Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten
Känner mig inte jättegravid egentligen
Mer än illamående när jag är hungrig
Och lite molande värk till och från mest kvällstid
Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt
Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.
Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?
Visst får man tid för kub först kring vecka 13?
Ni som har flera barn sedan tidigare, när kontaktade ni mvc?
Ska vi också gå på hälsosamtal?
Är lite nervös inför att ringa dit då jag inte känner till barnmorskorna som jobbar nu, den underbara kvinnan som följt mig tidigare gick i pension efter min yngste son var född.
Ni som har flera barn sedan tidigare, när kontaktade ni mvc?
Ska vi också gå på hälsosamtal?
Är lite nervös inför att ringa dit då jag inte känner till barnmorskorna som jobbar nu, den underbara kvinnan som följt mig tidigare gick i pension efter min yngste son var född.
Har inte så mycket symptom än, mer än ett riktigt SKIThumör. Det kokar i huvudet på mig, bägaren är konstant full så att säga. Kissar oftare och metallsmak i munnen
Får nog avsluta här nu då jag fått en riklig blödning och mensvärk är i vecka 8 (7+4). Tänker att jag åker till gyn efter jobbet (kan inte gå ifrån *suck*) så misstänker missfall :(
Jag har inte så mycket symptom, lite svullen om magen så det känns obehagligt att knäppa byxorna, lite illamående vid hunger och lite isande (kan inte förklara det bättre) i livmodern.
Som du beskriver upplevde jag med äldsta sonen, de andra har inte visat lika starka symptom så tidigt.
Är det eran första?
Jag är bara i v.4+2 idag enligt senaste mens och denna månadens ägglossningskänningar.
Får nog avsluta här nu då jag fått en riklig blödning och mensvärk är i vecka 8 (7+4). Tänker att jag åker till gyn efter jobbet (kan inte gå ifrån *suck*) så misstänker missfall :(
Jag blöder fortfarande väldigt mycket men får ringa bm imon och se hur jag ska göra och eventuellt åka in till gynakuten då. Dom hann stänga när jag kom ifrån jobbet :(. Bara gråter och mår inte alls bra :(
Grattis till alla som plussat!! Ny här och vill gärna va med i den hemliga fb gruppen men vet inte hur man skriver privat???? Plussade för fem dagar sedan. Bf 28 juli.