Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-07-05 10:43:18 följande:

Tack för ett försök till pepp men om jag måste må så här i två veckor till så måste nog min familj flytta ut. Ständigt ont, klåda överallt, sammandragningar av minsta lilla, sömnproblem, noll stubin, osv osv. Jag bryter ihop dagligen pga att jag måste tjata på 2,5-åringen om precis ALLT. Orkar fan inte mer.

Här är det likadant. Fullt ös på min 2 åring o så får man inte vila så mycket som man behöver. Lågt blodsocker med yrsel som följd emellanåt, sammandragningar o foglossning efter minsta rörelse, öm mage, halsbränna och kissnödig hela tiden. O så denna värme nu igen, det bara rinner om mej typ hela tiden. 8 åringen har åkt till farfar o ska sova där några dagar o det är skönt iaf. Men tycker att bebis kan komma nu så att man kan få nån annan slags energi och kropp iaf. Gnällig och kort stubin här med....

Det här med och få panik och bryta ihop ger ju tyvärr ingenting, jag gör det med men inser hela tiden att att det inte gjorde saken bättre. Hormonerna sprudlar och omgivningen försöker stötta men jag upplever ändå att de inte gör det tillräckligt. Vill typ bara låsa in mej i ett kylrum med en säng, tv, god mat, snacks och bara roliga saker att göra om jag orkar...haha

Men kul med alla som fått bebis redan, ger ju en lite hopp iaf att det snart är över! Heja!
  • Twoblirthree
    Sofiaaa94 skrev 2018-07-06 12:09:21 följande:

Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.

Lycka till alla som snart ska få bebis.

Grattis!!

Själv sitter jag o tittar på fotbolls vm o äter glass medan sambon tog en cykeltur med 2 åringen till biblioteket. :)

Trött på detta nu, främst att man inte kan/orkar göra något. 4 dar kvar till bf.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-07-06 19:49:12 följande:

Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?

Napp

Amningsskydd/bröstvårtsskydd

Vid första barnet hade jag inte med det o det gick jättebra. Med andra så hade vi nog iaf behövt en napp. Båda mina barn har varit väldigt "tuttiga" och klarat av att amma, använda napp och flaska redan från start och utan problem men man har ju hört att det kan påverka amning så man ska nog ta det väldigt lugnt i början med napp, amningsskydd och flaska.

Man kan använda ett rent pekfinger när behov uppstår (typ läkarbesök etc). Och visst amning kan göra ont i början när bröstvårtorna inte blivit vana el om det råkar bli fel tag några gånger m.m. Smörja in vårtorna med bröstmjölk efter varje amning är ett smart råd (agerar både som ett skyddande lager och bakteriedödande).

Denna gången kommer jag packa med både napp, amningsskydd och bröstvårtskräm (aldrig använt innan) bara för att lugna mej själv och hoppas att jag slipper använda dem.
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-07 09:22:23 följande:

Precis! Först ska man hitta ett ställe man ens kan ta sig till utan att gå sönder, sen ska man inte ramla när man väl har tagit sig ner på huk, och sen ska man inte ramla när man ska krångla sig upp igen. Det var lite av en utmaning, haha!

Ja, jag hoppas att bebisen inte dröjer nu. Jag räknar med att den kommer senast på måndag, annars trivs hon bättre än vad sonen gjorde.

Haha...det hade jag inte klarat. Bra jobbat!!

Själv har jag haft en riktigt tuff natt. Kände lite mer sammandragningar vid 00 men somnade. Vid 02 fick regelbundna förvärkar (ca 1ggr/10min) som var obehagliga men gjorde knappt ont. De höll på ända till 05 så jag har inte kunnat sova p.g.a. dem. De avtog o nu har jag mycket mer foglossning än innan. Öm i magen och i ljumskarna o "vanliga" sammandragningar igen. Så kroppen förbereder väl sig men tyckte att det kunde ha kört igång ordentligt inatt istället.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-07-07 14:06:31 följande:

BF i Tisdags och inga tecken på att någon vill komma ut.

