Bf juli 2018
God jul alla :) Hoppas ni har en riktigt bra och trevlig julafton :)
God jul alla :) Hoppas ni har en riktigt bra och trevlig julafton :)
Hej vänner. Idag är jag bara så trött på allting. :( Trött på att fortfarande må illa trotts mina tabletter,samtidigt får jag väl vara glad och lycklig över att jag inte kräks och att jag kan äta lite. Men typ de. Kan knappt göra mer ön ta hand om mig. Sitta/ligga i soffan är typ de jag gör. Trött på att vara trött och nu sen i förrgår och igår så har foglossningen kommit mer och mer :( Visste att den skulle nog komma tidigare och värre denna gången om man utgår ifrån sist. Men trodde den kanske tidigast skulle komma i v 16-17 inte precis i v 12!!!! Blä!! Behövde bara få gnälla av mig lite. Dålig dag idag. :(
Hoppas du snart piggnar på dig.
Den där jäkla foglossningen har kommit hit med i v9+. Blir fan galen på det!
Så illa är det ej för mig ännu. Känner inget i rätt ställning när jag vilar. Men hugger till när jag ska upp. Sen så. Värk i höfterna så får mig ofta på natten. Tjock kudde mellan benen för att avlasta. Hade kryckor med barn nr 2. Men gör redan ont att vända sig i sängen bjag ska be om akupunktur
Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)[/quote]
Hejsan :) Jag är också i v 12 (11+1) vi fick berätta tidigt för vår omgivning då jag blev sjukskriven pga illamående och inlagd på sjukhus 2 gånger och besök över dagen en gång till sjukhuset. Så svårt och oundvikligt att inte berätta så de är svårt och dölja när man mår som jag har gjort/gör. Mest lite vänner som får veta först nu. Jobbet fick ju som sagt veta tidigt då jag inte kunde jobba.
Väntar också min 3 <3 :)
Hejsan :) Jag är också i v 12 (11+1) vi fick berätta tidigt för vår omgivning då jag blev sjukskriven pga illamående och inlagd på sjukhus 2 gånger och besök över dagen en gång till sjukhuset. Så svårt och oundvikligt att inte berätta så de är svårt och dölja när man mår som jag har gjort/gör. Mest lite vänner som får veta först nu. Jobbet fick ju som sagt veta tidigt då jag inte kunde jobba.
Väntar också min 3 <3 :)
Åh måste vara de värsta, skönt du inte kräks lila ofta längre och att du fått medicin som underlättar lite. Hur länge satt illamåendet kvar i dina andra graviditeter?
Ja man är nog inte så effektiv på jobbet vid sånt illamående så håller tummarna du bli sjukskriven tills du mår bättre och känner att du orkar.
Vad roligt att hon fick följa med på ultraljudet då blev de kanske liiite mer tydligt iaf. Hahaha vad roligt med en "fisk" i mammas mage :'D Det blir nog mer verkligt och riktigt när magen är större och hon kan känna bäbisen sparka och när ni börjat köpa saker till h*n. Ska ni ta reda på kön?
Mina två killar tog det bra, min stora som är 6år var jag lite oroad över hur han skulle reagera då han mot lillebror som är 4 kan va väldigt svartsjuk, men han sken upp som en sol och blev jätteglad. Frågar mycket om bäbisen och vill känna på magen. 4åringen är lite mer tramsig Ang detta men tycker nog också de ska bli roligt, han säger att han blir storebrorlillebror och att bäbisen ska heta Olivia eller Fredrik :'D hahaha kommer inte att hända men roligt hur dom uttrycker sig!
Vad fick du för tabletter Horisonten? Jag brukar få hyper emesis jag oxå varje gång! :(
Konstigt att det inte finns riskfria läkemedel mot illamående! :( För jag antar att det pga risker som dom snålar? Jag har blivit gravid tre gånger i rad nu men de två första blev missfall i ca v 5/6 så illamåendet hann aldrig dra igång ordentligt. Nu e jag gravid igen men vet inte vilken vecka men har nog gått längre nu för sista dagarna har det börjat komma mer o mer.. Om nu denna bebis stannar kvar så bara MÅSTE jag ha starkare medicin mot illamåendet för att kunna klara av ta hand om hemmet o barnen då jag nu blivit ensam..! :( Är nyfiken på zofran! Funkar det för dig? Tidigare graviditet fick jag utskrivet några stolpiller mot illamående ifrån akutmottagningen..men vågade inte ta dom då då dr sa de kunde skada bebis...så d va ett helvete! :(
Herregud så sjuk du blir! :( Jag har åkt in akut flera ggr i tidigare graviditeter men aldrig fått hjälp. Ändå har jag knappt kunnat få i mig mer än lite kex o kräm o ofta kräks upp under flera månader. Brukar bara ligga utan att knappt kunna gå på toa utan att gå dubbelvikt o hålla i någon eller väggarna. Ändå lyssnar ingen o skrivit ut starkare än de mediciner som du nämner som inte hjälper ett skit som lerigan postafen mfl. Men OM jag nu får behålla den här bebisen o blir så där sjuk igen så SKA o MÅSTE jag ha starkare trots riskerna för jag kommer inte kunna ta hand om mina barn som jag är ensam med annars.
Alltså jag fattar inte hur naturen tänker här? Om en mamma blir så här sjuk så är det ju svårt att överleva o ta hand om sina barn! :(
Är Zofran och det andra läkemedlet samma sak eller funkar dom olika? Vilket fungerar bäst?
Styrkekram