• mycat81

Fler som planerar en liten sladdis?

Liten 2018 skrev 2018-03-09 18:07:53 följande:

Då fortsätter du å jag följa varandra, jag har ÄL på fre/lör. Lyx att med CB digital denna månad. Hahaha.

Jag kan hålla med, humöret är sjukt mycket mer påtagligt sen jag tog ut Spiralen. Upp å sen ner å sen fräs och sen ros :)

Spännande att vi ligger så lika varandra både vad det gäller ÄL och BIM Då får vi hoppas att det är vår tur att plussa nu!

Undrar varför man blir så hormonsvajig? Ena stunden fräser jag för att i nästa stund storgråta och ha ångest o dåligt samvete för att jag skrikit och betett mig som jag gjort. Speciellt mot barnen... Jag tillför ju inga hormoner till kroppen längre eftersom jag inte har något preventivmedel. Det borde ju vara tvärtom... Sambon börjar nog ångrar att vi tog ut spiralen haha, för om jag är så här hormonell NU hur ska jag då bli den dagen jag blir gravid?
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-12 14:29:47 följande:

Dottern på snart 10 år sa igår,

Mamma jag vill att du pappa skaffar tvillingar, 2 tjejer. Och om det inte går 1 lillebror.

Hon vill gärna ha ett syskon eller två till, söt gurkan.

Gulligt Det verkar vara ett efterlängtat syskon från många håll <3

Jag känner mig oxå ganska cool denna månaden vad det gäller ÄL och pressen att vi absolut måste mysa varannnan dag oavsett lust eller tid. Till viss del tror jag att mitt avslappnade sinne kan bero på att jag inte skulle bli jätteledsen om det inte blev ett decemberbarn utan ett januaribarn istället. Givetvis är vår längtan stor och det allra viktigaste är ATT vi blir gravida, inte i vilken månad det blir... Tror iallafall att jag har ÄL till helgen.
  • mycat81
    MammaMia1012 skrev 2018-03-13 05:55:26 följande:

Hej, längesen jag var in och skrev nu mem jag är in och läser allt och håller mig uppdaterad!

Igår var vi på KUB och fick jättebra resultat 1:20000 <3 Allt stämde med tid och det var så underbar upplevelse :) även om det är tredje gången.

Bestämde att berätta för resten av familjen och storebror blev så otroligt glad medans lillasyster inte alls var nöjd.. :( men gissar på att det kommer ändras med tiden!

Ha en strålande tisdag alla ni fantastiska kvinnor!!

Åh vad roligt att höra att allt är bra med dig och med den lille i magen Du inger hopp till oss övriga som fortfarande längtar, hoppas och planerar!
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-13 12:46:34 följande:

Hahha samma tanke, 1/1 får jag som BIF datum. Så jag kan vänta till nästa tihiii

Äl på gång här oxå, så det är ingen omöjlighet att det blir lite lördagsligg... Eller kanske söndagsmys Ingen sexpanik här heller utan infinner sig rätt tidpunkt och lust så blir det. Annars blir det en helt vanlig familjekväll i soffan/köket med barnen. Det är ju inte alltid så lätt att få till det på beställning när man har stora (vakna) barn i huset... haha

Tycker att det är så festligt att vi följs åt och ligger så lika du och jag Om det råka lyckas den här cykeln så får jag enligt familjelivs uträkningsverktyg BF 10 december. Men det får man ju ta med en nypa salt eftersom jag har en rätt oregelbunden cykel...
  • mycat81
    Trullis82 skrev 2018-03-16 07:19:58 följande:

Hej där!

Jag har ju aldrig vetat när jag har äl då min mens alltid varit så hoppig.

Men nu ätit medicinen Letrozol så nu fick jag se igår att jag har två ägg 11&15 mm stora. Så inom dagarna borde jag ha äl.

Känns ganska magiskt. Jag har testat med digitala stickor (CB stickor)så länge o aldrig fått utslag på stickorna.... nu väntar jag med spänning att få se en glad gubbe

Ojoj så spännande!

ÄL på gång inom kort här oxå (se mitt svar till liten 2018 ovanför)
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-21 15:56:34 följande:

På riktigt, fasiken va ont jag haft, som mensvärk. Vet att jag hade mycket ÄL symtom i helgen, sådär så jag skrattade vad trådigt det var, å vad det var glidit när vi mös :D Släpper väl många ägg kanske (skämt å sido) Trist å ha ont dagarna efter ÄL å sen om mensen kommer. Kan gott bli bättre nu å ingen mens å ett fint pluss. Att smärtan är att ägget som växer i sin fart igenom nu å ska fästa hahaha. Vilka tankar

Lycka till er andra nu inför BIM

Wiiihi, vad spännande det låter

Här känner jag ingenting... Hade lite ?glidigt? en dag samt lite blodstrimmor i slemmet, sen var det snabbt över. Lika snabbt som det kom... Kanske var det ÄL? Kanske var det inte ÄL utan bara rester från ett tidigare ?mys?? Jag blir inte klok på min kropp! Och dessutom förbannar jag mig själv för att jag inte kört med tester denna månad. T o m sambon undrade om jag inte skulle köpa tester för att kolla om och när ÄL sker... Får väl lägga en beställning nu i helgen så har jag dem i början av nästa vecka.... Grrrrrr!!!
  • mycat81
    mycat81 skrev 2018-03-23 19:42:55 följande:

Här känner jag ingenting... Hade lite ?glidigt? en dag samt lite blodstrimmor i slemmet, sen var det snabbt över. Lika snabbt som det kom... Kanske var det ÄL? Kanske var det inte ÄL utan bara rester från ett tidigare ?mys?? Jag blir inte klok på min kropp! Och dessutom förbannar jag mig själv för att jag inte kört med tester denna månad. T o m sambon undrade om jag inte skulle köpa tester för att kolla om och när ÄL sker... Får väl lägga en beställning nu i helgen så har jag dem i början av nästa vecka.... Grrrrrr!!!

Liten 2018: Ja du... Som jag skrev igår så har jag ingen aning om nånting just nu... Det kaaaaaan ha varit ÄL i onsdags då jag hade den där slemmiga flytningen med ljusrosa strimmor i, men det var ju bara knappt en dag. Det kan också vara så att cykeln blivit ännu längre och att ÄL ännu inte skett. Isåfall är det bara att mysa på och hålla tummarna för att de sker inom de närmaste dagarna Kroppslig status är att jag är lite öm i tjejmagen (vilket kan tala både för att ÄL skett eller för att ÄL är på gång...)

Fortsättning följer
  • mycat81
    Sladdonge skrev 2018-03-23 14:02:43 följande:

Hej!

Jag är 32 år, har två döttrar i åldrarna 8 och 7. Vi har länge längtat efter ett tredje barn och har försökt ganska länge men inte konstant, i ca 2 år.

Jag har ägglossning i slutet av april så tänkte vi skulle hoppa över ägglossningen som kommer om 1 vecka och försöka i slutet av april istället. Vår ena dotter är född i december och andra i februari. Hade ju varit lite skoj med ett januaribarn också :)

Spännande! Då får vi hoppas att det går enligt planerna

Själv har jag en nioåring och sambon har en elvaåring och en fjortonåring. Så det blir mitt andra barn, men vårt fjärde om vi lyckas.
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-26 09:23:12 följande:

Här känns det som mensen är på G får se snart. BIM på onsdag

Ajdå... Hoppas att din känsla säger fel!

Här är det fullkomligen symptomfritt åt alla håll o kanter, vilket i och för sig kan tolkas som positivt
  • mycat81
    Baraentilligen skrev 2018-03-28 05:55:03 följande:

Nu har temperaturen stigit så jag borde vara på äl+2 idag. Skönt med äl tre dagar tidigare än vanligt :) Lyckades ligga varje dag innan äl och på äl dagen så nu sjutton har vi gjort vårt bästa! Bara att vänta då...

Spännande! Håller tummarna för att det är din tur nu
    Liten 2018 skrev 2018-03-28 08:50:18 följande:

BIM idag. Gnolande värk och känns som mensen kommer, men inget än. Förra må asen upptäckte jag att par dagar innan BIM växer brösten. Lika så nu. Lite sjukt. Sambon sa oj... Bara passa på å njuta av dem sa jag hahha hahha. Mensen brukar vara punktlig så vi får se på em. Annars test i morgon

Håller mina tummar även för din skull
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?