• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Lewaize
    33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Köp de dyraste testen så vill man inte riktigt testa allt för ofta! Plånboken gapar förvånansvärt tom väldigt snabbt då ;) funkar för mig :P
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Jooosen

Om testande, så testar ja inte längre.. blir bara besviken. Testade innan bim flera månader förut men skiter i det nu. Känns skönt på nåt sätt. Anledningen är nog för att ja könner min kropp så väl efter alla månader o vet precis hur kroppen är några dagar innan mensen ska komma.

• Isathe

Mina BIM dagar är här!!

Enligt appen hade jag BIM igår, men tror mer på idag och senast i morgon. Jag har fortfarande inte tagit något gravtest under denna cykel.
    Ingen mens nu i morse iaf, men förra månaden började mensen på fm på jobbet runt 11 tiden. Så de blir en lång dag idag... Bara vänta och se vad som händer med andra ord!!

• 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-20 13:32:04 följande:

Mina BIM dagar är här!!

Enligt appen hade jag BIM igår, men tror mer på idag och senast i morgon. Jag har fortfarande inte tagit något gravtest under denna cykel.

Ingen mens nu i morse iaf, men förra månaden började mensen på fm på jobbet runt 11 tiden. Så de blir en lång dag idag... Bara vänta och se vad som händer med andra ord!!

Spännande! Hur känns det då? Jag har inte heller mens ännu, men kraftig pms och negativt Test så kommer nog snart!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-20 14:53:06 följande:
    Spännande! Hur känns det då? Jag har inte heller mens ännu, men kraftig pms och negativt Test så kommer nog snart!
    När har du BIM?
    Jag har mensvärk som kommer och försvinner lika fort, hinner tänka "Jaha, nu kommer mensen" sen är mensvärken borta igen.

Jag är hungrig och varit hela dagen, fast jag ätit massor. Lite lätt illamående ibland och jag känner mig varm. Lätt ömma bröstvårtor.
    Förövrigt känner jag mig rätt normal tror jag....

Nu börjar man ju såklart analysera varenda symtom eller icke symtom. Tänkt att jag ska försöka vänta till fredag morgon med att testa, då mensen lika väl kan komma imorgon för då har jag en cykellängd på 31 dagar och de har den varit som längst.
  • Jooosen

Åå hoppas för er med bim snart! Jag har imorn. Mensen kommer med största sannolikhet. Enda skillnaden från tidigare månader är att brösten är ömma hela runt om, inte bara sidorna som de brukar.. men hoppas inget löngre tyvärr :(

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-20 15:22:14 följande:

Åå hoppas för er med bim snart! Jag har imorn. Mensen kommer med största sannolikhet. Enda skillnaden från tidigare månader är att brösten är ömma hela runt om, inte bara sidorna som de brukar.. men hoppas inget löngre tyvärr :(

Skriver här också :)
    När tänker du testa då? Jag har sagt fredag morgon om inte mensen kommer innan dess, tror såklart den kommer under kvällen senast i morgon. Har inte heller så mkt hopp kvar för detta då detta är också är försök 9
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-20 14:56:58 följande:

När har du BIM?

Jag har mensvärk som kommer och försvinner lika fort, hinner tänka "Jaha, nu kommer mensen" sen är mensvärken borta igen.

Jag är hungrig och varit hela dagen, fast jag ätit massor. Lite lätt illamående ibland och jag känner mig varm. Lätt ömma bröstvårtor.

Förövrigt känner jag mig rätt normal tror jag....

Nu börjar man ju såklart analysera varenda symtom eller icke symtom. Tänkt att jag ska försöka vänta till fredag morgon med att testa, då mensen lika väl kan komma imorgon för då har jag en cykellängd på 31 dagar och de har den varit som längst.

Åh! Men så där hade jag när plussade! Nu känner jag mig mest bara trött och lite sjuk. Brösten ömmar och känner mig tung i kroppen. Precis som före mens alltså. BIM imorgon och 100 på att blir mens då också!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-20 17:50:41 följande:

Åh! Men så där hade jag när plussade! Nu känner jag mig mest bara trött och lite sjuk. Brösten ömmar och känner mig tung i kroppen. Precis som före mens alltså. BIM imorgon och 100 på att blir mens då också!

Än har mensen inte kommit, haft någon illamående period under dagen men rädd att de bara är framkallade då man önskar så mkt att plusset ska infinna sig.

Håller tummarna att den håller sig borta imorgon för oss båda
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet