• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

Så otroligt rädd nu. Har börjat blöda... Än så länge är det inte så mycket, men det skrämmer mig extremt. Efter allt vi gått igenom så borde vi slippa det här. Försöker läsa överallt och visst så behöver det inte vara så farligt, men är ju van vid dåliga nyheter så tankarna är ju redan vid värsta scenariot. Och nu är det midsommar så får ju inte komma in någonstans om inte det blir värre. Hade precis skjutsat iväg mannen så är ensam hemma. Han är påväg hem nu...Men tar lite tid...kände att jag behövde skriva här... Ni tjejer vet ju hur jobbig den här resan är och hur skrämmande allt är...

• Anonym (BaKu)
    frikenfröken skrev 2018-06-21 20:38:17 följande:

Håller tummarna att de inte är några konstigheter! <3

Marcellan skrev 2018-06-21 21:01:55 följande:

Som jag förstått den kan man ha en del blödningar både under ruvningstid och graviditet. Försök slappna av, förhoppningsvis är det inget farligt. Men förstår att du blir jätteskärrad, skulle jag också bli om man får sin efterlängtade graviditet. Hoppas hoppas att allt är som det ska <3

Anonym (Floppy) skrev 2018-06-21 21:12:54 följande:

Oroa dig inte om det inte blöder mycket och/eller krampar.

Akira Öken skrev 2018-06-21 22:14:03 följande:

Förstår din oro! Men som redan skrivits, det är vanligt och normalt med blödningar. Har dig i tanken. Har mannen kommit hem?

Kram

Tack så mycket allihopa. Än så länge fortsatt lite blödning och inga kramper så får verkligen hoppas det fortsätter så!

Mannen är hemma och det var väldigt skönt när han kom för behövde tryggheten även om han inget kan göra. Läskigt att vara ensam.

Kram till er alla! Hoppas alla snart får övergå från IVForo till graviditetsoro!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-22 06:57:29 följande:

Jag hoppas det gick bra för dig igår, du måste kunna kontakta gyn akuten eller något annars som kan lugna dig lite? Stor kram och hoppas du känner dig lugnare nu, idag fick vi vårt plus - totalt overkligt!tänk att det gick att bli gravid!! Glad midsommar till dig!

Grattis! Kände på mig att det var din tur nu! Visst är det magiskt att äntligen få se hur ett plus ser ut!

Så länge det bara är lite blod utan smärtor ska man avvakta. Har kommit lite till inatt och nu på morgonen var det lite brunt när jag kissade, men i alla fall mindre. Så hoppas det avtar helt nu.

Glad midsommar till dig också!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-22 08:43:37 följande:

Då låter det som att det går åt rätt håll igen för dig!! Vad bra :) hoppas du slipper mer oro nu :)

Tack snälla, börjar smälta nyheterna nu, känns underbart att det går att bli gravid, känns ju så hopplöst emellanåt när alla andra blir gravida titt som tätt och man själv är ensam kvar! Vilken vecka är du i nu?

Fortfarande lugnt här. Lite lite brunt på pappret nyss, men hade nog inte märkt det om jag om jag inte blött innan. Får ändå ringa på måndag och se om jag kan få komma in på kontroll. Oron blir ju lite dubbel för misslyckas man vet man ju att det inte bara är att gå hem och försöka igen.

Vecka 11+4 idag (om jag fattat hur man ska räkna rätt).

Jag upplevde lite (och känner nästan fortfarande) att man inte riktigt fattat. Vi har ju kämpat så mycket för ett resultat och varit så inne i allt vad utredning och behandling innebär så nu när man väl fått ett plus så har man nästan "glömt" vad det var man kämpade för och är helt förvånad över att det (förhoppningsvis) ska komma en bebis...

Kommer du få göra VUL och så nu? Hur ser rutinen ut för dig med tanke på att du inte bor i Sverige?
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-22 13:35:51 följande:

Ja klart man blir orolig, men det verkar kunna blöda av så många olika anledningar så försök vara lugn. Inget du gör kan ju påverka, kanske blir man mer o mer härdad ju längre tiden går..? Jag skulle säkert gå upp i limningen vid minsta spotting så ta kanske inga råd från mig ;)som du säger känns det ju som att man är så otroligt rädd att ngt ska gå fel för man vet inte när det någonsin skulle kunna bli ett plus igen...

Jag har ingen aning hur det funkar här i Schweiz med VUL o grejer.. måste börja googla på d :) skönt att inte bara googla gravidsymptom och tips på att enklare bli gravid ;)

Då är det dags för ert första UL snart?? Så spännande! Ska ni ta reda på kön och har ni berättar för många om graviditeten? Kram!

Haha! Ja man är ju sjukt nojig hela tiden. Är inte lättare när man är sånt kontrollfreak som behöver veta allt och som inte kan hålla sig lugn.

