Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

Perpen skrev 2018-06-25 14:25:49 följande:

Åh jag blir så rastlös när jag läser om hur det närmar sig för er (men det är spännande också). Jag har fortfarande över en månad kvar till bf. :-/ har tre arbetsveckor kvar (inkl. Denna) innan jag blir ledig. Känns som tiden går fort och står stilla samtidigt. Minns inte ens hur många veckor det är sen jag var hos mvc. Ska dock dit på torsdag igen så jag är väl inte helt bortglömd. Har jättemycket rörelser långt ner så tror min buse fortfarande ligger i säte eftersom sparkarna är riktade neråt och inte uppåt.

Har också över en månad kvar! Bf 27 juli. Jobbar också 3 veckor till inkl denna (men ska vara ledig en dag per vecka). Känns som en evighet och samtidigt slår det mig då och då att jag ska bli mamma och att livet förändras och då får jag lite panik för det ;) Har inga foglossningar men ont lite här och där och känns tungt att gå.
  • Längtar17

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila

7 - Iowhannah, Anastacia80

9 - tellismom

10 - twoblirthree

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Längtar17

Är det någon annan som har problem med hemorrojder? Inatt pulserade det med smärta konstant trots xylocain och xyloproct. Tog tom två alvedon utan hjälp. La isbit på till slut och vet inte om det var det eller ren utmattning som gjorde att jag äntligen somnade kl 4. Tips?

• Längtar17
    3hjärtan skrev 2018-07-08 12:25:41 följande:

Inga problem då jag sett till att inte bli hård i magen. Så se till att fortsätta smörja så ofta man ska och se till att ej vara hård i magen.

Tack, men har verkligen kämpat för att inte vara hård i magen men har varit omöjligt då jag måste äta Niferex. Nu är jag inte hård längre men gissar att barnets huvud trycker på. Sen hjälper ju inte värmen direkt. Har pratat med tre bm/ssk på förmiddagen men alla bara säger att det är att stå ut.
  • Längtar17
    3hjärtan skrev 2018-07-08 17:14:34 följande:

Har dom kommit så finns dom ju där ett bra tag. Äter du nåt mot magen? Jag tar pulver movicol för annars är jag stenhård

Äter inolaxol varje dag och movicol om det går mer än 2 dagar mellan. Men den senaste veckan har jag inte varit hård i magen och gått varje dag (sorry) så tror inte längre det är förstoppning utan snarare att lilltjejen lagt sig så att det trycker. Bm på förlossningen verkade också inne på att det inte har med förstoppning att göra för hennes råd var att ligga på sidan så mycket som möjligt för att det inte skulle trycka (vid förstoppning brukar dom ju prata motion)
  • Längtar17
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:54:50 följande:

Känner du som ett tryck mot ändtarmen? Som att du måste bajsa hela tiden? För så känner jag och jag har räknat ut att det är bebisen som ligger långt ner, förhoppningsvis extremt redo att komma ut.

Ja, precis så! Var på ultraljud i onsdags och hon sa att bebis ligger långt ner (men vet inte om det var inom det normala). Har testat huskuren att smörja in med honung och det verkar hjälpa :) Sen ska jag köpa mandelolja imorgon för jag tänker att det är bra om hela nedre området är mjukt i huden vid förlossningen
  • Längtar17
    Iowhannah skrev 2018-07-08 23:15:55 följande:

Blir det inte väldigt kladdigt med honung?

Åh, smart att tänka på att smörja med olja! Det kanske man skulle börjat göra för flera veckor sedan. Som det är nu så smörjer jag med olivolja, men bara när jag duschar så det blir inte varje dag.

Nja, tar ganska lite på ett papper så inte så kladdigt.

Men då smörjer du ju in redan :)
  • Längtar17

Min bm brukar fråga om jag vägt mig och har jag det så skriver hon in vikten. Men är inte varje gång och hon verkar inte så fixerad vid det. Har gått upp 21 kg. Nästan 1 kg per vecka de senaste 15 veckorna.

• Längtar17
    Åttionio89 skrev 2018-07-11 21:21:30 följande:

Ja hos mig är det också rutin att vägas varje besök, tycker det är märkligt att det är så olika beroende på var man bor!? Bltr och urin har dom kollat varje gång sen typ v 24 och blskr o Hb kollade dom också titt som tätt.

Urin kollade dom bara på inskrivningen för mig. Frågade senast och hon sa att rekommendationerna i Stockholm nu är att kolla urinen endast om bt är högt. Ja, verkligen olika! Järn tror jag dom kollat varje gång efter typ v 30.
  • Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-14 17:40:45 följande:

Lider verkligen med dig :( jobbigt med en sådan energiurladdning redan innan den riktiga förlossningen drar igång.

13 dagar kvar till BF här och nu vill jag nog nästan att han stannar kvar ett tag där inne för det enda värre än att vara höggravid i denna värme känns som en varm bebis PÅ mig dygnet runt i denna värme. Nu kan jag iaf gnälla i min ensamhet medan maken sköter hushållet

Har bf samma dag som du och tänker likadant. Kan vi hoppas att det blir lite svalare när vi kommer till bf och att dom vill titta ut då? :)
Svar på tråden Bf juli 2018