• Anonym (BaKu)

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-05-02 12:17:43 följande:

Oj så spännande!! 

Vi kommer köra kort protokoll igen, jag vill egentligen öka min dos av Gonal F, men får se vad läkaren säger. Jag har faktiskt kunnat koppla bort hela IVF-tänket dessa månader så det känns skönt. (5 av mina närmsta vänner har dock lyckats få 2 barn nu under dessa 3 år vi har försökt - så liite stress känner jag ändå såklart).

Jag läste att du fått flera befruktade denna gång men att de inte kunde frysas, förmodligen mår ditt embryo bättre av att vara på rätt plats och i sin naturliga miljö :) hoppas på lite goda nyheter från dig snart :)

Asteria skrev 2018-05-02 12:45:36 följande:

Jag tror som Inalina att embryot trivs bäst hos dig i sin naturliga miljö. Det känns ju väldigt positivt att du inte haft spottings och ingen mens på BIM. Håller tummarna!

Tack för stödet! Så nervöst nu!
  • Anonym (BaKu)
    S91 skrev 2018-05-06 14:33:30 följande:

Jag är ju så dum! Tog ett test nu, ska göra insättning på tisdag. Hade ägglossning i onsdags och tog då också ovitrelle. Nu har jag alltså plus på sticka 4 dagar efter äl. Vi hade sex både i tisdags onsdags och torsdags för jag tänkte att letrozole, pos äl-test (som jag aldrig fått innan ens med stimulering) och ovitrelle skulle kunna hjälpa till en "naturlig" graviditet. Antagligen är ju detta ett spökstreck pga ovitrelle, någon som har lite bättre koll på det? Är det hcg i ovitrelle? MEN om det nu skulle visa sig bli en graviditet naturligt och (tänk om!) även insättningen lyckas. Blir det två då?? Haha nu snurrar det i huvudet! Är det dumt att vara "gravid" vid insättningen??? Går det ens veta innan tisdag?? Någon som vet!? Hjälp!

Ovitrelle kan ge falskt positivt i upp till 10 dagar. Övriga frågor är nog bäst du kollar med kliniken. Lycka till!
  • Anonym (BaKu)

Någon som har koll på om det spelar någon roll om man testar på morgonen eller kvällen om man varit duktig och hållt sig till testdagen?

• Anonym (BaKu)
    soofa skrev 2018-05-06 19:54:57 följande:

Då tror jag inte det ska spela någon roll när på dagen du testar. :)

Tack! Nä, det känns ju som det inte borde göra det. Ska testa imorgon, men vill inte göra det innan jobbet
  • Anonym (BaKu)
    Inalina skrev 2018-05-07 10:25:54 följande:

wow kan inte förstå hur du klarat att hålla dig från att testa :)!! men den som väntar på nåt gott... Hoppas ni får plus ikväll!!!!

Det har varit tufft att vänta, men vi höll på att testa tidigt så mycket när vi försökte själva så vi orkade inte med att känna osäkerheten på negativa eller otydliga test. Ligger en del i att jag lovat mannen att inte göra det och han har bättre tålamod än jag och det löftet kan jag inte bryta.

Nu har jag dock extremt svårt att koncentrera mig på jobbet och bara väntar på att få gå hem och kissa :p
  • Anonym (BaKu)

Äntligen, äntligen, äntligen!

Plus på stickan. Vårt första någonsin. Känns magiskt och nervöst. Hoppas det går vägen nu.

Tack alla ni som stöttat på vägen och grattis till er andra som också lyckats.

Och till alla er som fortfarande kämpar, håller tummarna för att det snart också är er tur!

• Anonym (BaKu)
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-07 18:20:18 följande:

Åh grattis! Vad kul för er.

Tack så mycket!
    Akira Öken skrev 2018-05-07 18:23:12 följande:

Vad glad jag blir! Grattis!

Hoppas att jag kan ge samma goda nyheter om cirka en månad!

Tack!

Det hoppas jag också!
    Asteria skrev 2018-05-07 18:26:29 följande:

Grattis!!! Så himla fint att det var inuti dig som embryot behövde få vara. Lycka till i fortsättningen också.

Tack så mycket! Ja, visst är det! Det hör helt enkelt hemma där.
    LillaAw skrev 2018-05-07 19:26:08 följande:

Stort grattis! Hoppas ni kan njuta för fullt av erat plus och slippa oro! Måste kännas fantastiskt att bara veta att man kan plussa efter allt kämpande. Längtar Såå tills jag med kanske är där! :)

Nu kommer ju nästa steg att det ska klara sig, så en ny oro. Men för oss känns det skönt att veta att det faktiskt går. Hoppas du är här snart också.
    Olidligaväntan skrev 2018-05-07 19:41:39 följande:

Grattis!

Tack så mycket!
  • Anonym (BaKu)
    Mariana79 skrev 2018-05-07 20:45:06 följande:

Stort grattis och lycka till!

Tack detsamma!
  • Anonym (BaKu)
    Grodan7 skrev 2018-05-07 21:00:03 följande:

Stort grattis! Vilken lycka!

Tack så mycket!
  • Anonym (BaKu)

Nu har vi också fått se det lilla miraklet på ultraljud. Allt såg bra ut och för första gången vågar vi glädjas åt det här.

Nu hoppas jag verkligen att ni andra härinne snart får uppleva samma sak. Sluta inte kämpa. Jag vet att det är så otroligt tufft, men ni är så starka och ni kommer klara det!

Och tack för allt stöd under vår resa. Även om vi har varit ganska öppna mot många i vår omgivning och haft mycket stöd så är det så skönt med personer som verkligen förstår känslorna i det här.

Svar på tråden IVF våren 2018