• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Zanda
    vinterbebis12 skrev 2017-11-12 11:44:59 följande:

Det finns ingen förklaring, på pappret borde vi kunna få barn.

Det kostar både att sätta in ett embryo (16000) och att ta ut ägg. Så vi får nu räkna med minst 16000 och förmodligen 35000 om vi behöver använda alla tre (utöver de 70000 vi redan lagt) för att få ett barn till. I värsta fall blir det ett nytt ägguttag. Första barnet betalades av landstinget och andra kostade oss 16000 eftersom vi kunde använda ett fryst embryo från samma omgång som nr 1 så vi har ändå haft tur i IVF-sammanhang. Är tacksam att vi har möjlighet att ens tänka tanken och försöka få ett tredje barn men det gör inte längtan mindre.

Hur känns det efter din ÄL?

Oj vad konstigt, fast samtidigt bra antar jag, att de inte hittar nåt fel. Jo, det är ju sjukt mycket pengar, även om det ju är värt det när man får sin lilla bebis såklart, men antar att det ändå finns en gräns både vad man vill och kan lägga istället för att göra annat, dels den psykiska delen som det innebär att försöka, även om man inte gör ivf that is...

Jo men det känns bra, känner mig rätt cool och lugn denna gång och tänker att om det inte blir nåt är nästa försök bara en månad bort!
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-12 11:52:21 följande:
    Oj vad konstigt, fast samtidigt bra antar jag, att de inte hittar nåt fel. Jo, det är ju sjukt mycket pengar, även om det ju är värt det när man får sin lilla bebis såklart, men antar att det ändå finns en gräns både vad man vill och kan lägga istället för att göra annat, dels den psykiska delen som det innebär att försöka, även om man inte gör ivf that is...

Jo men det känns bra, känner mig rätt cool och lugn denna gång och tänker att om det inte blir nåt är nästa försök bara en månad bort!
    Ja som du säger finns det en gräns, inte minst för hur mycket man orkar lägga kraft och förhoppningar på att försöka. Vi har inte satt någon gräns men har redan börjat prata om hur vi ska kunna se ett tredje barn som en bonus och inte som ett måste. Vi vill ju kunna vara glada för det vi har under tiden vi försöker och kunna acceptera att det inte blir något mer om det blir så. Hade bara varit så mycket enklare för mig att ta den här situationen och acceptera att det inte blir något tredje barn om missfallet berott på att fostret inte varit livsdugligt.
  • Charlieellerså

Jag har varit blödningsrisk några dagar nu men nu kom det återigen en ganska stor skjuts med brunrött. Kan det ska vara så tro eller borde jag kolla upp det? Har lite molvärk till och från

• Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-12 11:44:59 följande:

Det finns ingen förklaring, på pappret borde vi kunna få barn.

Det kostar både att sätta in ett embryo (16000) och att ta ut ägg. Så vi får nu räkna med minst 16000 och förmodligen 35000 om vi behöver använda alla tre (utöver de 70000 vi redan lagt) för att få ett barn till. I värsta fall blir det ett nytt ägguttag. Första barnet betalades av landstinget och andra kostade oss 16000 eftersom vi kunde använda ett fryst embryo från samma omgång som nr 1 så vi har ändå haft tur i IVF-sammanhang. Är tacksam att vi har möjlighet att ens tänka tanken och försöka få ett tredje barn men det gör inte längtan mindre.

Hur känns det efter din ÄL?

Nej, inte blir längtan mindre för det. Vad skönt att ni haft lite medgång i all motgång. Skönt att få höra av läkarna att ni har goda odds iallafall om än jag förstår att det är frustrerande att behövs vänta och så ledsamt det friska lilla embryot nu gick till spillo den här gången.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-12 16:27:26 följande:

Jag har varit blödningsrisk några dagar nu men nu kom det återigen en ganska stor skjuts med brunrött. Kan det ska vara så tro eller borde jag kolla upp det? Har lite molvärk till och från

Oj så svårt att säga. Jag skulle nog vänta tills imorrn om jag var du och så kan du väl ringa någon och rådfråga imorgon i så fall.
    För mig kommer typ inget alls, men igår kom pyttepyttelite igen på pappret.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-12 09:53:27 följande:
    Nej, man vet inte varför. Kanske började med en uvi. Jag märkte ingenting, förutom att jag behövde kissa på natten men tänkte att det var i sin ordning. ..
    Jag har glömt, i vilken vecka var det du fick infektionen?
  • linnea12533
    Zanda skrev 2017-11-12 11:52:21 följande:

Härlig inställning du har. Att nästa chans bara är en månad bort. Här börjar jag fundera på hur länge det ska dröja innan vi får till det för min sambo jobbar borta söndagar till torsdagar så är liksom lite knepigt att pricka ägglossningen.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-12 16:27:26 följande:

Min blödning har aldrig avtagit men märker att den minskar för att nästa dag vara rikligare så det är inte som en vanlig mens
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-12 18:48:21 följande:

Min blödning har aldrig avtagit men märker att den minskar för att nästa dag vara rikligare så det är inte som en vanlig mens

Okej, tack för svar. Det kan säkert vara så att blödningen kommer och går lite i början. Känns som att hormonerna rusar än mer när jag blöder mer. Som efter förlossning vid avslag ungefär.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-12 18:01:48 följande:
    Jag har glömt, i vilken vecka var det du fick infektionen?
    Var i vecka 12 när den upptäcktes och avbrytandet skedde samma dag (11+6). Skulle ha gått in i v 15 imorgon :(
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL