• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    marol skrev 2017-11-30 08:52:26 följande:

Tack för era upplevelser kring mage och symtom.

Har också funderat på det där med att färga håret och silverschampo, nog för att man inte ska googla allt men detta borde man ju kunna googla utan fara :) mitt hår ser egentligen inte katastrof ut, men hade jag inte varit gravid hade jag ju liksom kamouflerat utväxten lite/fräschat upp och tvättat det med silverschampo.

Av det jag har läst och pratat med tidigare barnmorskor om är väl att det inte finns tillräcklig forskning för att säkert säga att det inte påverkar fostret. Man har dock inget resultat som visar att det är farligt, men att de starka kemikalierna från hårfärgen tas upp i blodet på den som färgar håret. Jag tar det säkra för det osäkra, kan se lite schabbig ut i håret i några månader ;) Tror dock det är bättre att göra det hos frisören om man ska göra det, för att minimera färgen man får i hårhotten (det är det som hamnar i hårbotten som tas upp i blodet)
  • Tovilii

Jag jar haft kontakt med både bm och frisör ang detdär och har fått grönt ljus från båda hållen!

Finns inget som tyder på att kemikalier tas upp i hårbotten som kan vara skadligt för fostret.. det som dock kan irritera den som får håret fixat, är de starka lukterna men inget mer än så

• Iowhannah
    Tovilii skrev 2017-11-30 10:38:19 följande:

Jag jar haft kontakt med både bm och frisör ang detdär och har fått grönt ljus från båda hållen!

Finns inget som tyder på att kemikalier tas upp i hårbotten som kan vara skadligt för fostret.. det som dock kan irritera den som får håret fixat, är de starka lukterna men inget mer än så

Det är vad min frisör också sa när jag väntade sonen. Nu färgar jag inte men jag permanentar och det är ju ganska snarlikt. Det som kan ske är att resultatet inte blir som önskat pga hormonella förändringar, men det är väl bara att testa sig fram ;)
  • Linneaebengtsson

Hej på er,

Jag plussade för några veckor sedan och väntar nu mitt första barn. Kan inte riktgt fattat det själv! Har precis varit på mitt första ultraljud och fick se min bebis, då började det gå upp för mig att detta är på riktgt!

Jag är nu i vecka 10 och ör beräknad runt 1 juli!

Jag vill gärna vara med i fb gruppen!

• Loween

Hej!

Vill gärna vara med i den hemliga FB-gruppen. Är i vecka 9 och är beräknad till den 7/7. Detta är barn nummer 2 men känns som första då min förstfödde är 8 år redan????

Kram Sandra

• Iowhannah
    Småbarnsåren skrev 2017-12-01 12:53:52 följande:

När planerar ni alla att berätta för nära och kära?

Vi har redan berättat för våra respektive mödrar. Resten av släkten får förhoppningsvis veta i jul (beroende på om vi gjort KUB innan dess).
Svar på tråden Bf juli 2018