Mamma till S skrev 2018-02-19 11:25:08 följande:
Känner ni av bebis varje dag? När ?måste? man det? Känner av lite svep här o där om jag känner efter men inte så mkt mer än. Åh vill slippa oron över nånting hela tiden.. suck!
Ja drt finns då folk till allt , bara för att man är gravid verkar många människor kunna tro att det är ok att bete sig lite hur som, som typ hej tjockis, eller klämma på magen!! JAG VILL INTE ATT DU TAR MIG PÅ MAGEN UTAN LOV, förstår inte, är det ok annars?? Alltså. Det är i min skalle obegripligt hur man helt plötsligt kan släppa allt för det visar sig att någon är gravid! Hm...
Jag tror att man ska känna bebisen dagligen från vecka 25, så än är det ingen stress. Jag känner dagligen och märker tydligt att bebisen blir stressad när jag mår som sämst :(
Det där med att man blir allmänt villebråd bara för att man är gravid alltså. Så jävla jobbigt! När jag väntade första barnet så blev jag attackerad av flera kollegor som skulle ta på min mage. En av dem (kvinnlig kollega) slängde sig på magen och jag blev så paff att jag inte fick fram ett ord, dock var det en annan (manlig) kollega med och han sa nåt i stil med att ?tycker du det där är jobbigt nu så vänta bara några veckor, det blir värre? och DÅ fattade hon att det inte var okej.
En annan (manlig) kollega tog på min mage och jag sa ifrån (och tog på hans mage) och fick reaktionen ?är du lite kinkig i dag?? PRECIS vad man vill höra som gravid!