Horisonten skrev 2018-02-10 20:14:32 följande:
Åh spännande och se sen vad alla bebisar skall heta och vad de är för små filurer som gömmer sig i våra magar :) <3
Haft en dålig dag och känt mig bara så ledsen och deppig idag. En riktigt tung dag pga många saker och även kommentarer. Ibland känns de inte som min bebis existera i andras ögon,som jag inte är gravid då ingen frågar eller bryr sig om det. Så ja tungt. Känner mig sen igår och hela dagen idag bara tjock. :( Tycker bara att jag ser tjock ut och även fått frågan om jag verkligen är gravid eller om jag ätit för mycket godis/chips. Med ett litet skratt pch blick på magen. Känns så. Jag som inte ens gått upp något än :( Hur blir de sen då? Tappade ju 3 kg och bara de som jag gått upp igen och stannat där.
Någon mer som känner igen sig?
Lägger ändå in en bild på min tjockismage som jag hoppas blir gravid magen framöver. För less på alla blickar,funderingar bakom ryggen. Vet hur de lät med mina 2 tidigare barn när jag väntade dem. Ja ja. Hoppss ni haft en bättre dag än mig.
Men åh. Alla dessa plumpa kommentarer! Att folk inte bara kan hålla käften! De har ingen aning om hur såna kommentarer tas emot! Det måste ändå vara en av de största fördelarna med att vara sjukskriven. Jag minns så väl alla trista kommentarer jag fick när jag väntade första barnet, det är så skönt att slippa höra dem nu.
Jag tycker att din mage ser väldigt mycket ut som en gravidmage, du har ju lagt upp ett par bilder tidigare och det syns att den har växt :)
Vi har ägnat gårdagen och i dag till städning. Det känns rejält i både fötter och rygg, men nu är åtminstone huset någorlunda rent (golven iaf). Smutsen har bidragit till min ångest så det känns skönt att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara lyckas hålla nåt slags rutin i det hela också.