• Aniiee

Det heter inte.....

...Orelevant. Det heter IRrelevant.

Så, nu vet ni. Inte för att någon bryr sig, utom jag, kanske....

Fler exempel på liknande?

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Svar på tråden Det heter inte.....
  • Seven Costanza

Erbjudigt, varigt, sovigt... inget g i dessa verbformer! Folk tänker väl på adjektiv såsom soligt, somrigt etc och tror att verben också ska ha ett r antar jag. Ser jättedumt ut.

• UniformYankie

"Ibland brukar jag göra blablabla"

Nej! Antingen eller, inte brukar och ibland. Om du bukar göra något, så gör du det mer än ibland. 
    Jag brukar dricka kaffe. Jag gör det ofta.
    Ibland dricker jag kaffe. Jag gör det ibland, alltså det händer, då och då. 

Eller "å" "dej" "mej". Jag förstår att alla inte pratar exakt likadant, men kom igen... 

• UniformYankie

Eller folk som säger "till esempel" istället för "till exempel". En dålig dag kan jag fråga mig vad tusan ett "esempel" är. 

• tobbe01
    Hararochkaniner skrev 2017-11-18 12:39:50 följande:

Vi blev gravida.  så tillvida det inte rlör sig av ett lesbiskt par som båda har ett barn i sin mage

Men jag kan nog tycka att det låter lite fint med "vi" blev gravida!
  • Hararochkaniner
    tobbe01 skrev 2017-11-18 12:48:01 följande:
    Men jag kan nog tycka att det låter lite fint med "vi" blev gravida!
    Jag tycker det låter löjligt och irriterande. Om man känner att det är viktigt att båda känner att de är med om graviditeten så kan man ju säga att "Vi väntar barn" för de gör ju båda föräldrarna.
  • kottelin
    tobbe01 skrev 2017-11-18 12:25:00 följande:
    "Ejenkligen" kan man ju få skavsår i öronen när man hör. För att inte tala om "alliangsen"
    Ja fy, att folk inte kan prata rent!
    Känner en människa som uttalar tonåring med betoning på "o" som i fot, låter helknäppt. Hennes mamma säger likadant.
    Ja, typ så...
  • kottelin
    Hararochkaniner skrev 2017-11-18 12:39:50 följande:

Vi blev gravida.  så tillvida det inte rlör sig av ett lesbiskt par som båda har ett barn i sin mage

Exakt, håller med!

Stör mig på folk som säger "bebis" istället för bebisen.
    Stör min lika mycket på dem som skriver "punkt" efter avslutad mening, med punkt. För att verkligen påstå att de har rätt och att det inte finns mer att tillägga.
    Ja, typ så...
  • Ms H

Ofta skriver folk ?och? där det ska stå ?att?. ?Så kul och se dig? till exempel. Troligen eftersom man säger ?å? istället för både ?och? och ?att?.

Svar på tråden Det heter inte.....