Bf juli 2018
Under hela min förra graviditet så var det många som tafsade på min mage och EN ENDA som frågade innan (men då var bebisen stilla så hen kände att det inte var någon mening med det ändå).
Under hela min förra graviditet så var det många som tafsade på min mage och EN ENDA som frågade innan (men då var bebisen stilla så hen kände att det inte var någon mening med det ändå).
Alltså jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur vissa har det i sin omgivning :(
Är lyckligt lottad; och skulle jag mot all förmodan få något i stil med: Hej tjockis! Så hade jag lätt svarat: ja jag är gravid, vad är din ursäkt?
Haft RUL idag, blev tillbakaflyttad 5 dagar vilket ändå känns heelt okej för mig. (Och vi fick bekräftat att vi väntar en fin liten "vad dom kan se" frisk flicka)
Mått så fruktansvärt dåligt dagligen från v7 tills i fredags, nu bara spyr jag lite då o då men det är som natt o dag, sen i fredags :O
Nu kan man kanske äntligen våga börja handla grejer haha! Slog till med att köpa barnvagn i helgen, men jag har inte vågat köpa ett enda klädesplagg! Så sjukt!
Hoppas det ger med sig för er som får odrägliga kommentarer och intrången på era kroppar! : (
Här har det blivit mer och mer livat i magen, snart känns det nog utanpå också. Jag har fått några rediga sparkar i dag, någon så högt upp som ovanför naveln :)
Och jag som gått och undrat vad som börjat kännas ovanför naveln
Jag trodde det skulle kännas längre fram i tiden
21+0 imorgon
Vad härligt! :) Min lilla vaknar tidigt på morgonen och sparkar, inte vansinnigt mycket, nån spark då och då :) brukar ligga vaken en halvtimme innan jag ska upp med en hand på magen bara för att det är så himla mysigt! <3 Tycker ibland hon knölar längst ner i magen och så plötsligt kommer det en spark långt upp, känns verkligen som dom simmar omkring därinne ^^
Var på RUL:en igår. De nämnde aldrig något om könet, men min sambo snappade upp att "kvinna" var ikryssat på en av skärmarna. Det var misstänksamt tidigt in i undersökningen som sambon upptäckte det, lite som att barnmorskan inte borde ha hunnit upptäcka + fastställa det redan, samt att ze kiddo i mina (extrema lekmansögon) inte direkt tycktes fläka ut sig för allmän beskådan.
Men varför var det annars ikryssat? Någon som vet? Är det typ standard tills något annat upptäcks? Eller kan det var en tjej, bara att de inte sa något? Låter lite konstigt att titulera ett foster som "kvinna", haha. Och det låter lite konstigt att behöva specificera att mamman är det, vilket är den enda andra förklaringen jag kommer på. Speciellt om man först inte frågat vad mamman identifierar sig som.
Eller hur!! Fast jag vettefan hur kvinnlig just den här patienten är iofs, de får nog uppdatera sina system en aning.
Är det barnmorskan som är tydlig med sin könstillhörighet kanske? :D
Hur har ni tänkt kring gravidförsäkring? Har ni gratisvarianten eller det utökade skyddet? Har beslutsångest.
Jag har ingen försäkring, kan man fortfarande skaffa gratisvariant?
Idag berättade jag för kollegorna på jobbet, deras reaktion var:
- är det en tjej nu?!
- nej en till kille
- nääääääö ååååå men attans också det skulle ju va en tjej nu! Ååå va synd nu får ni försöka på en fjärde
- nej det blir jättekul med en till kille, nu räcker det med barn
- nä men det hade ju vart bättre med en tjej!
Blev faktiskt både arg och ledsen, som att mitt barn är mindre värt för att det inte var rätt kön i deras mening
Idag var det dags för vårt RUL. Jag var så nervös och orolig. Sov dåligt inatt. Men allting gick så bra!! Bebis såg jättefin ut. Min stora oro var ju hjärta,eftersom det finns en liten liten risk för missbildning på barneys hjärta. Men hjärtat säg fint ut och 4 rum. Måste ju ta den medicinen mot illamåendet för går ju inte annars,provat allt annat. Men läkaren sa att de var så liten risk och man vägde då över hur dåligt jag mådde. Men men. Bebis såg bra ut och sprattlade. :) <3 De enda var att bebis låg och tittade på oss trots att hon som gjorde ultraljudet buffade. För hon ville ha en profilbild där näsan visades men icke. Haha men allt annat fick vi :) Så moderkakan är bak som jag misstänkte,känns skönt då jag hoppades på de eftersom jag haft både fram och bak ocj känt mer när den varit bak. Vilket minskat min oro. BF blev samma som vi hade,alltså 18/7 <3 :) Så glad och tacksam att allt såg så bra ut. Köpte även första plagget idag efteråt :) <3
Men så trött nu,efter orolig natt,nervositet och så har jag nog spänt mig mycket också. Så tidig läggning idag. Kanske dags för järntabletter med. Börjat bli så trött.
Hoppas ni andra också haft en bra dag :)