IVF våren 2018
Ja, ska försöka att inte känna efter så mycket. Så här första dagarna kommer jag nog klara det, men lär bli svårare ju närmre testdag man kommer.
Ja, ska försöka att inte känna efter så mycket. Så här första dagarna kommer jag nog klara det, men lär bli svårare ju närmre testdag man kommer.
Idag har jag tagit min första spruta. Läskigt innan, men det gick bra. Första VUL blir på tisdag. Hur har ni gjort med sprutorna, de ska ju ligga i kylskåp, men ddt är ju trevligare att spruta in vätskan om den inte är jättekall. Kan man ta ut sprutan någon timme innan?
Hej alla!
Helt ny här, hoppas det är ok att jag hoppar in.
Genomför min andra ivf. Var på ägguttag i tisdags och ska återätta imorgon. De fick ut 6 äggblåsor vilket jämfört med många här är väldigt få. Men jag är jätteglad, fick bara ut 3 st första gången.
Min bakgrund är att jag tränat extremt mkt i mitt liv och varit för smal/haft för lågt BMI för att kunna bli gravid. Har kämpat för att gå upp i vikt och ligger nu på drygt 19 ???? Läste att någon här inne är i liknande situation.
Dela gärna med er av era erfarenheter. Är så spänd inför imorgon.
Styrkekram
Tack!
Förutom lågt BMI har jag låg äggproduktion trots ?bara? 30 år. I övrigt inga problem men enligt läkarna har vi ?ingen tid att förlora?, vilket såklart är stressande..
Det var 7 ägg på totalt 10 äggblåsor. Ni som gjort ägguttag, vilken dag har ni börjat med lutinus? Samt har ni fått några andra tips att tänka på efter äggåterföring (ta det extra lugnt, äta/inte äta något speciellt)
Stort lycka till alla som gjort äggåterföring (och såklart alla som kämpar) ????
Hej
Rd 7 efter insättning av ett 2-dagars 4-celligt embryo. 12 ägg vid äggplock, 9 befruktade, 5 till frysen. Inga gravidsymptom, de första dagarna hade jag känningar i livmodern som jag antar var ?biverkningar? från äggplocket. Tar Lutinus 3 ggr per dag. Testdag 24/2 men finns inte en chans att jag kan hålla mig tills dess???? Vid min förra ivf testade jag tydligt plus på rd 9 men det var med en 5-dagars blastocyst. Funderar på att testa den 20/2, det är två veckor efter äggplock och kommer vara rd 12. Hur går det för er andra som ruvar?