• S91

IVF våren 2018

Kokonattsu skrev 2018-05-10 12:29:16 följande:

Nu kör vi igång med Ivf nr2 och hoppas verkligen på ett bättre resultat denna gång. Jag har nu Menopur istället för Gonal-F, ska tydligen ge bättre kvalite på äggen så hoppas på det. Skillnaden mellan de sprutorna är att jag känner av menopur mer, det svider som orgalultran sprutan. Kändes även lite pirrigt att behöva blanda medicinen själv.

Stort lycka till!! Jag hade menopur min första nu i vintras. Jag tyckte menopur sved lite också men inte riktigt som orgalutran. Jag höll en isbit där jag skulle sticka! Funkade suveränt för mig de gånger det tog emot med sticken. :) och att blanda var faktiskt lite knepigt första gången, stort övertryck vid fattningen på kanylen och mycket läckte ut, andra gången gick bättre då jag bara beredd och inte av ren vana tog isär sprutan och kanylen innan jag drog ut ur flaskan.
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-11 09:58:23 följande:

Nu har jag börjat på mensvärk.... känna som mensen kommer när som :( Jag är på rd 4. Min egna mens ska komma nu i helgen så jag är totalt LIVRÄDD att den kommer nu.... hur vanligt är det att mensen kommer på sin egna och inte den konstgjorda? Egentligen ska jag ha mens på äggplockdagen va? Den är på onsdag....

Fan vad rädd jag är :(

Hur har ni kännt som plussat?

Är själv på ruvardag 3 och överanalyserar allt. Har haft molvärk sedan dag 1, mest höger sida som stråket ner i ljumsken. Jag har ingen aning om det bara är inbillning att känna så eller om det är pos/neg. Jag har fått lära mig att man ska ha sin mens nästan exakt 14 dgr efter ägglossning men det kanske inte stämmer? För isåfall bör du ju få mens först två veckor efter äggplock? Jag vet inte för jag har aldrig varit regelbunden och kunnat hålla koll men de gånger jag vetat om äl genom UL så har det gått nästan exakt 14 dgr.

Förstår iallafall din oro men försöööök att inte tänka för mycket. Testdagen är ju långt fram och du borde ju inte få mens redan? Då hade väl slemhinnan varit mycket tunnare vid insättningen än den ska vara? Kram!
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-11 12:14:10 följande:

Hej! Jag veeeeet, men man könner ju efter allt haha. Har oxå känt värk sen dag 1 men idag är det mer mitt i och över allt... som när mensen ska komma... jag förstår att man inte ska gå efter sin egna kropps cykel, men jag blir ju livrädd nu när man får mensvärk 2 dagar innan sin egnas cykel! På onsdag är det 2 v efter äp så jag antar att det är då jag ska ha mens? Eller?

Gjorde äp den 2/5 så det borde ju bli då? Det stämmer ju inte alls haha för det skulle innebära att mensen ska komma den 16/5 och min testdag är den 20/5... hmmm???

Nu får jag inte ihop det i huvudet.......

Jag har haft ont i brösten sen jag började behandlingen och har fortfarande, har du det med?

Jag hoppas ialf att inte mensen kommer, vill så gärna ha barn... försökt så många år!!

Jag tror att din mens borde komma som sagt typ den 16e, jag hade ägglossning den 2/5 och räknar med att mensen kommer kring den -16.. värken behöver ju inte betyda något negativt, jag tror det är myyycket ovanligt att mensen kommer så snart efter insättning. De har ju haft koll på din slemhinna och kontrollerat din cykel i detalj. Försök att inte oroa dig! Värken kan ju vara positivt också! Jag har mindre värk idag, vet inte vad det betyder och man blir knäpp av att känna efter. :( jag gjorde fet så har inga hormoner kvar i kroppen nu och ingen ömhet i brösten alls. Vi får försöka stå ut! Jag har bestämt att tjuvtesta den 20e på ruvardag 11 för jag vill inte ha negativt test innan jag ska till jobbet. Men som sagt vi bör ju båda veta innan dess då mensen bör komma flera dagar innan. Håller alla tummar för dig och oss <3
  • S91
    soofa skrev 2018-05-11 13:14:24 följande:

Jag gjorde IVF under hösten och plussade den 11 november. Någon gång på rd 10-nånting fick jag spottings och två dagar senare var jag helt säker på att mensen hade kommit men då den inte riktigt betedde sig som vanligt tog jag ett test bara för att några dagar senare och det visade att jag var gravid och det är jag fortfarande. Tydligen kan kroppen reagera så, att den liksom inte förstår att den är gravid och därmed blöder som vanligt.

Grattis till din graviditet! Och vilka kloka rader, man måste också våga tro på det här och det underlättar att höra andras historier och upplevelser :)
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-11 13:18:01 följande:

Tack för dina ord, lugnar mig<3

Det är som du säger, det kan ju vara positivt oxå... får hoppas på det!

Jag tänker testa på onsdag, läser så många som testar på ruvardag 9 :) så då är jag lite busig och testar hihi!

Tack för dina ord och lycka till du med!! Håller alla tummar, hårstrån & tår för oss!! <3

Det måste vi tro, att det är positivt! Hoppas den lille bygger sitt bo där inne :) <3 jag hoppas kunna hålla mig till nästa helg! Stor risk på tidigare test här ändå, men ska förlska vänta till rd 11 iallafall :) vi får peppa varann!
  • S91
    170909 skrev 2018-05-11 13:57:16 följande:

Jag är igång igen efter en lång väntan. Senaste försöket var i januari. Nu väntar jag på insättning av ett eller om jag får välja två femdagars. Men jag kommer inte få välja tyvärr.

Ni som testar tidigt har ni med beräkningen att ovitrelle kan ge falska plus i väldigt många dagar efter att man tagit den. 

Naturligtvis hoppas jag att alla plus är riktiga plus och kommer leda till riktiga graviditet. Jag trodde man var förskonad från ofostriga graviditeter vid ivf. 

Enligt fass falskt utslag upp till dag 10 efter lan tagit den så efter det bör det ju inte vara pga den.

Gör du fet i stimulerad eller naturlig cykel? :)
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-11 19:26:56 följande:

Denna omgång gick snabbt. Äggplock tisdag och sen insättning torsdag eller fredag.

Vad skönt! Hoppas äp går bra!! :) såg det bra ut på UL?
  • S91
    Knäckebeck skrev 2018-05-11 19:45:55 följande:

Wihoo! Fick ett starkt plus på stickan, vilken härlig känsla (var första gången någonsin) :) har TD på måndag men tjuvtestade på RD 11 då kände att kroppen var lite annorlunda och inte haft någon mens. Nu hoppas vi verkligen att det kommer gå hela vägen!

Men stoooort grattis till er! :)
  • S91
    170909 skrev 2018-05-12 09:09:23 följande:

Jag har hört fler dagar, men inte kollat upp det så noga. Jag har gjort så många försök och det senaste så fick jag svagt plus på TD och två dagar senare. Tredje dagen efter TD köpte jag ett digitalt och ungefär när jag betalade så kom mensen typ, så jag är lite försiktig kanske i onödan.

Jag gör stimulerat och hoppas på en hel hög till frysen. VI kör privat och köpte ett paket med tre försök, detta är det sista. Frys försök är billigare än stimulerade så därför vill jag ha en hel skolklass i frysen

Jag har återförande på måndag och har redan börjat med de alldeles underbara härliga lutinus vi alla älskar

Denna gång har jag hållit humöret uppe, vilket varit lätt för livet har känts toppen och äggplocket gick super bra, inte särskilt smärtsamt och inte helt borta av medicinerna. Jag skyller nog lite på det fina vädret som gör det lättare att leva helt enkelt. 

Min testdag är ca 18dagar efter äggplocket oavsett hur länge de odlar. 

