IVF våren 2018
Här kör vi igång slutet av januari 2018 pga mens på "fel dagar".
Hoppas på innan 2018 är slut kunna säga äntligen var det vår tur!
Här kör vi igång slutet av januari 2018 pga mens på "fel dagar".
Hoppas på innan 2018 är slut kunna säga äntligen var det vår tur!
Kan tänka mig att det är lite läskigt att sticka sig själv haha. Nej jag är både blodgivare och tatuerad så nålar är inget problem. Har även ett syskon som är sjuksköterska om jag skulle fega ur och behöva hjälp :D
Mannen där emot mår typ illa bara av tanken på att jag ska sticka mig själv haha. Han har en ganska extrem sjukhusfobi, så det är ett under att han ens klarade utredningen.
Jag var tvungen att visa att jag klarade att sticka mig själv med sprutan (som var fylld med vatten) och det skrevs t.o.m in i journalen (även på 1177) men det verkar vara väldigt olika hur de gör på olika kliniker. Jag har inte börjat spruta än, börjar i övermorgon, och hoppas verkligen att man vänjer sig...
Ett tips om man tycker det är väldigt jobbigt är att gå till sin vårdcentral, om de har provmottagning med drop-in, och be om hjälp eller support där i början.
Äntligen hämtat ut sprutor och vaginal tabletter från apoteket. Insåg dock när jag kom hem att de känns som jag fått för lite grejer med mig hem och jo... Orgralutran saknas en förpackning av... nåja bara knalla tillbaka och hämta mera i morgon då... jag är i alla fall förberedd inför mensen nu och behöver bara vänta på att den startar och kontakta kliniken för start eller inte. Jag hoppas bara mensen kommer när den skall och att jag inte stressar upp mig och skjuter på den för mycket, men till slut lär den komma i alla fall..
Är det flera här som är från Norrbotten?
En fråga till er alla.
Hur många av er har Orgralutran sprutorna?
Och hur många packet fick ni hämta ut första gången på apoteket?
Hade ni uttags intervaller?
Eller räckte det med 5 sprutor för nästa steg dvs äggplock?
Jag fick utskrivet 7 på en gång (1 st 5-pack + 2 st 1-pack)
Det räckte för mig - sprutade i 11 dgr varav de sista 7 även med orgalutran.
Du ska ju in på ultraljud och då kan de skriva ut mer om det skulle behövas.