Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hade redan fått inbjudan såg jag nu :)
Maaaaat! Huuuungrig!!!! ;D
Fler än jag som e extremt hungriga många gör per dag!? Är ju bara på 3+1! Alltså v5!
Ändå blir jag helt hysterisk mellanvarven! Hehe! ;)
Vad kan man trycka i sig utan att behöva bli flodhäst? Jag är redan tjock o vet barnmorskan kommer skälla på mig! Jag avskyr frukt! Kanske ev banan.. Några tipps? ;)
Äter mer (regelbundet?) än innan jag plussade. Väger 91kg så är överviktig och tidigare så äääääääälskade (!) jag choklad... å cola! Å glass!
Men nu så får jag inte i mig det alls.. smakar sliskigt, syntetiskt och bara.. äckligt.
Så jag har löst det såhär: när jag blir sugen på något så äter jag det nyttiga jag vet att jag klarar av:
Morötter.
Har alltid en skål skalad och skuren morötter och det funkar finfint! :O
Brukar även lägga till annat grönt jag gillar såsom gurka.. majs.. paprika.
Har jättesvårt för grönsaker men håller hårt i de få nyttigheter jag klarar av.
Fick tips av min barnmorska att gå ett varv i fruktdisken på ica och överväga vaf kag kan tänkas äta. Såsom kiwi.. bananer.. clementiner.
Bär (gör en smootie på jordgubbar å youghurt/kvarg?) Äta nötter ska också vara bra o nyttigt
Åh bra tips! Ska ta mig en inspektionskurva till Ica jag! Smoothy lät jättebra! Eller vaniljyoghurt med bär! :)
kul
Grattis alla, har precis plussat och är väl i vecka 6 tror jag, gyn såg ngt i min livmoder på 4 mm när jag plussade hos dom.
Känner mig helt däckad, illamående konstant fast upp och ner, ömma bröst och magen e så svullen.
Ngn som känner igen sig?
Vill jätte gärna vara med i fb gruppen men så rädd för mf igen :(
Ngn som har något gott råd så man slipper oroa sig?
Hej tjejer. Hur mår ni alla? Jag mår piss och värre lär det väl bli. Igår skulle jag åka bil tidigt på morgonen redan vid 6 men tog en postafaen och lyckades få i mig en smörgås och ert glas saft. Gick bra. Kände illa årndet men funkade. Men tillslut typ en efter en timme i bilen fick jag be dem stanna så fick jag gå ur bilen och jag hulkade som bara den. Kräktes typ som skum/slem. Så antar att tabletten dämpade.
Idag är jag så trött och mådde galet illa imorse. Så fick ta en postafen imorse igen. Dämpade de värsta eftersom jag höll på att kräkas innan. Men gick okej. Så mår bättre men mår fortfarande illa trots tabletten men hanterbart. Dock aå trött och yr. Inget trevligt eller roligt sällskap just nu för resten av familjen här :( men men vad skall man göra.
Skall till barnmorska. På måndag så får vi se vad hon säger om allt. Men misstänker att hon vill att jag skall kontakta vårdcentralen för att få lergigan utskrivet istället för att använda postafen.
Hoppas ni andra mår bättre. Kram och trevlig helg
Låter bra! :) Tack! Den som kan lägg då gärna till mig! beso.x2014@gmail.com :)
Maaaaat! Huuuungrig!!!! ;D
Fler än jag som e extremt hungriga många gör per dag!? Är ju bara på 3+1! Alltså v5!
Ändå blir jag helt hysterisk mellanvarven! Hehe! ;)
Vad kan man trycka i sig utan att behöva bli flodhäst? Jag är redan tjock o vet barnmorskan kommer skälla på mig! Jag avskyr frukt! Kanske ev banan.. Några tipps? ;)
Precis! Har bärhat flirta med sambon att jag behöver mig en blender för att enkelt kunna göra smoothies. Är även bra när man är såoass illamående att man inte klarar av att tugga.. lite enklare att dricka och ändå få i sig nyttigheter.
Själv funderar jag även på att typ.. peta i någon frukt i smoothien för att testa smaker men basen kommer nog alltid vara bär + vaniljkvarg.
Nyttigt, bra för pyret och smakar som efterrätt ????
Lycka till!
Enda min barnmoska påpekade ang min mat var att hon gärna såg att jag åt lite mer... gröna grönsaker så där får jag ta mig ordentligt i kragen och prova. Vem gillar inte grönsallad med någon sås till, exempelvis? :)