Jag har inte ägglossning så ska jag göra FET måste jag ta letrozole först för att få ägglossning innan jag tar ovitrelle. 

Vad synd att höra att ni fick plus och att de sedan inte fick vägen, beklagar verkligen.. har ni gjort era landstingsfinansierade besök innan ni gick på privat? Hoppas det går vägen vid nästa återförande! Ich skönt att denna omgång känts "enkel" eller vad man ska kalla det.. det är ju aldrig enkelt såklart att vara ofrivilligt barnlös.

Okej! Jag fick göra samma, letrozole och ovitrelle vid fet :) men har 14 dgr till testdag med 5-dagar efter fet. Bara på rd 4 och dagarna fullkomligen maaaaaasar sig fram. Har inte känts så här långsamt sen man var barn och väntade på nåt roligt som skulle hända ;) BIM på onsdag, rd 8. Bara hoppas på det bästa och vänta!
  • S91
    170909 skrev 2018-05-12 21:08:32 följande:

Just när man får det bekräftat att försöket gick åt skogen känns det jobbigt och som att det är mitt fel för det är min kropp. Men just nu känns allt bra och jag är okej med att det gick åt skogen. Det går upp och ner alla känslorna och humöret hela tiden tycker jag. 

Inga landstingsförsök alls har vi gjort, bodde utomlands och påbörjade utredning och grejer där och gjorde även olika försök. Jag har tydligen pco alternativt pcos, jag vet inte om det är skillnad på de eller ej, jag har ingen ägglossning det har de kommit fram till. De fick vända ut och in på mig med massor av UL och blodprov och grejer, så jag tror de. 

Jag har provat ett äggplock helt utan bedövning inget jag rekommenderar så jag är alltid så glad att svenska kliniken drogar ner mig varje gång

Utlandet ville inte att jag skulle ta gravtest alls utan det var blodprov som gällde, för enligt dem så kan alla mediciner man proppat i sig lura testet. Kanske därför jag är extra försiktig och inte testar i onödan. Sen är ja lite snål också

Jag har ett lyckat försök och då fick jag en liten eller faktiskt två små blödningar omkring rd 5 tror jag det var. Tänkte inte mer på det utan de avtog lika snabbt och plötsligt som de dykt upp. Hoppades att det skulle vara en nidis men vågade inte googla om man kan få det med ivf också. 

Sen blev allt jättekonstigt efter ett par dagar, jag fick en motvilja till att laga mat och äta. Det var inte det att det luktade eller smakade konstigt eller att jag var trött eller så utan jag kan inte förklara det alls.

Sen kom TD och jag testade inte då för jag ville leva på hoppet lite till. Tror jag testade mig ett par dagar efter TD och fick väldigt starka positiva svar väldigt snabbt. Nästan direkt behövde inte vänta ut tiden alls. På mitt UL så konstaterades det att båda embryona jag fått tillbaka hade tagit sig och det gick bra. Så det är syskon försök jag håller på med. Känns som det mest är jag som är inblandad i det hela även om vi är två.

Jag hoppas att det var nidis du fick och att allt kommer gå bra!

Förstår att det måste vart jobbigt. Men vad kul med syskonförsök! Var det tvådagars tillbaka när du fick dina tvillingar? Nyfiken bara på det här med nidblödning och villen dag det isåfall kan ske. Jag har inte haft någon blödning alls, hoppas inte jag får någon heller. Är nu på ruvardag 5 med 5-dagars blasto och hade nog vart sent för nidblödning vid detta laget. Känner absolut ingenting och är förberedd på att det troligen inte går denna gång för då borde jag känna NÅGOT.

Skillnaden på pco och pcos är att man skall uppfylla vissa (3 st minst) kriterier för att få diagnos pcos. "Pco" är nog mer slarvigt uttryck att man har pco-utseende på äggstockar (mååånga äggblåsor som sitter ihop). Jag vet inte säkert men det är så jag uppfattat det. :)
Svar på tråden IVF våren 2018