• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • grästuva
    Småbarnsåren skrev 2017-11-20 21:11:36 följande:

Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten

Känner mig inte jättegravid egentligen

Mer än illamående när jag är hungrig

Och lite molande värk till och från mest kvällstid

Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt

Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.

Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?

Visst får man tid för kub först kring vecka 13?

Vi har inte berättat för barnen, vill helst vänta till RUL men misstänker att dom kommer se det innan och fråga och då får vi ju berätta

4 st av mina närmsta vänner vet, mina systrar och min styvpappa samt en arbetskollega.

Funderar på om jag ska berätta det för min lärare idag eller om jag ska vänta. Vi ska välja inriktning (läser undersköterskeutbildning) och oroar mig lite för hur jag kommer orka sista praktiken som startar i februari.

Har haft mycket foglossning under de andra graviditeterna.
  • grästuva

Ni som har flera barn sedan tidigare, när kontaktade ni mvc?

Ska vi också gå på hälsosamtal?

Är lite nervös inför att ringa dit då jag inte känner till barnmorskorna som jobbar nu, den underbara kvinnan som följt mig tidigare gick i pension efter min yngste son var född.

• Sopp
    grästuva skrev 2017-11-21 05:29:18 följande:

Ni som har flera barn sedan tidigare, när kontaktade ni mvc?

Ska vi också gå på hälsosamtal?

Är lite nervös inför att ringa dit då jag inte känner till barnmorskorna som jobbar nu, den underbara kvinnan som följt mig tidigare gick i pension efter min yngste son var född.

Jag ringde 4+0, kan vara svårt o få tider plus att jag tycker det känns mer verkligt när man fått ringa :)
  • Sopp

Har inte så mycket symptom än, mer än ett riktigt SKIThumör. Det kokar i huvudet på mig, bägaren är konstant full så att säga. Kissar oftare och metallsmak i munnen

• FskvickSy

Får nog avsluta här nu då jag fått en riklig blödning och mensvärk är i vecka 8 (7+4). Tänker att jag åker till gyn efter jobbet (kan inte gå ifrån *suck*) så misstänker missfall :(

• Mjauram
    grästuva skrev 2017-11-21 05:14:10 följande:

Jag har inte så mycket symptom, lite svullen om magen så det känns obehagligt att knäppa byxorna, lite illamående vid hunger och lite isande (kan inte förklara det bättre) i livmodern.

Som du beskriver upplevde jag med äldsta sonen, de andra har inte visat lika starka symptom så tidigt.

Är det eran första?

Jag är bara i v.4+2 idag enligt senaste mens och denna månadens ägglossningskänningar.

Grattis till er! Och vad skönt att du förstår mitt mående! Ja det är våran första! Känns så himla spännande :)
  • Iowhannah
    FskvickSy skrev 2017-11-21 14:29:26 följande:

Får nog avsluta här nu då jag fått en riklig blödning och mensvärk är i vecka 8 (7+4). Tänker att jag åker till gyn efter jobbet (kan inte gå ifrån *suck*) så misstänker missfall :(

Åh nej :( Jag beklagar verkligen! Vi får hoppas att det bara är din kropp som luras, även om det inte direkt låter positivt.

När jag fick missfall så hade jag varken ont eller rikliga blödningar men jag kände liksom på mig att det var kört, trots att alla runt mig gjorde allt för att övertyga mig om annat.
  • beso
    FskvickSy skrev 2017-11-21 14:29:26 följande:

Åh men gumman hur har d gått? I v 10 fick jag störtblödning o ont men bebisen mådde jättebra. Ut kom en stor klump på 10cm t.om. Min son föddes frisk o välmående. Det KAN gå bra! Lycka till! Kram
  • FskvickSy

Jag blöder fortfarande väldigt mycket men får ringa bm imon och se hur jag ska göra och eventuellt åka in till gynakuten då. Dom hann stänga när jag kom ifrån jobbet :(. Bara gråter och mår inte alls bra :(

• ChokladMonstret

Grattis till alla som plussat!! Ny här och vill gärna va med i den hemliga fb gruppen men vet inte hur man skriver privat???? Plussade för fem dagar sedan. Bf 28 juli.

Svar på tråden Bf juli 2018