• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-05 21:14:33 följande:
    Hur resonerar det när det gäller att man måste vänta en mens? Alltså anger de något skäl? Så tufft att inte ha beslutsrätten själv <3
    Jag ska kolla med dem i veckan. Ett giltigt skäl kan vara att de vill hinna få analysen av moderkakan och det kan ta ett par veckor.
  • linnea12533

Ja visst lät en majbebis bra. Vår dotter är född i november och har alltid tänkt att det vore mysigt att få en sommarbebis, men den chansen känns ju rätt förbrukad för min del den här gången i alla fall. Men vad gör det om det blir en novemberbebis igen eller om den så föds på julafton, det spelar väl egentligen ingen roll. Nu siktar vi bara på en bebis så småningom och huvudsaken är att han/hon mår bra. Det är väl precis lika mysigt att ha en halvårsbebis under sommaren också. Huvudsaken är att vi lyckas! Och det hoppas jag vi gör. Även om det känns som en oändlighet just nu.

• linnea12533

Nu hade jag bestämt mig för att ringa gyn idag och "kräva" tabletter för att det ska komma igång. Men nu vet jag inte längre om jag ska ringa eller inte.
    Inatt kl 12 kom det lite blodblandat på pappret (förlåt detaljerna). Nu på morgonen var det i princip inget igen. Undra om kroppen håller på att försöka få ut det själv nu och att det därför är bättre att vänta ut det eller om jag ska ringa ändå??? Det var ju så lite som kom men ändå något. Förut har det inte varit tillstymmelse till blod.

• vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-06 06:58:55 följande:

Ja visst lät en majbebis bra. Vår dotter är född i november och har alltid tänkt att det vore mysigt att få en sommarbebis, men den chansen känns ju rätt förbrukad för min del den här gången i alla fall. Men vad gör det om det blir en novemberbebis igen eller om den så föds på julafton, det spelar väl egentligen ingen roll. Nu siktar vi bara på en bebis så småningom och huvudsaken är att han/hon mår bra. Det är väl precis lika mysigt att ha en halvårsbebis under sommaren också. Huvudsaken är att vi lyckas! Och det hoppas jag vi gör. Även om det känns som en oändlighet just nu.

Jag håller med, det spelar ingen roll när på året - huvudsaken att det blir en bebis.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-06 07:02:56 följande:

Nu hade jag bestämt mig för att ringa gyn idag och "kräva" tabletter för att det ska komma igång. Men nu vet jag inte längre om jag ska ringa eller inte.
    Inatt kl 12 kom det lite blodblandat på pappret (förlåt detaljerna). Nu på morgonen var det i princip inget igen. Undra om kroppen håller på att försöka få ut det själv nu och att det därför är bättre att vänta ut det eller om jag ska ringa ändå??? Det var ju så lite som kom men ändå något. Förut har det inte varit tillstymmelse till blod.

Jag skulle def ringa.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 07:02:56 följande:

Oj så svårt. Jag skulle ringt gyn och rådfrågat. Det kan ändå ta tid innan allt kommit ut själv <3
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-06 04:38:50 följande:

Jag tyckte också maj kändes så bra. Sensommarbebis låter också bra, önskar kroppen kommer i fas så att vi får försöka snart. Tänker att ju senare missfall desto senare mens, eller? När jag fått missfall i vecka 5 har cykeln inte påverkats alls. Nu är jag lite orolig att det kommer att dröja....

När jag googlat runt verkar inte vilken vecka missfallet skett i påverka hur snabbt menscykeln kommit o gång på något tydligt vis. Hoppas det rullar igång som vanligt
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-06 07:55:00 följande:
    Oj så svårt. Jag skulle ringt gyn och rådfrågat. Det kan ändå ta tid innan allt kommit ut själv <3
    Vi får se hur jag gör. Så kluven, ringa idag eller vänta och se vad som händer och ta tiden på torsdag istället. Önskar bara att det kom igång på riktigt nu så jag får det överstökat och kan börja blicka framåt.
  • linnea12533

Nu har jag varit i kontakt med både barnmorskan och gyn. De tycker att jag ska avvakta tills torsdag ändå eftersom det ändå kom lite blod på pappret förut. De trodde att det kanske ändå kunde vara början och då är det allra bästa att kroppen får klara det själv. Hcg proverna jag tog i fredags visade på typ 300 nånting tror jag det var och det var tydligen inte så väldigt mycket så det var bra att ta nya prover på torsdag för att se om det sjunkit ännu mer då. Hur mår ni andra idag?

• Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-06 13:08:29 följande:

Nu har jag varit i kontakt med både barnmorskan och gyn. De tycker att jag ska avvakta tills torsdag ändå eftersom det ändå kom lite blod på pappret förut. De trodde att det kanske ändå kunde vara början och då är det allra bästa att kroppen får klara det själv. Hcg proverna jag tog i fredags visade på typ 300 nånting tror jag det var och det var tydligen inte så väldigt mycket så det var bra att ta nya prover på torsdag för att se om det sjunkit ännu mer då. Hur mår ni andra idag?

Skönt att få lite vägledning. Hoppas att det kommer igång nu så du kan få g vidare. Jag bara gråter. Tror det är det låga hb och att hormonnivåerna nu ändras som gör att kag inte har någon kraft. Är så himla slut. Blöder lite nu med. Vill bara att kroppen ska återgå till det normala.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL