Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-06-11 11:51:44 följande:

Är ni fler som boar?

Jag trodde inte att jag skulle boa så mycket den här gången men behovet har verkligen visat sig! I går tvingade jag med familjen till Ikea för att köpa en byrå till bebisen så den ska vi skruva ihop i kväll och sen ska jag sortera ner kläderna i den. Och i morgon förmiddag tänker jag att vi ska möblera om barnrummet lite så att allt får plats.

Jag vill även städa mer men det vette fan om jag orkar, rent fysiskt alltså.

Jag vill oxå boa en massa. Har bäddat en babylift till vagnen som bebis får ha som första säng o sedan har jag vikt alla bebiskläder i ett skåp. Har inhandlat allt som behövs tror jag iaf. Vill få upp vaggan ur källaren men det måste sambon hjälpa mej med. Helst skulle jag vilja ha ett färdigt rum till bebis oxå men sambon måste hjälpa till då. Känns svårt att kunna göra nått själv o dagarna går så himla fort när man har två andra barn med. När jag väntade första barnet så var allt typ färdigt redan i v. 30 haha. Och jag stickade och sydde kläder till henne t.o.m. haha...
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-11 19:13:37 följande:

Då har vi löst gåtan med pölen

Den luktade inget och lämnade inga fläckar.

Jag har köpt en sak man lägger i sängen hos barn som kissar på sig under natten. Jag tänkte att det kan vara bra att ha ifall vattnet går. Imorgon är det 37+0 så nu är det dags att börja med den tänkte jag igårkväll efter att en droppa rann ner längs mitt ben.

Den ser ut som en binda fast den är en meter bred.

Precis som en binda är den plastad undertill och det var det som fick mig att svettas nåt så kollosalt. -Plus det varma vädret

Bebis är kvar och "plaskar" runt i sitt fostervatten. Inga värkar bara vanliga sammandragningar och "mensvärk" som jag redan haft i några veckor

Så det va inte vattnet alltså? När vattnet gick för mig så kom det inte så mycket. Knäppte till o sedan sipprade det under hela dagen. Funkade med stora bindor som jag fick byta ganska ofta. Tror det beror på hur bebis ligger och hur trångt det är. Ligger huvudet långt ner så kanske det bara läcker lite men om huvudet står lite högre så kommer de nog ganska mycket först iaf.
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-11 23:22:04 följande:

Det kom bara en mycket tunn stril längs med benet kvällen innan. Så lite att det bara kändes som en droppe. Hela dagen idag har jag gått med mörka trosor utan något skydd i och det enda som kommit ut är en vanlig liten "gravidflytning".

Okej. Både skönt men även lite tråkigt kanske? ;) hade väl varit skönt med bebis nu menar jag? Men visst det bästa är ju om de får bakas färdigt i magen. Jag är jätteless på att vara gravid nu...

Funderar lite på det här med slemproppen. Jag har aldrig märkt av den. Det ändå är att jag har fått mer flytningar nu med de är inget blod i dem.
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-12 10:45:48 följande:

Innan förstod jag mig inte på de som är trötta på att vara gravida. Men NU gör jag

Idag är det vecka 37+0 så nu slutar jag oroa mig för att den ska komma ut för tidigt och börjar oroa mig för att den inte ska kunna komma ut.

Jag går in i v. 37 imorgon så då skiljer det bara en dag mellan dej o mej antar jag? Bf 10/7.
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-12 11:17:47 följande:

Jag har varit gravid i 37 veckor och 0 dagar idag. Jag går in i vecka 38 idag. När man läser på internet om graviditetsveckor räknar man vilken vecka man trätt in i.

Sjukvården räknar bara hur många veckor man hittills klarat av.

Jag har BF 3 Juli.

Jo jag vet. Såg fel, el tänkte fel. Jag jobbar inom sjukvården så jag vet det. :) Ja just det du hade bf 3/7. Så du kanske är först ut då...:)
  • Twoblirthree
    ostbågen skrev 2018-06-12 20:49:53 följande:

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. 

Ni som har barn sedan innan vad har ni haft? Bra/dåligt?

Ni andra som väntar första, vilket har ni köpt? 

Haft både ett tjock o ett högre tunnare. Tycker bättre om det tunnare o högre, känns som att det skyddar lite mer eftersom det är högre. Mina barn har sällan legat ute på kanterna med huvud/kropp i spjälsängen när de varit riktigt små (0-6mån), däremot har fötterna varit på spjälsängskyddet flera gånger framförallt då de blivit lite större så vi har verkligen haft behov av det. Har däremot inte haft några lösa saker bredvid bebis p.g.a. kvävningsrisken. 1177 rekommenderar fortfarande att man ska spjälsängsskydd iaf men det är ju upp till var o en hur man vill göra. :)

• Twoblirthree

[quote=78792190][quote-nick]Hermioney skrev 2018-06-12 21:25:39 följande:[/quote-nick][/quote]

Va himla intressant o läsa på lite om spjälsängskyddet faktiskt. Hmm...

• Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-06-12 22:15:44 följande:

Vi har en Coccoonababy så de första 3-4 månaderna kommer spjälskyddet ändå vara rätt överflödigt.

Hoppas att den här bebisen trivs i vaggan, det var lite sådär med sonen om jag minns rätt.

Vilken cool grej. Har aldrig hört talas om den innan. Vi har faktiskt köpt ett begagnat babynest denna gången och så har vi en fin vagga oxå. Så typ 4 sovplatser för denna bebis...haha lite mycket alltså. (Vagga, spjälsäng, mjuklift, babynest).
  • Twoblirthree
    Perpen skrev 2018-06-14 08:15:27 följande:

Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/

Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)

Har hemsk halsbränna sedan igår. Det brukar ju minska när de sjunkit ner lite så vet inte varför jag fått mer nu. Dock kan jag äta mer. Är mer trött och otymplig. Fått mer flytningar (lite tjocka o mjölkiga). Brösten är nog lite större oxå, kommer nån droppe råmjölk (dock inte självmant). Ömmar väldigt när bebis rör sig i magen och jag kan ganska tydligt urskilja fötter, rumpa, armbåge och händer. (3 barnet o bf 10/7).

Ni andra då?
  • Twoblirthree
    malikan skrev 2018-06-14 13:09:10 följande:

Min är fixerad sen en vecka tillbaka, lite förvånad då detta är tredje och är bara i 35+0 idag. Hoppas jag slipper denna känslan i 7 veckor till, föredrar icke fixerade barn haha

Min fixerade sig oxå tidigt (oxå tredje barnet) vilket inte är så vanligt. Blir ju lite jobbigare när det börjar trycka så mycket ner.
Svar på tråden Bf juli 2018