• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • inalife
    Lilliz84 skrev 2017-11-19 10:40:48 följande:

Hur mår ni alla? Jag mår jätte bra förutom lite trötthet. Men däremot känner jag mig som en stor ballong. Är bara i vecka 5 och ingenting passar längre ???? fävet inte hur länge jag ska kunna dölja detta. Har två barn sedan innan och en antar för 12 år sedan. Så kroppen har ju ändå varit med tre graviditeter. Ni som har fler hur hur känns det för er?

Är gravid i vecka 6, tror jag haha? Samma här magen går inte dölja vilket e jobbigt då jag inte vill säga till jobbet eller barnen ön eftersom jag är rädd att få mf igen.

Detta e mitt tredje barn oxå en liten sladdis, mina andra e 10 och 12 år.

Mår lite illa hela tiden men spyr bara på morgonen samma tid nästan haha

Trötthet små värk i magen och små ömma bröst e andra annars mår jag jätte bra :)
  • KristinaJ
    nataliejohnsson skrev 2017-10-27 13:52:14 följande:

Jag plussade i igår på vår testdag. 

Genom IVF, vårt sista försök. Nu hoppas vi bara lillen vill stanna där inne <3

Samma här! Tredje insättning och håller tummarna! <3
  • Oktober2017
    Zarina skrev 2017-11-19 12:57:26 följande:

Så fort man känner en lite större flytning bara måste man asap springa till toan och kolla att det bara var ofärgat.........!!

Någon annan som känner igen sig? *apa som håller sig för ögonen-smiley"

Haha.. aaaa!
  • beso

Hur mår ni alla? Jag mår jätte bra förutom lite trötthet. Men däremot känner jag mig som en stor ballong. Är bara i vecka 5 och ingenting passar längre ???? fävet inte hur länge jag ska kunna dölja detta. Har två barn sedan innan och en antar för 12 år sedan. Så kroppen har ju ändå varit med tre graviditeter. Ni som har fler hur hur känns det för er?

Hej! Jo tack mår bra! :) Men är bara i v 5..brukat bli jättesjuk.. Samma här med magen..har 3 barn sen innan. Vill gärna hålla det hemligt ett tag..fast jag e redan tjock så folk vågar väl inte fråga! ;D
  • beso
    Trolliboll skrev 2017-11-19 11:35:48 följande:

Nu har jag äntligen berättat för honom. Han ville absolut inte ha några barn men nu när jag berättade att jag är gravid så blev han överlycklig och vill behålla det ????

Va kuuul! Grattis! :)
  • Zarina
    beso skrev 2017-11-19 14:24:51 följande:
    Hej! Jo tack mår bra! :) Men är bara i v 5..brukat bli jättesjuk.. Samma här med magen..har 3 barn sen innan. Vill gärna hålla det hemligt ett tag..fast jag e redan tjock så folk vågar väl inte fråga! ;D
    Hur gamla är dina tre barn? :)
  • beso
    Horisonten skrev 2017-11-19 12:45:30 följande:

Hade en medicin som hette ondasetron när jag var gravid med dotter men de slutade ju skriva ut den sen. Så till sonen hade jag bara lerfigan Como men hjälpte inte alla. Men antar att de ör bättre än inget. Jag fick någon sprut när jag åkte i akut mot illamåendet med sonen funkade aå bra och så 3 påsar med dropp. Se hur de blir denna gången. Är ju bara i v 6(5+ 3) idag enligt senaste mensen men mår redan såhär.

Jag förstår att du oroar dig. Gör jah med. Har behövt sjukskrivning innan. Så känns sådär oh behöva säga de till jobbet ev snart. Men min man skall vara pappaledig i december oh början av januari vilket känns så skönt. Min dotter är snart 4,5 år och min son är 1,5 år

Oj ja då förstår vi verkligen varandra i det här både med illamåendet o samtidigt ha småbarn! :/

Fick tips på facebookssidan om zofran o pimperan. Ska fråga efter det när det drar igång..

Förragången blev jag galen på att som kom med tips på huskurer som kändes som att försöka ge en Alvedon till någon som har fått benet avhugget hehe! ;) Fast dom menar ju väl! ;)
  • beso
    Zarina skrev 2017-11-19 12:57:26 följande:

Så fort man känner en lite större flytning bara måste man asap springa till toan och kolla att det bara var ofärgat.........!!

Någon annan som känner igen sig? *apa som håller sig för ögonen-smiley"

Ja tyvärr. Igår kom massor av vattnig flytning när jag va ute så till o med byxorna blev blöta..blev livrädd! :(

Idag är dessutom 28dagar sedan mitt missfall förra månaden kom igång ordentligt..o det är på dag 28 i graviditeten som mina blödningar brukar komma igång vid missfall...så idag e jag extra orolig..! :/
  • beso
    Zarina skrev 2017-11-19 13:30:43 följande:

Hur gamla är dina tre barn? :)

15, 7 och 4(=viiild! ;))
  • Iowhannah

Jag mår bra så länge jag äter innan jag hinner bli hungrig. Jag blir liksom illamående istället för hungrig så jag måste ständigt mota bort den känslan.

Jag är också galet svullen! V 7 nu och på onsdag tänker jag ta på gravidbyxorna på jobbet för nu funkar det inte längre. Magen ser ut som om jag vore i v 18 redan och vanliga byxor (och skärp) sitter åt så det gör ont.

Jag är inne på min tredje graviditet (har en tvååring och gick igenom ett MA i somras) och var varken så här svullen eller så här trött de tidigare gångerna.
Svar på tråden Bf juli 2018