Bf juli 2018
Både igår och idag har jag haft jättemycket sammandragningar. Typ med 10-15
minuters mellanrum. Dom gör inte ont men jag börjar få väldig träningsvärk i magen. Har lite mensvärksmörtor imellanåt också.
Både igår och idag har jag haft jättemycket sammandragningar. Typ med 10-15
minuters mellanrum. Dom gör inte ont men jag börjar få väldig träningsvärk i magen. Har lite mensvärksmörtor imellanåt också.
Puh nu är första arbetsveckan gjord. Bara 6 kvar då. :) Känns faktiskt rätt bra att jobba även om jag oftast får mer ont av det. Idag är det dock en nerv som är extra elak. Ont i rumpan och det strålar ner i ena benet.
Har upptäckt att jag tydligen samlar på mig vätska i benen. Om jag lägger ena benet ovanpå det andra så blir det en fördjupning som hänger kvar jättelänge. Ser så knäppt ut.
Jag klarade fyra tacoskal med fyllning nu! Hade nog kunnat äta ett till. Sist var jag proppmätt efter två! Så nog har jag fått mer plats i magen allt! :)
Ja det märks det närmar sig slutet :)
Gör dina sammandragningar ont eller blir också bara spänt än så länge?
Jag vet inte hur många gånger jag vaknat inatt av mina :S
Jag är i vecka 36. BF 3/7. Du du?
Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.
Jag har också förvärkar. Inte roligt längre. Ska ringa bm imorgon och kolla om de vill att jag kommer in för någon koll.
Nää så jobbigt... låg vaken till 05 i natt med ryggvärkar och vred mig, fick ta 2 alvedon till slut...
Ja gör det, jag har planerad kontroll idag annars hade jag nog ringt förlossningen för koll, börjar bli too much to handle nu, haha
Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?
Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.
Nytt besök hos bm idag, sf-mått på 34 cm, bra blodtryck och fick bekräftat att bebis ligger med huvudet nedåt! Jag och framför allt maken har i någon veckas tid varit ganska säkra på att det är rumpan man känner på från mitt håll sett vänster sida högt upp och fötter som sparkar åt höger (där jag känner mest rörelser). Skönt att få det bekräftat. Huvudet något ruckbart än så länge, är i v 34+3 idag så det är ju lite tid kvar. Dock fick vi lyssna på hjärtat tre gånger då bebis var väldigt aktiv under besöket :) men inga konstigheter annars. Passade även på att hyra med oss babyskydd så att det är klart, fatta att vår bebis ska sitta där snart :) <3
När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.
En halv meter!
Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?
Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.
Nån som vet vad den pölen kan vara?
Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.