FrökenBlåklocka skrev 2017-12-10 18:26:13 följande:
alltså ni fick provsticka med spruta på riktigt i dig när ni var hos barnmorskan?
Jaa, jag fick göra det. Hade läst tidigare att andra fick göra det men vet inte om alla barnmorskor ber en. Men jag sa faktiskt själv till att jag ville innan hon hann säga iallafall. Men man sprutar ju in med en tom spruta så inget riskerar att komma in :)
8992 skrev 2017-12-10 12:53:04 följande:
Kan tänka mig att det är lite läskigt att sticka sig själv haha. Nej jag är både blodgivare och tatuerad så nålar är inget problem. Har även ett syskon som är sjuksköterska om jag skulle fega ur och behöva hjälp :D
Mannen där emot mår typ illa bara av tanken på att jag ska sticka mig själv haha. Han har en ganska extrem sjukhusfobi, så det är ett under att han ens klarade utredningen.
Åh vad jobbigt med sjukhusfobi.. min man gillar heller inte sjukhus men det är bara en känsla ingen fobi liksom.. kan tänka mig det är riktigt jobbigt att ha fobi för sjukhus. Själv älskar jag sjukhus för jag förknippar det med förlossningar och bebisar från när mamma födde mitt syskon(va ganska gammal då). Sen älskar jag serien grey?s anatomy så någon kärlek för sjukhus ha jag på något konstigt sätt haha, mitt drömjobb är ju typ att bli barnmorska! Valde förskollärare istället :) vad jobbar ni med?