Mmm, Google är ju både en vän och fiende ibland. Men trevligt när man kan nyttja det till lite roligare sökningar.

Vi gjorde ju VUL vecka 8 och det var magiskt och kan ju säga att en del tårar föll. Vi har UL planerat på fredag. Får dock se om man kan lyckas få till något tidigare nu. Mest för att lugna nerverna lite.

Vi ska inte kolla upp kön. Vi vill gärna ha lite överraskning :) vi har berättat för närmsta familjen. De har ju vetat om behandlingen så de fick veta så snart pluset visat sig. Sen vet mina kollegor på min avdelning. De har ju också vetat om behandlingen så de är sjukt involverade och engagerade. De grät också när vi plussade... Däremot har vi inte gått ut officiellt ännu och vi har inte berättat för äldre generationen i familjen eftersom de hade oroat sig alldeles för mycket. Särskilt om något går snett. Planen är att berätta om allt ser bra ut efter ultraljudet...

Hur tänker ni göra med kön och att berätta?
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-25 07:42:11 följande:

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Usch så tråkigt! Kramar till dig!
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-25 09:39:31 följande:

min blödning kom definitivt igång idag, nu har jag sjukt ont i magen och blöder en hel del. håller på att värma en vetekudde nu och se om det hjälper...(jobbar hemifrån idag).

knepigt med din ägglossning, men visst kunde du få hjälp med ex letrozol för det så du kan förbereda dig lite innan den kommer..? oj 30 mil är ju rätt långt, måste kolla hur min klinik tänker då jag måste flyga 2 timmar för att pricka in rätt dag.. men eftersom det är blastocyster så antar jag att man sätter tillbaka på dag 5 efter ÄL? så inte lika brådis...

å?

förra gången i feb när vi körde IVF blev min cykel ganska rubbad så får se när den blir normal igen, förmodligen blir det i sep för oss. 

Så tråkigt, men hoppas det går bra med dina eskimåer! Även om det är tungt är det ju på ett sätt skönt att veta att det faktiskt går att bli gravid!

Har varit i kontakt med dig MVC nu. De trodde inte blödningarna var något farligt,men de hade inga läkartider. Fick rådet att vila. Hon sa även att jag skulle kolla om vi kunde få komma tidigare på vårt planerade UL. Men mottagningen har inte telefontid nu så får försöka ringa dit senare. Väntar också på att två privata kliniker ska ringa upp för att se om de har någon tid, men det tvivlar jag på såhär på sommaren...
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-25 10:04:04 följande:

ja precis, men man undrar ju vad som hände när man bara fick vara 'gravid' i ett par dagar..:/ ja får hoppas på våra frysta små älsklingar...kanske kan sätta tillbaka båda 2 så det är större chans.. vem vet..

hoppas du får tag i din mottagning, alltid jobbigast att vänta sådär, men blödningar verkar som sagt kunna uppstå då man har känsliga slemhinnor etc när man hunnit en bit in i graviditeten. eftersom ni fick se ett tickande hjärta är det nog ganska liten risk att något gått galet vad jag förstår :) 

känns lite ledsamt här nu men får fokusera framåt och planera för frysåterföring i höst!

Ja, ständigt detta undrande och denna oro.

Jag

Men det kommer säkert gå riktigt bra med frysåterföring. Jag hade också frågat om två. Det kommer jag göra om det här nu skulle gå åt skogen. Då är det ju vårt sista (gratis) försök och med tanke på att inget av våra totalt 15 befruktade ägg klarat sig till frys så känns det som det är helt bortkastat att försöka odla vidare på dem. Sen är de ju väldigt restriktiva med det i Sverige, men sist frågade de om vi kunde tänka oss två OM det såg ut att vara dålig kvalitet. Sen blev det inte aktuellt, men känns som att tanken kanske finns hos dem också...
  • Anonym (BaKu)

Har pratat med alla privata gynmottagningar i stan förutom en som jag inte kom fram till. Ingen hade dessvärre några tider så jag får snällt vänta till fredag. Hade hoppats på att slippa den jobbiga väntan efter att äntligen fått plus. Än så länge har blödningen i alla fall inte blivit värre och ännu bara brunt blod/bruna flytningar så får verkligen hoppas att allt är okej...

• Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-06-25 18:10:31 följande:

Det går nog fint på fredag :) märkligt att ingen kan avvara 10 min för ett ultraljud..eller är det nu ni ska göra KUB och allt sånt där också? så det är en längre tid du behöver boka?

Ja, man hade ju hoppats på det. Men det är nog tufft nu på somrarna. Sen bor vi i en ganska liten stad så att det ens finns privata gynekologer känns inte självklart. Men ja, det är KUB så just det tar väl kanske lite tid. Men däremot så hade vi ju gärna kommit in på ett extra ultraljud bara för att lugna nerverna.

Hur mår du idag?
Svar på tråden IVF våren 2018