Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Kanske kanske att det kan börja hända något här också - vågar knappt skriva det men för en stund sedan fick jag en stor flytning med lite segt och brunaktigt i (sorry för info) och efter det här jag en annorlunda känsla i ryggslutet (känns som att mensen ska börja när som) Hoppas att det är på g men samtidigt tänker jag - vad har jag gett mig in på, vågar jag detta?! Haha så tokigt man kan tänka:)
Kanske kanske att det kan börja hända något här också - vågar knappt skriva det men för en stund sedan fick jag en stor flytning med lite segt och brunaktigt i (sorry för info) och efter det här jag en annorlunda känsla i ryggslutet (känns som att mensen ska börja när som) Hoppas att det är på g men samtidigt tänker jag - vad har jag gett mig in på, vågar jag detta?! Haha så tokigt man kan tänka:)
Precis så startade min första förlossning! Jag tror det är igång för dig nu :) lycka till, du fixar detta!
Åh vad roligt!! Jodå det är nog på gång snart ska du se! Du får hålla oss uppdaterade :) Min värk har slutat och nu händer ingenting igen...
Jag börjar känna det samma. Har inte varit något orolig eller nervös men ju mer tiden går börjar jag inse vad det är jag ska ta mig igenom. Speciellt när man sitter och gör #2 samtidigt som magen känner för att träna på sammandragningar... det gör ju så djävulskt ont så jag vet inte vad. Du undrar jag om jag kommer klara av det om det kommer göra så ont.
Ja jag hoppas! Nu kommer det en mensvärksliknande känsla ungefär med 20-30 min mellanrum, dock håller det i sig i ca 10 min (inte lika ont hela tiden men det släpper liksom inte) vilket gör att jag blir lite osäker på om det är mer regelbundna förvärkar. Men vi får väl se hur det utvecklas under kvällen :) Tog två Alvedon för en timme sedan och det har inte helt klingat av iaf..
Ja det är ju svårt att backa ur nu men det är läskigt när man tänker på att det faktiskt ska hända på riktigt :) Spelar nog ingen roll hur mycket man har förberett sig för man kan ju inte förbereda sig på hur man kommer att känna då...
Åh vad roligt!! Jodå det är nog på gång snart ska du se! Du får hålla oss uppdaterade :) Min värk har slutat och nu händer ingenting igen...
Jag börjar känna det samma. Har inte varit något orolig eller nervös men ju mer tiden går börjar jag inse vad det är jag ska ta mig igenom. Speciellt när man sitter och gör #2 samtidigt som magen känner för att träna på sammandragningar... det gör ju så djävulskt ont så jag vet inte vad. Du undrar jag om jag kommer klara av det om det kommer göra så ont.
Kan jag fråga något helt annat - om någon av er har lite äldre barn. Min fyraåring leker med andra på förskolan, men här hemma på gatan är han mest med lillebrorsan (snart 3) och är inte så intresserad av de andra på gatan i hans ålder - de är ett gäng i samma årgång vars föräldrar umgås så då hänger ju barnen också, men inte vår son. Är det här ett problem? Min son visar alltså inte något intresse direkt för att va med dom, kommer han bli typ utanför pga detta
Kan jag fråga något helt annat - om någon av er har lite äldre barn. Min fyraåring leker med andra på förskolan, men här hemma på gatan är han mest med lillebrorsan (snart 3) och är inte så intresserad av de andra på gatan i hans ålder - de är ett gäng i samma årgång vars föräldrar umgås så då hänger ju barnen också, men inte vår son. Är det här ett problem? Min son visar alltså inte något intresse direkt för att va med dom, kommer han bli typ utanför pga detta
Jag var precis på toaletten och tror minsann att en bit av slemproppen har lossnat! Jag har haft mina aningar tidigare (någon/några veckor) men det här var banne mig den tjockaste flytning jag varit med om i så fall! Nu mår jag illa, är riktigt trött och har värk i nedre delen av magen!!
Hej! Hur mår ni idag?