Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på försök 9 med första barnet

Haloj! Hoppar in här. Ingen aning vilket försök är inne på. Blev gravid på förök 5 i augusti men fick MF i oktober. Förra cykeln var mycket underlig, blödde från och till i flera veckor så vet inte riiktigt när ska räkna att denna cykel började.

Men har antagligen ÄL i mitten/slutet av denna vecka. Känner mig dock uppblåst med ömma bröst redan nu så undrar om ÄL kan ha varit ännu tidigare. Hur som helst - har typ inga förhoppningar på att det ska ta sig, dels för att inte har koll på ÄL och dels för att bara känns som att inte kroppen är riktigt sig själv efter missfallet heller. 

Åker till Thailand på to och har BIM 21.12! Hoppas så klart på plus i julklapp men misstänker blir en röd jul ;)

• 33villbligravid

Hej!

Säkert typ imorgon. Men svårt att veta med de där testerna tycker jag. Egentligen vet man ju säkert först när strecken blir svagare igen...

Jag har inte kört med test denna månad, men enligt appen har jag ÄL idag, flyger till Thailand ikväll, sex senast igår på morgonen så inte helt optimalt denna cykel. Vi får se hur det blir. Inga ÄL symptom heller dock ...

Håller tummarna för alla!  

• 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-12-18 09:46:36 följande:

Vi försöker leva som vanligt, vilket innebär lite vin/öl på helgerna både för mig och min kille.. Vi jobbar mycket båda två så fredagsvinet till maten är typ heligt ;) Jag vill inte vara naiv (kanske får äta upp detta om några månader..) men jag tror inte det är något som påverkar särskilt mycket så länge man håller det till en rimlig nivå. Sen tar jag det självklart lite lugnare efter ÄL. Min filosofi är dock att försöka vara precis som jag brukar. När jag blev gravid i somras så hade vi semester så det var mängder med kaffe, mer alkohol än vanligt och tillochmed ett gäng cigg. Sen slutade jag självklart med allt så fort jag plussade. Denna gång ska jag resa bort efter ÄL och kommer kanske ta det lite lugnt med alkohol men vill heller inte att väntan mellan ÄL och BIM ska vara i vägen för att jag ska kunna njuta av min resa :) Men detta är självklart bara min åsikt och ju längre tid det går utan att det tar sig desto mer fest vi ner på diverse godsaker :)

Hej! Jag har själv helt samma erfarenhet. När jag plussade i augusti hade jag festat loss ordentligt flera veckoslut i rad och rökt cigaretter mm. Tror inte det inverkar akut, däremot säkert bra om man överlag lever hälsosamt.

Nu BIM om några dagar, vet inte exakt. Första hela cykeln efter MF, känns inte som gravid men inte riktigt heller som pms.. få se vad som händer :) Hälsningar från Thailand!
  • 33villbligravid

Haloj! Hemma igen. Hade två RFSU tester i skåpet och kunde inte hålla mig trots BIM först mot slutet av veckan. Negativt så klart :/ Blir nog bara invänta mens som julklapp ...

• 33villbligravid

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

• 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 10:22:52 följande:
    Jag vill inte bli besviken 2 ggr därför köper jag inte hem några tester. Nu har jag iofs 3 tester hemma som jag fått av en kompis som redan plussat. Men har lovat mig själv att inte testa före fredag morgon. BIM idag enligt appen men tror egentligen imorgon men senast torsdag.
    Oj! Då håller jag tummarna för dig :) Nä förstår det där med besviken två ggr, men samtidigt den gången plussade var det otroligt skönt att slippa lida de sista dagarna innan BIM.

Tror själv att testar på nytt på fredag om inte fått mens innan dess.
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 12:25:48 följande:
    När var BIM för dig?

Jag ska iaf få börja med letrozol cd 3 när mensen kommer så de känns iaf bra att ha en plan för framtiden....
    Jag har typ samma som du! På to enligt appen, men kan säkert komma redan imorgon eller sedan senare ...

Ok - jag åt letrozol en cykel, då blev gravid, undrar om borde göra det igen. Varför äter du letrozol? Jag fick det senast utskrivet för att garantera att äggblåsan mognar tillräckligt - har regelbunden äl också annars. Nu vet jag ju inte om det var pga av letrozolen som blev gravid sist eller om det bara var slumpen. Men kan ändå rekommendera - lycka till :)
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 12:38:16 följande:
    Jag har pcos så för att verkligen se till att jag ägglossar varje månad ska jag få börja med det. Vi har ju försökt sedan februari utan något plus
    Ok - då tror jag det är helt rätt för dig! Har en kompis med pco som har tre barn och två har kommit till med letrozol. Lycka till - jag tänket själv testa det på nytt om inte tar sig snart!
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-20 13:32:04 följande:

Mina BIM dagar är här!!

Enligt appen hade jag BIM igår, men tror mer på idag och senast i morgon. Jag har fortfarande inte tagit något gravtest under denna cykel.

Ingen mens nu i morse iaf, men förra månaden började mensen på fm på jobbet runt 11 tiden. Så de blir en lång dag idag... Bara vänta och se vad som händer med andra ord!!

Spännande! Hur känns det då? Jag har inte heller mens ännu, men kraftig pms och negativt Test så kommer nog snart!
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-20 14:56:58 följande:

När har du BIM?

Jag har mensvärk som kommer och försvinner lika fort, hinner tänka "Jaha, nu kommer mensen" sen är mensvärken borta igen.

Jag är hungrig och varit hela dagen, fast jag ätit massor. Lite lätt illamående ibland och jag känner mig varm. Lätt ömma bröstvårtor.

Förövrigt känner jag mig rätt normal tror jag....

Nu börjar man ju såklart analysera varenda symtom eller icke symtom. Tänkt att jag ska försöka vänta till fredag morgon med att testa, då mensen lika väl kan komma imorgon för då har jag en cykellängd på 31 dagar och de har den varit som längst.

Åh! Men så där hade jag när plussade! Nu känner jag mig mest bara trött och lite sjuk. Brösten ömmar och känner mig tung i kroppen. Precis som före mens alltså. BIM imorgon och 100 på att blir mens då också!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet