Mamma till S skrev 2018-03-23 11:15:42 följande:
Är också såå hungrig hela tiden men kan inte äta mkt för känner mig så proppmätt på engång , haha ljuva liv!
Var på v25 koll hos bm idag. Hänt en del sen inskrivningen.
Himla mysigt att få höra det lilla hjärtat, åh, jag blir så rörd. Spelade in en snutt till barnen, får se hur dom reagerar hihi, om dom förstår vad det kan va :) SF måttet låg på 26 o gått upp 1 kg än så länge, så det va ju skönt!
Har ni sökt eller ska ni söka gravid.peng? Jag har så ont o det börjar bli såå jobbigt att jobba just nu! Tungt, svullna ben, illamående i perioder, nån form av foglossning, ryggvärk. Någon som skrivit o fått igenom? :) tycker det är svårt o formulera sig rätt....
Har du gått upp lite i tidigare graviditeter också?
Mitt S/F-mått låg på 24 och jag har ökat 12 kilo sedan inskrivning, 16 kilo allt som allt. Nu ligger jag på samma vikt som när sonen föddes så jag är lite rädd för att nå tresiffrigt innan den här bebisen är ute :/
Jag står i valet och kvalet vad gäller graviditetspenning. Företagshälsovården säger att jag inte bör jobba alls innan förlossning men min sjukskrivning går ut i månadsskiftet, och på MVC sa de att det skulle vara svårt för dem att få igenom 100 % sjukskrivning. Jag hoppas verkligen på att få tag på min läkare på måndag, och att hon förlänger sjukskrivningen, annars känns det stressigt gällande ansökan om grav.penning. Det rör sig liksom bara om fem veckor som jag hinner jobba om jag inte får förlängd sjukskrivning.