Inalina skrev 2018-06-22 13:35:51 följande:
Ja klart man blir orolig, men det verkar kunna blöda av så många olika anledningar så försök vara lugn. Inget du gör kan ju påverka, kanske blir man mer o mer härdad ju längre tiden går..? Jag skulle säkert gå upp i limningen vid minsta spotting så ta kanske inga råd från mig ;)som du säger känns det ju som att man är så otroligt rädd att ngt ska gå fel för man vet inte när det någonsin skulle kunna bli ett plus igen...
Jag har ingen aning hur det funkar här i Schweiz med VUL o grejer.. måste börja googla på d :) skönt att inte bara googla gravidsymptom och tips på att enklare bli gravid ;)
Då är det dags för ert första UL snart?? Så spännande! Ska ni ta reda på kön och har ni berättar för många om graviditeten? Kram!
Haha! Ja man är ju sjukt nojig hela tiden. Är inte lättare när man är sånt kontrollfreak som behöver veta allt och som inte kan hålla sig lugn.
Mmm, Google är ju både en vän och fiende ibland. Men trevligt när man kan nyttja det till lite roligare sökningar.
Vi gjorde ju VUL vecka 8 och det var magiskt och kan ju säga att en del tårar föll. Vi har UL planerat på fredag. Får dock se om man kan lyckas få till något tidigare nu. Mest för att lugna nerverna lite.
Vi ska inte kolla upp kön. Vi vill gärna ha lite överraskning :) vi har berättat för närmsta familjen. De har ju vetat om behandlingen så de fick veta så snart pluset visat sig. Sen vet mina kollegor på min avdelning. De har ju också vetat om behandlingen så de är sjukt involverade och engagerade. De grät också när vi plussade... Däremot har vi inte gått ut officiellt ännu och vi har inte berättat för äldre generationen i familjen eftersom de hade oroat sig alldeles för mycket. Särskilt om något går snett. Planen är att berätta om allt ser bra ut efter ultraljudet...
Hur tänker ni göra med kön och att berätta?