IVF våren 2018

Jo, nog har jag känningar men tyvärr bara negativa. Har haft tarmblödningar nästan en vecka och sista 3 dagarna även haft rosa flytningar och lite blod på införingshylsan till Lutinus. Jag är ganska säker på att det är kört :(
Hej alla!
Dessvärre eskalerade smärtorna under fm och jag är nu inlagd på KK, det var ju tur de bestämde att inte återföra. Fanns stora äggblåsor kvar i båda äggstockarna, cirka 16st på varje sida.
Överstimulerad helt enkelt, och fyyyyy vad ont jag har. Har fått morfin men tar bara udden av smärtan och kräks en hel del.
Kram till alla och hoppas ni har det bättre
Oj förlåt, kom på att det nog inte är samma sak efter att jag skrivit till dig håller tummarna!
Hej!
Jo det var i början av denna resa som hon skulle ta ett livmoderhalsprov.
Gynekologen upptäckte ett stort myom så det blev en större operation.
Under operationen såg man många små svarta prickar på livmodern.
Det var tydligen endometrios. När hon var ung så hade hon såna menssmärtor att hon kräktes och inte kunde röra sig. Så det berättade hon för läkarna med.
Sen nu vid första besöket i Malmö så hittade de den här chokladcystan och det var tydligen vanligt när man har endom. Ursäkta om det blev rörigt nu he he :))
Be om mer!! Hon kände verkligen jätte lite!
Ha en bra kväll:))
Men vad kan det bero på att läkarna sätter in på olika dagar? Hade varit roligt att veta.
Orolig som man är tänker jag .. jaha, inget är tillräckligt bra så de kanske inte tror att det utvecklas mer, det är därför de väntar.. vill inte låta negativ men Gud vad detta tär på en. Att aldrig veta ett dugg.
Det är så jag har tolkat det också. Helst vill man ha 5-dagars och har man då många befruktade så tänker de att då "chansar man hellre bort" några som ändå inte hade klarat sig för att få fram de bästa.
Jag tänkte nått liknande. Typ att är det nån som utvecklas o mår bra till dag 5 är det det bästa embryo och det som har störst chans att bli en bebis. Eller så börjar jag bli paranoid;)
En tanke... När ni tar lutinus ligger ni på rygg en timme efter eller lägger in och rör er som vanligt tex morgon och dag.
Kväll kan man ju ta direkt före läggdags.
Nej din stackare.. usch jag lider med dig !
Kan man inte göra något åt detta? Det kan ju inte va bra för organen när det växer ihop på detta vis. Är detta något som stör en ev graviditet? Tänker om det trycker på fostret osv?
Min frus myom var så stor att ett barn inte kunnat växa färdigt. Dessutom fick de lappa ihop hennes livmoder, sy i flera etapper. Det fick läka i 6 mån innan vi fick gå vidare.
Usch jag lider med alla som ska behöva lida av detta med smärtor och sammanväxningar ..
Jag tycker du är stark som orkar berätta och jag önskar dig all lycka efter allt strul och all smärta! Kram på dig!
Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.
Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!