För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.
Mina bröst spänner och ömmar fortfarande. Har era symtom försvunnit direkt efter missfallet eller är det normalt tror ni att känna av det fortfarande ett tag efter? Jag hade ju liksom inga andra symtom
Ja visst får man lite extra panik av att hormonerna inte vill fatta att man inte längre är gravid. Men dom har inte tagit något hormonprov på dig? Själv hoppas jag att värdet sjunkit ordentligt till imorgon jämfört med förra veckan så jag kan känna att det är på väg åt rätt håll i alla fall. Men har inte alltför stora förhoppningar på det för blöder knappt ingenting. Kommer minimalt med blodblandat på pappret ibland, men absolut inget annat. Barnmorskan sa att det skulle räcka om det kom som en vanlig mensblödning i mängd, men det här är ju inget alls i jämförelse med det. Får se vad de säger på återbesöket hos läkaren imorgon. Ska dit kl 15. Så får vi se om jag får tabletter för att få igång det ordentligt. Skrapning var ingen idé sa de, då det inte fanns några fosterrester kvar. Så fysiskt sett mår jag ju inte dåligt nu men desto sämre psykiskt. När ska man nånsin bli sig själv igen??? Är så otroligt trött också. Sover som en stock hela nätterna ända från kvällen men ändå lika trött när morgonen kommer. Känns som om all ork liksom gått ur kroppen.
Ja de ska ta nytt hcg imorgon och se om det sjunkit.
Ja ägglossningstester reagerar ju på hcg också så det lär ju inte ge ett rättvisande resultat för dig innan ett graviditetstest är blankt så att säga. Hcg ska vara lägre än 5 för att räknas som helt borta sa bm till mig. Jag hade 276 tror jag. Men skulle ha haft många många tusen om jag hade fått fortsätta vara gravid i v 11. Idag skulle jag ha gått in i v 12. Var det i v 12 de upptäckte ma på dig? Fanns fostret fortfarande kvar då?
För mig var ju fostret borta förra veckan, kroppen hade tydligen tagit hand om det själv. Och nästan hela fostersäcken också vad jag förstod. Vad är det då jag ska blöda ut undrar jag?
Skönt att du slutat blöda. Jag vill också få det här klart nu!!!
Jag vill också att alla hormoner ska vara ur kroppen. Blöder lite fortfarande men har inga symptom. Så otroligt svårt att förlika mig med att fostret var friskt och att det bara var otur. Känns som att det var vår chans till ett till barn :(
Har möte på kliniken nästa vecka. Om slemhinnan är fin och ägglossning är på g borde de inte motsätta sig insättning av ett embryo. Det enda är att jag vill ha svar på analysen av moderkakan.
Ska ni försöka så snabbt ni kan? Låter på ganska många som att man är väldigt fertil precis efter missfall och som din BM sa Linnea kommer ju kroppen ta emot en graviditet enbart om den kan och annars inte. För mig finns dock risken att "slösa" ett fint embryo på dåliga förutsättningar. Vi är snart uppe i 100 000 i kostnader för att försöka få en trea så det är värdefulla embryon.
Jag vill också att alla hormoner ska vara ur kroppen. Blöder lite fortfarande men har inga symptom. Så otroligt svårt att förlika mig med att fostret var friskt och att det bara var otur. Känns som att det var vår chans till ett till barn :(
Har möte på kliniken nästa vecka. Om slemhinnan är fin och ägglossning är på g borde de inte motsätta sig insättning av ett embryo. Det enda är att jag vill ha svar på analysen av moderkakan.
Ska ni försöka så snabbt ni kan? Låter på ganska många som att man är väldigt fertil precis efter missfall och som din BM sa Linnea kommer ju kroppen ta emot en graviditet enbart om den kan och annars inte. För mig finns dock risken att "slösa" ett fint embryo på dåliga förutsättningar. Vi är snart uppe i 100 000 i kostnader för att försöka få en trea så det är värdefulla embryon.