Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej! Jag är gravid i v. 7+6 så beräknat bf 2 juli med min nr 2! Har en dotter på två år. Är 24år:) jag hoppar gärna in här och även i fb-gruppen om det går bra :)
Nä inte i Sverige iaf? I Sverige är KUB "bara" ett ultraljud där man med hjälp av olika mått räknar ut någon form av sannolikhet för en kromosomavvikelse, medan NIPT tar du blodprov på mamman för att screena DNA hos fostret och får därför ett ganska säkert svar www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Undersokningar/NIPT/
Men det kan ju vara så att i Danmark så gör man både och i samma veva?
Heej! Jag plussade för ca en vecka sedan
Läste om skillnaden nu. I båda tas där blodprov, men nipt gör en med avancerad screening av blodprovet, KUB tittar bara på tre proteinmarkörer. Jag tror det bara är KUB som görs i dk.
Aha, jag har aldrig tagit blodprov i samband med KUB på mina två tidigare graviditeter - eller så gjorde de det hos MVC utan att jag fattade det :) funderar på att betala för NIPT denna gång
Aha, jag har aldrig tagit blodprov i samband med KUB på mina två tidigare graviditeter - eller så gjorde de det hos MVC utan att jag fattade det :) funderar på att betala för NIPT denna gång
Hej o Välkommen o grattis till alla nya! :)
Hej! Jag är i vecka 5+2 och går gärna med i FB-gruppen :) Email är: wilson_anna88@hotmail.com. Tack så mycket!
Det måste du ha gjort, KUB står nämligen för Kombinerat Ultraljud och Blodprov. I mitt landsting gör de NIPT om man får låga siffror på KUB. NIPT är enbart ett blodprov, inget ultraljud.
Plussade för några veckor sedan med första barnet och på första försöket! Helt otroligt :D
Var på tidigt UL idag, bara för att se att det faktiskt lever något där inne och visst kunde vi se att ett hjärta tickade (v 7+0) :)
Är 26 år och bor i Stockholm, någon mer i Stockholm som har bf i juli?