Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på försök 9 med första barnet

siiaa skrev 2018-01-06 18:22:10 följande:

Hej på er!

Tänkte om jag kan få hoppa in här? :)

Fick mens idag och försök nr 8 misslyckades.. usch, blev helt förstörd och har gått med gråten i halsen hela dagen. Tror det blev extra jobbigt denna gång för att vi verkligen prickade in äl och hade mycket sex. Har inte ens orkat säga till min sambo att mensen kom idag för vill inte se honom besviken :(

Känns som man bara vill ge upp det här nu för att slippa all oro.

Förlåt för deppigt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig.. om några dagar känns det säkert bättre igen, och det ger trots allt lite hopp att jag ser att nån i den här tråden har plussat ! :) grattis!

Kram

Välkommen! Jag är inne på försök 2 eller 3 efter ett missfall (belv då gravid på 5:e försöket). 

Hoppas det känns bättre redan. Jag har liksom slutat tro på att det kan bli ngt barn, men vi får nu se!
  • 33villbligravid
    LillaAw skrev 2018-01-08 21:50:04 följande:

Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.

Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..

Oj nej vad trist!! Men skönt att ni ändå nu har det bakom er och kan ta nästa steg vidare (fast det kan kännas tungt nu) ..
  • 33villbligravid
    LillaAw skrev 2018-01-09 07:48:17 följande:
    Ja känns skönt att allt är klart iaf :) är nog mest besviken för hade hoppats så mycket på att kunna få barn naturligt så det känns som en sorg på något vis. Vi försöker tills det är dags för ivf men med små förhoppningar... kram
    Ja det förstår jag, sorgen alltså. Stor kram till dig - i slutändan spelar det ju ändå ingen roll hur barnen kommit till <3
  • 33villbligravid

Jag får också tjocka vita flytningar, men tror de kommer efter ÄL. Ser nästan ut som torkad vit målfärg i trosorna!!

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 13:42:13 följande:
    Bra! Då hinner ni innan han åker ju :D själv är ja på bim-5. Känner starkt att vi misslyckats än en gång... ömma bröstvårtor bara o de har ja haft förr innan mensen kommer :(
    Grattis Hedblomster till positivt ÄL-test. Jag är på BIM -6/-7, vet inte vad ska tro eller känna, känner mig uppblåst och pms:ig redan, vilket är tidigare än vanligt, men känner att min kropp beter sig så konstigt nuförtiden att kan vara vad som helst. Misstänker mens nästa veckoslut!

Nåja - kämpa på alla brudar!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 17:43:40 följande:

Nu på eftermiddagen har ja känt en molvärk jag inte känt tidigare. Känns nästan som ägglossningsvärk i magen fast mest på den sidan jag hade ägglossning... så skumt! Vågar inte hoppas på något såklart men detta är iaf helt nytt hehe..

Låter lovande!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 20:31:43 följande:

Ja vi får se! När ska du ha mens? Vi hade ju äl samtidigt!

Vet inte exat, men gissar ngt tag under veckoslutet. Brösten ömmar redan lite, det brukar betyda mens i sikte :/
  • 33villbligravid
    Annastina33 skrev 2018-01-16 09:27:27 följande:

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 2 år, vi ska börja IVF nu i vår. nervöst men hoppfullt! Vissa saker som olika förkortningar och så gör mig förvirrad. Vad är skillnaden på FET och ET? Hur vet man vilket man ska göra?  Jag har hittat en podd via familjeliv som handlar om IVF som heter Ruvarpodden. Den är jättebra tycker jag för de pratar om allting och alla känslor man har. Även om vi inte har börjat med IVF än så lyssnar jag för att liksom förbereda mig. Har ni lyssnat på den? Kan rekommendera annars!

Hej! Jag tror skillnaden mellan FET och ET är att FET är frozen embryo transfer medan ET innebär att det är ett färskt embryo som planteras in i livmodern.

Om ni får ut flera ägg som befruktas och utvecklas som de ska kan ni frysa ner de som inte genast sätts in genast. Om ni senare vill använda dem kallas de för FET. 
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-15 21:33:19 följande:
    Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...
    Hej! Hur går det för dig? Har du känningar åt ngt håll? Jag har blivit dunderförkyld och fått ryggskott så svårt att känna ngt annat, förut superömma bröst, men det brukar jag ha före mens också ...

