Kokonattsu skrev 2017-12-06 20:50:50 följande:
Där ser man, roligt att kunna följas åt :). Jo det var mycket, men det är tur man har papper där det står bra information när man ska höra av sig. Har märkt att alla inte får samma mediciner, beror väl på hur ens situation ser ut. En del verkar spraya med något men det gör inte vi. Vi får Gonal-f sprutan. Men va dyra medicinerna är. Tror hon sa de kostar 15 000kr, vilken jäkla tur man har högkostnadsskydd på omkring 2000kr säger jag bara. Vad ska ni köra med?
Vet fortfarande inte om jag kommer lyckas ta sprutorna själv :/. Är väl alltid första gången det är som värst.
Med tanke på att jag har hört att det ibland är svårt att få tag på de när man ringer så frågade jag om det. Fick tipset att skriva obs mens start i ämnesraden så hör de av sig till en så man vet att man kan börja. Hängde ju också mycket ihop med hur många äggplock de har den månaden för att få ett ok till start. Vilket man förstår, man vill ju inte de ska stressa när de gör äggplocken och odlar ens ägg. Håller bara tummarna att det blir många ägg som klarar sig, så en del kan frysas in. Vore ju bra om man kunde slippa göra hela behandlingen igen. Plus att det då inte räknas som försök när man har embryon i frysen. Då har man bara gjort ett försök. Så jag hoppas på många i frysen. Men det är klart skulle det funka med en gång för oss är jag glad.
Ja de är verkligen tur man fick med sig papperna! Vart snurrig på vägen hem med frågor och funderingar.
Vi (eller jag då de jag som blir stucken
) får Gonal-F i fram till dag 4 då jag börjar med spruta numer 2 som är orgalutran. Totalt kollade jag att de jag har på recept nu kostar ca 5 000 kr att plocka ut... så får välja noga vad jag tar ut först så jag kommer till högkostnadsskydd snabbt! tur det finns och bara kostar mig denna gång så om de blir fler försök kostar det inget alls ta ut.
Jag kollade med ett av apoteken i stan vi har och de sa att de har en del inne men tipsade att komma in en vecka innan så kan de säkerställa att de finns inne när jag behöver det. Så kollar med ditt apotek så du vet hur det är med dem och sprutorna!
Är oxå orolig för sprutorna men jag hoppas de går bra annars får sambon göra det. Är glad att man skall ta det på kvällen och samma tid så man slipper bära med sig dem över allt.
Åh då smart då slipper man sitta i telefon kö OM man skulle råka missa tiden på morgonen eller inte får en telefon tid alls den dagen! Okej de sa de absolut inget till oss om och jag som ställt in mig på januari helt 100% nu.
Men tur du skriver så är jag beredd på det om de säger det i telefonen till mig i januari.
Nu är de bara peppa varandra och hålla tummarna för alla!
Nu är det vår tur!