marol skrev 2017-12-08 11:11:03 följande:
Hehe, kan tänka mig det med nummer två. Kroppen börjar i annat läge då. Jag har en vän som är några veckor före mig, hennes mage sa bara boom direkt nästan och hon har inte kunnat dölja den vilket gjort att hon hållt sig undan från de hon inte vill ska veta. Jag är glad att den är som vanligt, om den ändå växer inombords liksom, jag hoppas bara att den gör det. Det blir skönt i jul att den inte syns eftersom det fortfarande inte känns säkert att säga något ännu då förrän vi varit på KUB 3/1.
Kul att vi är väldigt lika lång gångna!
Åh, jag har tid för KUB den 4/1! :D Lite trist att de inte hade tid innan jul för jag _kan inte_ dölja min mage! Jag har ganska platt mage i vanliga fall så hela släkten lär se att nåt är i görningen. Än så länge vet bara mamma och svärmor.
I dag blev jag återigen nojig över att det kanske har dött där inne. Ingen direkt anledning till det, jag har alla symptom kvar och varken smärta eller blödningar, men tanken kom ändå. Jag tror att ul-tiden triggade igång det. Liksom, tanken på att berätta i jul och sen få veta att det inte blir nån bebis :/ Jag har ju sett hjärtat och läst på flera ställen att det minskar risken för missfall markant men vad som helst kan ju hända!
Någon som pratat med läkare och fått nån statistik på missfallsrisken när man sett ett hjärta slå? Och två MA på rad inom en kort period? Usch. Onödigt orolig :S