Den här väntan är olidlig!

Nån som har några knep för att starta förlossningen?

Förra gången åkte jag sånt där minitåg (vet inte vad det heter) o satt o skumpande. Vattnet gick på natten o värkarna kom strax efter. Denna gången blir nog mer klurig...
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-07 20:59:02 följande:

Bleh. Två dagar med trädgårdsarbete (jag upptäckte att ett supereffektivt sätt att få resten av familjen att jobba är att ta initiativet själv) och kvällspromenad och inte minsta lilla värk. Suck.

Jag har ett ökat tryck neråt (känns som att jag måste bajsa hela tiden) och haft molvärk till och från hela dagen så det händer ju nånting, men jag vill ju bara ha riktiga värkar nu!

Jaja. I morgon ska jag trimma häcken och dra upp tistlar. Får väl se fram emot det istället.

Jag klarar inte av att göra nått. Sambon får ta allt. Har sedan inatt haft så öm mage och ont i ljumskarna så jag har bara legat i soffan hela dagen. Hur rastlös som helst...men det onda avtar lite om jag sitter el ligger. Men en dag till som gått och ett steg närmare bebis...:)
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-07-08 01:10:47 följande:

Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?

Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...

Jag sätter upp fören på toalettstolen och liksom får ner magen emellan låren el hur jag ska säga. Funkar bra för mej. Har dock en relativ liten mage...
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-07 22:25:14 följande:

Ja, jag har också ont i ljumskarna och öm mage men jag trotsar det och gör saker ändå. Jag tänker att jag blir mindre galen om jag har nåt att göra varje dag. Jag gjorde likadant när jag väntade sonen, såg till att jag helt enkelt inte hade tid att föda barn, det gjorde väntan aningen lättare.

Var på toaletten nu och det onda har så gott som försvunnit, bara lite foglossning kvar så idag kanske jag klarar lite mer.

Hur har det gått för det inatt då?
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    mamadada skrev 2018-07-08 05:24:02 följande:

Tack för tipset! Ringde 1177 och hon tyckte att det var konstigt att förlossningen inte bett mig åka in. Så jag ringde förlossningen igår igen och som tur var det en annan som svarade som bad komma in direkt. Har varit inne för observation för dom misstänker blodproppar i benen, har röntgen/ultraljud nu på förmiddagen så får vi se. Fick blodförtunnande spruta i säkerhets skull. Samt så hade jag förhöjda infektionsvärden. Så vi får se om dom kan sätta ihop pusselbitarna efter röntgen. Har oxå haft huvudvärk sen igår som dom vill observera. Har oxå fått lite ondare sammandragningar ända sen igår, var 15 minut ca kommer dom. Hoppas på en bebis samtidigt när jag endå ligger inne här nu..Har inte sovit på två dagar och börjar bli riktigt trött nu..

Vilken tur att du får hjälp nu. Hoppas på att du mår bättre snart och har din lilla bebbe hos dej snart med.
  • Twoblirthree
    kattnos skrev 2018-07-09 19:17:11 följande:

Nu på eftermiddagen har jag haft riktigt ont i magen. Långt ned känns det som att det sticker, främst när jag är uppe och går. När jag ligger ned har jag mest lite molvärk men ibland när jag är uppe och går måste jag stanna till av smärtan. Inte alls trevligt. Det känns inte som värkar i och med att det molar lite grann hela tiden när jag ligger. Bebis bökar runt en massa också vilket gör ont ibland. I morgon går jag in I v 40 och ska till bm, ska kolla med henne vad hon tror att det kan bero på. Min egen gissning är att jag kanske var för aktiv igår när jag städade hela huset..

Jag har oxå motvärn när jag är uppe o går men nu är det värsta foglossningen. Har super ont i ljumskarna o värst i vänster ljumsken. Har svårt att resa mej upp och komma igång. Bebisen är aktiv i min mage med och rör sig så det ilar och har sig i underlivet. Får några få sammandragningar när jag vilar men de gör inte ont.
    BF 10/7
Svar på tråden Bf juli 2018