram till jul.

• Iowhannah
    grästuva skrev 2017-12-04 06:21:05 följande:

Jag mår mest illa på kvällarna. Dagtid har jag inte så mycket illamående men blir äcklad av allt i matväg, sån där olustkänsla.

För två veckor sedan ville jag havkycklingfile och ris varje kväll, nu kan jag inte tänka mig att äta det ;-D nu är det kokt potatis och ketchup istället.

Jag älskar julmat men nu får varenda bild av jultallrikar mig att tappa aptiten helt, hoppas det ändrar sig fram till jul.

Vilken vecka är du i nu?

Din beskrivning stämmer ganska bra in på mig, fast tvärtom. Jag kan vara illamående typ hela dagen och sen på kvällen, lagom till läggdags, bli JÄTTEhungrig! Vilket såklart har lett till att jag sover himla dåligt nu för tiden :/ Dessutom blir jag kissnödig strax innan jag ska somna (och då menar jag väldigt kissnödig, trots att det inte ens gått en halvtimme sedan jag var på toa).

I jul ska jag vara ledig fyra dagar i rad, då ska jag verkligen passa på att sova så mycket jag kan!
  • grästuva
    Iowhannah skrev 2017-12-04 06:34:14 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Din beskrivning stämmer ganska bra in på mig, fast tvärtom. Jag kan vara illamående typ hela dagen och sen på kvällen, lagom till läggdags, bli JÄTTEhungrig! Vilket såklart har lett till att jag sover himla dåligt nu för tiden :/ Dessutom blir jag kissnödig strax innan jag ska somna (och då menar jag väldigt kissnödig, trots att det inte ens gått en halvtimme sedan jag var på toa).

I jul ska jag vara ledig fyra dagar i rad, då ska jag verkligen passa på att sova så mycket jag kan!

Jag är i v.6+1 enligt senaste mens. Plussade i v.3+0.

Är inte extra kissenödig ännu, det brukar komma senare för mig

Känner mig inte så där jättegravid mer än stundvis och har nog lite svårt att ta in det ännu.

Ska till mvc imorgon för första mötet så kanske blir det verkligare sen.

Vilken vecka är du i?
  • Iowhannah
    grästuva skrev 2017-12-04 07:06:38 följande:

Jag är i v.6+1 enligt senaste mens. Plussade i v.3+0.

Är inte extra kissenödig ännu, det brukar komma senare för mig

Känner mig inte så där jättegravid mer än stundvis och har nog lite svårt att ta in det ännu.

Ska till mvc imorgon för första mötet så kanske blir det verkligare sen.

Vilken vecka är du i?

Jag är i v 8+6 enligt sista mens. Ska på inskrivning på onsdag :)

Jag känner mig inte heller jättegravid hela tiden. Vissa dagar mår jag som vanligt och andra dagar mår jag jättedåligt. Ska bli skönt att komma ur första trimestern!
  • JohannaN2015
    Sopp skrev 2017-12-03 21:09:40 följande:

Kanske är två hehe :) normalt o normalt allt är väl typ normalt. Om du är risig i magen kanske du har mycket gaser också som trycker ut magen? Jag fick som sagt ingen tillstymmelse till mage förrän typ v 24 med första, dock har jag lite hull på magen plus att jag är rätt lång och har breda höfter så har nog funnits gott om plats för mina småkillar :)

Hahaha! Ja det vore något... då skulle jag nog dö! En blir bra tack!!! Jag tycker bara det känns så tidigt på något vis, men är säkert en del gaser och tarmarna osv! Är svårt att liksom dölja den nu, det är lite drygt...