• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen

När tror ni äl är? Snart positivt! Legat dåligt denna vecka :(

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-07 06:40:56 följande:

När tror ni äl är? Snart positivt! Legat dåligt denna vecka :(

Testa igen under dagen, borde bli positivt idag eller imorgon. Ligg i kväll och gärna imorgon!

Håller tummarna för dig! Nu måste de väl ändå vara våran tur?!
  • 33villbligravid

Hej!

Säkert typ imorgon. Men svårt att veta med de där testerna tycker jag. Egentligen vet man ju säkert först när strecken blir svagare igen...

Jag har inte kört med test denna månad, men enligt appen har jag ÄL idag, flyger till Thailand ikväll, sex senast igår på morgonen så inte helt optimalt denna cykel. Vi får se hur det blir. Inga ÄL symptom heller dock ...

Håller tummarna för alla!  

• vill2017

Hej!

Hoppar in här igen eftersom det inte blev något förra månaden.
    Vi fick ett litet plus och det var första gången det syntes något alls på stickorna och det gav mig i alla fall visst hopp! Sambon testade spermier för två veckor sedan och vi väntar på resultat fortfarande.

ÄL 15/12 och BIM 29/12 så det är ett tag kvar.

• Lantisbarn

Hej hoppar in här oxå vi har försökt sen sep 2016 så i 1 år o några månader och vi blev gravida i mars och i juni iår men båda sluta i missfall v.7-8. Har även haft några månader med utebliven ägglossning. Nu inväntar vi ägglossning denna månad som är vilken dag som helst vi har myst hela veckan o fortsätter hela veckan ut ihop om att vi plussar vid jul :)

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-12-07 08:56:52 följande:

Hej!

Säkert typ imorgon. Men svårt att veta med de där testerna tycker jag. Egentligen vet man ju säkert först när strecken blir svagare igen...

Jag har inte kört med test denna månad, men enligt appen har jag ÄL idag, flyger till Thailand ikväll, sex senast igår på morgonen så inte helt optimalt denna cykel. Vi får se hur det blir. Inga ÄL symptom heller dock ...

Håller tummarna för alla!  

Åh ha en underbar resa!!
  • Jooosen

Sorry för spam. Tog ett till vid 19 ikväll. Strecket är starkare än kontroll! När är äl tror ni? Imorn? Hade sex ikväll o får ni inte till det igen förrän lördagmorgon...

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-12-07 22:36:54 följande:

Sorry för spam. Tog ett till vid 19 ikväll. Strecket är starkare än kontroll! När är äl tror ni? Imorn? Hade sex ikväll o får ni inte till det igen förrän lördagmorgon...

Det borde räcka gott och väl! Varannan dag är ju vad de rekommenderar :) när vi skulle lämna spermaprov fick man inte ha haft utlösning på tre dagar pga då finns de tydligen för få spermier.

• Hedblomster

Det ska absolut räcka med torsdag och lördag:) men man vill ju gärna få till det exakt rätt sekund haha
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Isathe

De tror jag räcker bra!
    Får känslan av att vi kör för ofta, att de inte blir tillräckligt med bra spermier för varje gång.... Usch va man kan analysera för mkt
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet