• mycat81

Fler som planerar en liten sladdis?

Liten 2018 skrev 2018-03-29 05:13:31 följande:

Där kom mensen. Då blir 24 april nästa hållplats att hålla tummarna. Lycka till ni andra

Å nej vad tråkigt att höra! Du och jag som varit så synkade och som skulle plussa tillsammans denna månaden och följas åt... För än kvarstår hoppet hos mig, (it isn?t over until the red lady sings...) Molvärk i nedre delen av magen precis som om mensen är på gång, men som sagt, så länge jag inte börjat blöda finns det hopp.
  • mycat81

Känner på mig att det inte blivit något här heller Sjukdomar, förkylningar, jobbresor, tonårsbarn som inte gått och lagt sig mm har gjort att vi inte fått till det så många gånger denna månaden... Fast jag vet att just de gångerna kan vara fullt tillräckliga bara det var RÄTT dagar... Så jag tycker att nu kan likaväl mensen dra igång så vi kan börja en ny bättre försöksmånad.

Haha, jag låter jättedeppig och anti, men det är precis så jag känner nu!

• mycat81

Här är jag vidrigt hormonell! Mitt humör är hemskt, jag exploderar och blir jättearg för ingenting och har jättelätt till tårarna. Dessutom är jag extremt doftkänslig. Igår hände en liten incident med sambon där mitt humör gick över styr... I efterhand kanske man kan le lite åt eländet, men just då var jag inte rolig Vi skulle åka och träffa min familj, men när vi kommer i bilen får jag ett sånt jäkla raseriutbrott över hans parfym. En parfym han haft i över ett år utan att jag reagerat. Men igår luktade den VIDRIGT. Jag kunde inte andas, blev jättilllamående och fick typ migrän. Vi körde med fläkten igång på 4an och jag hängde i luftutbåstet och bara skrek av ilska. Jag tvingade honom att stanna vid närmaste bemannade mack för att tvätta sig på toaletten. Men det blev inte bättre. Jag var fortfarande ilsken. Jag lyckades hålla humöret i schack så länge vi var hos mina föräldrar men när vi skulle hem bröt helvetet löst igen Så vi körde med fläkten igång på iskallt på 4an hem oxå. Han satt med mössa på. Jag satt tyst och bet ihop käkarna så hårt så jag nästan fick kramp för att inte explodera igen... Väl hemma tvingade jag honom att duscha igen.

Detta var bara ETT exempel. Idag är jag mest ledsen och lipar för småsaker.

Hoppas att detta är ett gravidtecken och inte bara överjävligt pms Jag tänker dock vänta med att testa till den 8 april. Det var det BF jag hade förra gången jag var gravid, det som jag inte fick behålla. Det skulle vara väldigt fint att få plussa på det datumet <3

Slutgnällt för tillfället! Ha en fin söndag/påskdag!

• mycat81

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Grattis till ditt plus baraentilligen! Och till er andra: Kämpa på!

• mycat81
    Trullis82 skrev 2018-04-08 09:41:11 följande:

Så långa cykler hade jag oxå. Men sen jag fick börja med Letrozol så har jag cykler på 28

Så himla skönt. Innan kändes det som en hel evighet innan man fick försöka igen

Får man det utskrivet av läkare? Krävs det att man startat någon form av utredning eller är det bara att ringa och säga att man har så långa cykler? Jag är lite dåligt insatt, men hur verkar Letrozol? Jag har sett att det är många som skriver om det här i olika trådar...
  • mycat81

För när man söker på FASS så får man upp att det är ett läkemedel mot bröstcancer...

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-05-01 18:30:27 följande:

Blev lite off här. Mensen kom i fredags, 2 dagar sent. Får kanske räkna med upp till 26-29 dagars cykel. Haft fullt upp i helgen och nu. Skönt å hålla sig sysselsatt. Blir femte försöket maj månad nu. Lycka till ni andra nu!

puffen2009 skrev 2018-05-02 16:35:01 följande:

Nej vad tråkigt Här kom mensen med idag, man blir så besviken!

Milian03 skrev 2018-05-01 18:11:20 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Usch så tråkigt och deprimerande för er alla Besvikelsen är fruktansvärd....

Här inväntas ÄL, är på dag 25 i min ooooooootroligt långa cykel. Tror att den är på g, har börjat få lite dragningar i nedre delarna av magen samt hala flytningar. Vi har försökt sexa både igår och i förgår utan resultat. Det är JÄTTESVÅRT med stora barn som dels är vakna sent och som alltid har en förmåga att vilja mamma eller pappa något vid fel tillfälle Igår kväll fick vi avbryta 3 ggr för att det var någon som ropade och ville något. Svårt att hitta tillbaka till gnistan igen... Så två dagar i rad har vi avbrutit utan någon final. Grrrrr, inte bra!!!! Dagtid har inte heller funkat då det varit helg och alla varit hemma och givetvis pockat på uppmärksamhet. Det är precis som att de har en inbyggd radar att det är vuxenmys på gång haha
  • mycat81

Uppdatering från min del av landet....

Fick mens i torsdags. Blev inte ens besviken eftersom det var så väldigt väntat. Jag visste ju med mig att vi inte lyckats få till något sexande under ägglossningsdagarna. Så nu laddar vi om kanonen för försök nr4

• mycat81
    Norrlänska skrev 2018-05-30 18:42:41 följande:

Skönt att höra! Ser fram emot att ha kommit så långt att man kan börja fundera på att berätta.

Själv försöker jag baka ihop den "perfekta lögnen" som jag ska dra för resesällskapet som jag ska spendera utlandssemestern med nästa vecka. Vill verkligen inte berätta för någon ännu, men vi får väl se om vi lyckas lura dem.

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha
  • mycat81

Stort GRATTIS till dig Liten 2018 Så himla roligt! Jag känner så med dig då vi följts åt och kämpat sida vid sida nu i ganska många månader... I liknande ålder och dessutom har vi samma åldrar på tidigare barn, äldsta 14år och yngsta 10år. Nu hoppas jag bara att jag följer efter ditt plus Har ÄL i slutet av denna vecka. Men vi har redan börjat mysa till det för att inte missa något. Så nu håller vi tummar och tår även för min skull. Försök nr4

Lyckat illa alla ni andra också, nya som gamla

• mycat81
    Jevi87 skrev 2018-06-18 18:31:10 följande:

Hej,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här :)

Har suttit och läst hur många inlägg som helst i denna tråd och ni alla verkar så gulliga.

Är 31 och min sambo är 43 med en son på 15. Så det blir en riktig sladdis isf.

Jag och min sambo har precis börjat försöka "på riktigt" Jag har velat ha ganska länge men min sambo har varit lite avvaktande men nu känner han ändå att vi såklart ska försöka få ett gemensamt vilket jag är oerhört glad för. Dock vill han liksom känna känslan att det sker när det sker liksom och är lite emot testerna. Men nu kör vi iaf oskyddat. Och jag har ändå använt mig av digitala ÄL-test flera gånger för min egen skull.

Dock känner jag sådan stress då man hör att det tar sådan lång tid ibland och då min sambo är lite äldre så känns det stressigt. Jag har även haft känsla att jag börjar bli "gammal" också vilket jag verkligen inte borde ha såklart... Har även diagnosen endometrios så detta är nog egentligen boven i dramat när det gäller stressen samt att alla vänner har sina små kids förutom jag.

Nu har vi iaf gjort vårt ordentliga första försök.

Hade sex i tisdagskväll, torsdagkväll, fredagsmorgonen samt lördag morgon. Jag har gjort tester och på fredagskvällen kom min första glada gubbe, jag hade även en i lördags på dagen. Tidigt söndag morgon hade nivåerna sjunkit så då var det ingen glad gubbe längre. Har känt av i högra sidan igår och idag. Så jag hoppas dessa försök är tillräckliga. Men jag ska nog inte hoppas för mkt.

Oj vad lång inlägg det blev nu :)

Underbar tråd iaf. Och kämpa på ni som försöker. Och stort grattis till er som plussat.

Det du skriver påminner lite om mig själv och vår situation. Jag är snart 37 och min sambo 45 och visst känner man att tiden rinner iväg för oss. Är vi för gamla för att bli gravida? Man vet ju att chanserna minskar med stigande ålder... Dessutom hade jag väldiga problem med att bli gravid med sonen som idag är 10år. Det tog över två år. Visserligen med en annan pappa än min sambo så det är inte säkert att det tar lika lång tid denna gång...

Hoppas att det lyckas för både dig och mig inom kort. Ni verkar ju iallafall har gjort vad ni har kunnat
  • mycat81
    Jevi87 skrev 2018-06-26 17:33:34 följande:

Ja man blir så stressad av det. Många som frågar o påpekar hela tiden för oss om vi inte ska ha barn snart då sambon börjar bli ?gammal?, blir så trött på?t. Man blir bara mer och mer stressad av det. Det är skönt att ha hittar flera i liknande ålder och situation så man vet att man inte är ensam.

Jag hoppas det går snabbt för både dig och mig :) vad tråkigt att det tog sådan tid sist du blev gravid, förhoppningsvis så går der snabbare denna gånga, ska hålla tummarna för det! :)

Ja jag hoppas vi gjort vad vi kunnat iaf.. hur länge har ni försökt? Och har du haft din senaste ägglossning nyligen?

Jag tog ut min spiral i januari och började med rosenrot i samma veva för att jag hört att det skulle hjälpa lite på traven när man vill bli gravid. Att många fått tydligare ÄL-symptom mm. Tyvärr verkade det strula till det mer än vad det hjälpte för mina cykler blev jättelånga 42, 40 och 46 dagar. Otroligt lång väntan mellan mens och ÄL Så jag slutade med tabletterna och nästföljande cykel blev 27 dagar, lite skillnad! Nu är jag på cd13 och trenden verkar hålla i sig, för jag har ÄL-symptom från himmelriket Haft molande i äggstockstrakten ett par dagar och nu har jag slemmiga flytningar som jag kan dra ut mellan fingrarna till 5-7cm. Så det är sex-time som gäller här! Minst varannan dag! Sambon är väldigt samarbetsvillig och ställer upp mer än vad han gjort någon annnan månad. Tror hans längtan är störta än vad han tidigare erkänt.

Nu håller vi alla tummar och tår för oss alla som ännu är o-plussade
  • mycat81
    Trullis82 skrev 2018-07-03 18:50:57 följande:

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

Jag hade druckit.

Jag väntar själv på BIM, troligen i slutet av nästa vecka, och tänker leva som vanligt fram tills dess. Jag är absolut ingen stordrickare, men jag tar ETT glas vin eller en liten öl till maten. Inget festande med andra ord. Jag resonerar att jag inte är gravid förrän jag kommit till BIM. Mig veterligen finns det inga belägg för att alkohol så tidigt i en ev graviditet skulle orsaka varesig missfall eller annat. Jag vet att vi alla är olika och att det finns mycket tyckande och tänkande i denna fråga. Men detta är vad JAG tycker.

Ooooo hoppas att jag inte får allt för många ovänner nu
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-07-03 23:00:55 följande:

Trullis82 och Mycat81

Nu håller jag tummarna hårt, att det är er tur nu!!!

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!
    Trullis82 skrev 2018-07-03 21:17:34 följande:

Hihi, ja det var en lite känslig fråga som jag inte visste hur jag skulle skriva för att inte missuppfattas som stor drickare o ett måste.

Kände bara att ett glas skulle sitta fint nu i husvagnen på kvällen tillsammans med maken( som får i sig något mer än jag )

Men du, spännande....... när ska du testa om tant röd inte dyker upp?

Jag ska testa på morgon urin 8/7.

Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-07-25 20:44:25 följande:

Hur har det gått för dig?

Det gick tyvärr käpprätt åt helvete denna gång också. Mens på dags 25 :( Det tog mig väldigt hårt och det är därför jag inte varit aktiv här... Jag bestämde mig för att ta ett break från alla bebistankar, ägglossninsräknande och allt analyserande... och då även ett break från familjeliv. Nu njuter jag av semester, min man och våra barn.

Hoppas att du mår bra :)
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?