.. pratade precis med en kompis att borde skrivit upp noggrannare hur det kändes att vara gravid. Sist plussade jag typ 4 dagar före BIM och minns inte alls hur det kändes. Åtminstone kändes det inte på samma sätt som n, så misstänker därför detta försök inte lyckas..
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-16 21:38:14 följande:
    Aj då!! Ja svårt o känna av nån eventuell gravidvärk då... här känner ja mig som vAnligt, lite ömma bröstvårtor men brukar ha så innan mens. Bådar inte gott alltså. Känner mig så jäkla nere. Riktigt sur o trälig flickvän! Minns du något om hur dina bröst kändes innan plus? Lätt att glömma allt sådant förstås. Bim på fredag hur som helst!
    Nä, har inget minne av hur brösten kändes. Det enda jag minns är att hade molvärk från och till och så hade jag urinvägsinfektion vilket också påverkade hur allt kändes :D Om jag någonsin blir gravid igen ska jag föra bok!!

Lycka till - bara några dagar kvar av helvetesväntan. Jag har BIM senast på söndag!
  • 33villbligravid
    Hedblomster skrev 2018-01-16 22:42:54 följande:

Hade positivt ältest på cd 17 och 18 och hade sex på cd 11, 13, 16 och 17... och nu ångrar jag att vi inte hade på cd 18 också!!! Men det är ju för sent att tänka på nu på dag 19... Man kan verkligen få panik för småsaker

Jo fattar! Men om ni hade på dag 17 då testet visade positivt ska det nog räcka! Håller tummarna :)
  • 33villbligravid

Jaha, då känner man det klassiska mensen-är-på-väg känslan i nedre magen och kroppen över lag. Skulle lika gärna få kicka igång nu. I så fall skulle nästa ÄL hinna komma innan vi åker på skidsemster med stort kompisgäng där det oberoende kan vara svårt att få till det.

Det här är också första cykeln jag INTE har lust att testa. BIM senast på sö, men kommer nog tidigare har jag på känn ...

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-18 11:14:49 följande:

Där kom mensen :(

NejnejNej!! :( :( 

Jag har haft sådan mensvärk från och till så min dyker nog upp när som helst också! Men fan alltså - det är nog så orättvist. Snäser till alla på jobbet idag också ...
  • 33villbligravid
    Mayaaaa skrev 2018-01-18 12:33:55 följande:

Hej!

Hoppas det går bra för er o att ni snart blir gravida.

Tack o lov jag lyckades bli gravid direkt månden efter nör jag fick reda när min ägglossning ägde rum. Trodde min ägglossning va senare än va den va.

Men nu till min sak. Jag har ägglossningtest och gravtest över som jag inte behöver. Så tänkte att jag kunde sälja dom.

Jag har 9 stycken stickor clearblue digital.

21 st ägglossningstest får ett annat märke. Funkade super för mig de va så jag hitta min ägglossning och blev gravid.

Sedan 12 eller 13 stycken gravidetstest. Visade mig 4 dagar innan bim min grav.

Tänkte sälja dem för 300 alla tillsammans.

Skriv till mig om du ör intresserad så skickar jag dom till dig.

Tack - för erbjudandet! Tror de flesta av oss har rätt bra koll redan på ägglossningstest efter flera månader av försökande :)
  • 33villbligravid
    Hedblomster skrev 2018-01-17 23:07:58 följande:
    Skönt att ha tagit steget! Tror att många i den här tråden kommer plussa med hjälp! Vi har också försökt 1 år i mars, men får vänta längre på hjälp eftersom jag fick utomkveds i maj. Men har det inte hänt något efter försöket i mars kommer vi ringa kliniken då.

Ska ni gå i landstinget eller privat? :)
    Det är ju intressant att det gick så fort för er då första gången du blev gravid men fick utomkvedes ... tycker det är så märkligt att tydligen kan variera från graviditet till graviditet också hur snabbt man blir gravid.
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-18 16:30:36 följande:

Mina kära vänner! Jag startar en sista tråd för oss nu där vi kan stanna kvar jämt. Så slipper vi starta ny o fler kan även ansluta. Döper den något i stil med "vi som försökt med första barnet runt 1 år". Fixar ikväll. Ja vill mer än gärna ha er där <33

Jess! Bra initiativ :) Jag hänger gärna på - om nu inte ett mirakel sker och mensen håller sig borta, men knappast!
  • 33villbligravid

Så nu ska jag bara berätta här eftersom jag lovat mig själv det och om det kan vara till hjälp för någon som i framtiden googlar in sig här.

Mina symptom nu var exakt lika som före mens, men lite kraftigare: Mensvärken satt/sitter framför allt på sidorna mot äggstockarna. Och brösten bränner lite mer än vanligt i synnerhet bröstvårtorna. Men var alltså heelt bombsäker på mens imorgon (är det fortfarande också!)

Med MF i bagaget vågar man inte ropa hej ännu - men superglad så klart för plusset oberoende! Kram på er alla :)

• 33villbligravid

Tack!!! Alltså har så mycket mensvärk och nyser och hostar så tror embryot lossnar snart - om det nu på riktigt är ngn där inne :)

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet