Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej! Jag är gravid med mitt första barn! Är så lycklig.
Min mage är så svullen och är också förstoppad tror jag.
Ingen illamående än, Men bröstvårtorna är såå ömma, så ont!
Är i 6+3:)
Jag bor i Gävle, håller precis på och flyttar tillbaka hit.
Mår också illa hela tiden, kan bara äta på kvällarna och sen kommer illamåendet tillbaka efteråt :(
Jag har gjort en BF-lista för oss som hänger kvar här på FL, kanske kan va kul?
www.familjeliv.se/forum/thread/78251310-lista-bf-juli-2018/1
I går var jag på inskrivning på mvc men det blev inget av att försöka lyssna på hjärtat (förmodligen mest för att det egentligen inte var bokat för inskrivning, bara hälsosamtal, men vi lyckades gå igenom allt ändå).
Pga tidigare förlossningsdepression, och en rädsla för graviditets- eller förlossningsdepression igen, så håller de lite extra koll på mig och jag kommer få göra fler besök hos bm än annars.
Vi kunde tyvärr inte heller boka tid för ultraljud för KUB, tydligen är det många som är gravida nu, så hon skulle höra av sig till mig när det finns en tid ledig. Jag hoppas verkligen att det blir innan jul!
Lite brunt på pappret idag, vecka 7+5.... Brukar inte ha så i mina lyckade graviditeter, känns sådär... Ska som tur till mvc imorgon och kolla om vi ser hjärtat slå.
Lite brunt på pappret idag, vecka 7+5.... Brukar inte ha så i mina lyckade graviditeter, känns sådär... Ska som tur till mvc imorgon och kolla om vi ser hjärtat slå.
Hej! Alltså har funderat på ditt nickname för jag kände igen det.. Och läste igenom gammal tråd och vi har följts åt innan! Så roligt att vi är gravida och har bf samma månad igen :)
Jag har inte skrivit här innan, men nu gör jag det! Jag hade MF 23 okt och tog ett negativt test den 6nov. Den 16 nov plussade jag igen. Förra gången var det knappt ett plus men nu var det starkare och jag har tydligare symtom. I helgen började illamåendet komma.. Jag är i ca 6+2 just nu. Ska till barnmorskan den 13 dec och får se vad som sägs. Eftersom jag utlöste havandeskapsförgiftning i min förra graviditet så kommer jag att skrivas in på spec. mödravården denna grav och ska även äta medicin :)
En till här med bf i juli. Runt 20/7. Gjort ett vul, nytt på måndag för att se så att det är en lyckas graviditet än så länge. Blev gravid trots p-piller. En son på 10 månader har vi :)
Hoppas det går bra, Zarina! Skönt att kolla upp det. Brukar man lyssna på hjärtljud redan vid inskrivning?