• mycat81

Fler som planerar en liten sladdis?

Jag är en 36-årig tjej, mamma till en 9-åring som längtat efter en liten i snart två års tid. Tyvärr har inte sambon varit på samma linje då han tyckt att det räckt med min son och hans två barn på 11 och 13 som vi har varannan vecka... Men jag har hintat och försökt locka fram hans känslor för hur mysigt det skulle kunna bli med en liten sladdis och i december sa han JA! Så nu har spiralen åkt och planerna och bebisverkstaden är igång.

Tyvärr har jag noll koll på min cykel eftersom jag var helt blödningsfri med spiralen. Så just nu är det bara en frustrerande lååååååång väntan på att få ett tecken på att systemet kickat igång....

• mycat81

Liten 2018: Jag har läst igenom de två sista sidorna och inser att du och jag är rätt ?lika?. Både vad det gäller åldern 35 vs 36, att vi precis plockat ut spiralen och att vi nu väääääääntar och längtar efter det där plusset

Jag hade verkligen lovat mig själv att inte bli manisk i mitt längtande och planerande, men det är så förbaskat svårt! Jag ser gravidmagar överallt och får veta nya graviditeter bland vänner och bekanta varje vecka. Varje gång rasar jag ner en smula och får ett gråtanfall, för JAG vill ju åxå plussa, jag är otålig och vill att det ska hända NU. Hjärnan kopplar inte att det bara är 1,5 vecka sen jag tog ut spiralen och att saker och ting inte händer på stört! Mannen försöker trösta, men han fattar ju inte riktigt hur det känns haha

Så det känns skönt att gnälla lite här!

Ha en bra söndag

• mycat81
    Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:07:31 följande:

Hej!

Jag är 39, fyller 40. Vi har två barn 06 o 08

Vi sa att vi försöker en gång. Blir det så blir det. I dag har jag BIM och ingen mens i sikte ännu iaf. Hade helt glömt av spänningsmomentet i detta!

Ojoj så spännande! Har du några känningar åt ena eller andra hållet?
  • mycat81
    Kaaaaaanske3 skrev 2018-02-03 14:29:46 följande:

Ja mycat81....ingen mens i dag heller. Är ganska säker på att jag är gravid faktiskt.

Konstig känsla, men det känns liksom i hela kroppen. Har köpt ett test i dag som jag tänkte ta i morgon.

Är sjukt andfådd hel tiden det kan kanske vara ett tecken. Jag tränar ganska mycket men blir rejält matt och utmanad utav att springa 5 kilometer.

Jag fattar inte riktigt hur man gör här inne, när man skapar sig ett användrnamn å sånt...får hitta på nytt hela tiden

Hur har det gått? Mens eller positivt graviditetstest?

Att skapa ett konto/användarnamn är enkelt. Det gör du på startsidan Tror t o m det står ?skapa konto? Där loggar du in med mailadress och väljer ett alias. Sen loggar du in med det och lösenord i fortsättningen.
  • mycat81
    rödnos skrev 2018-02-03 18:45:30 följande:

Va kul att vi är så många i tråden!

Vi kör första försöksomgången nu vi med premiär igår. Mannens kommentar efteråt; Jag har lite ångest. HAHAHA! Dags att komma över den sa jag för nu är det produktionsvecka!

Vi har kört oskyddat sex i ca 10 månader men avbrutet så nu var det första gången på väldigt länge som vi gick "hela vägen". Var nog mer det än tanken på ett till barn. jag vet inte men nu sitter han i alla fall och smilar när jag nämner att det är dags igen om några timmar.  

Jag har ätit bidrottninggele i 2 veckor och känner ägglossningen komma som en ballong i magen så vi får hoppas att det tar sig. Annars är det jag som drabbas av ångest.

Någon mer som kör med bidrottninggelékapslarna?

Hur har det gått för dig och mannen i helgen?

Här har det också varit ?myshelg?... Nu har vi gjort vad vi har kunnat, nu är det bara att vänta och hoppas.

Jag har inte kört med bidrottningkapslar denna månad utan bara b-vitaminer och folsyra. Tidigare har jag ätit Apriforce och då har jag känt ÄL tydligare. Kanske får testa det igen om det inte går vägen denna månad.
  • mycat81
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:24:30 följande:

Mycket riktigt. Fick ett plus i morse. Skräckblandad förtjusning. Vet faktiskt inte ekat vad jag känner just...lite omtumlad.

Åh, GRATTIS!!! Förstår din omtumlande känsla, det gick ju onekligen väldigt fort för er! Det tar nog ett par dagar att smälta det. Nu hoppas vi att det blir fler plus för oss andra oxå här i tråden
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-02-04 16:32:18 följande:

Själv fick jag mens 3 dagar tidigt och som jag blöder. Trist x 2 liksom... Men nästa ÄL är runt Alla Hjärtans dag. Denna cykel var 26 dagar men kan ju bero på att spiralen togs ut i januari.

Lycka till ni andra nu

Usch så tråkigt med mens Ni får ladda om och satsa på försök nr 2 istället!
  • mycat81
    Tremblement de Terre skrev 2018-02-16 09:19:40 följande:

Hej,

jag tog ut min kopparspiral i onsdags... får jag vara med i den här gruppen? Har två barn sedan ett tidigare förhållande och är 38 år.

Klart du får! Välkommen Själv är jag 36 år, har en 9?åring sen tidigare förhållande och min sambo hat två barn på 11 o 14 år. Tog ut min spiral i mitten av januari och har ingen aning om vart jah befinner mig i cykeln. Inväntar antingen mens eller ÄL, men har i GA känningar åt något av hållen...
  • mycat81
    Tremblement de Terre skrev 2018-02-17 16:23:49 följande:

Vad fint :) min man har inga barn sedan tidigare. Barnen tjatar om syskon så hoppas att de får ett snart :)

Hur gamla är dina barn?
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-02-17 13:52:14 följande:

Testa ÄL stickor. Jag har märkt januari och februari att jag ligger ca 16/17 dagar efter BIM som jag får starkt på stickorna. Enligt Flo appen är ÄL nu men stickorna har stegring från idag. Tror ÄL blir mån för mig.

Tror BIM är 2 mars. Lycka till mycat81 som är i samma fas som mig :)

Mmmm, så fort jag fått tillbaka mensen och kan börja räkna lite grann så funderar jag på att testa det. Jag blödde ju ingenting med spiralen och därför är det omöjligt att veta hur lång cykel jag har och när jag kan tänkas börja blöda. Även svårt att veta om det är nära ev ÄL eftersom min kropp inte ger några som helst ledtrådar. Gaaaaaahhhhh! Imorgon är det iallafall 1 månad sedan jag tog ut spiralen.

Lycka till med sexandet i helgen
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?