• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Elliot1
    Lewaize skrev 2017-12-10 14:22:36 följande:

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning och så. Varför valde ni privat respektive vanlig?

Usch trist :( Känns det ok? Nästa väntan mellan ÄL och BIM går nog fort iallafall med tanke på att det är jul och nyår :) Men jag får nog joina dig snart.. Känt mig sjukt PMS:ig idag. Enda som som skiljer sig från föregående månader är att mina bröst är lite mer ömma men jag har smörjt med progesteron. Men känner liksom på mig att mensen kommer på torsdag eller fredag.. Gällande utredning så har vi inte funderat så långt, hoppas verkligen på att slippa :/
  • Isathe

Usch, jag är på den där långa väntan mellan ÄL och BIM..... Å det känns som en evighet. Jag har BIM i början på nästa vecka, hade ju varit jätte kul med ett pluss i julklapp till sambon, men efter att vi nu försökt sedan februari så tror jag mensen kommer även denna månad, har inga större förhoppningar!!

• Lewaize
    Elliot1 skrev 2017-12-10 22:49:25 följande:

Usch trist :( Känns det ok? Nästa väntan mellan ÄL och BIM går nog fort iallafall med tanke på att det är jul och nyår :) Men jag får nog joina dig snart.. Känt mig sjukt PMS:ig idag. Enda som som skiljer sig från föregående månader är att mina bröst är lite mer ömma men jag har smörjt med progesteron. Men känner liksom på mig att mensen kommer på torsdag eller fredag.. Gällande utredning så har vi inte funderat så långt, hoppas verkligen på att slippa :/

Ja svin tråkigt! men det är ändå okej :) hur länge har du kört med krämen? Tror faktiskt jag ska testa den en omgång eller två innan vi får komma till läkare och kika på mannens små riddare ^^ ! Förra mensen hade jag bara 10-11 dagar i lutealfasen och set känns kort :S
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Elliot1
    Lewaize skrev 2017-12-11 07:59:06 följande:

Ja svin tråkigt! men det är ändå okej :) hur länge har du kört med krämen? Tror faktiskt jag ska testa den en omgång eller två innan vi får komma till läkare och kika på mannens små riddare ^^ ! Förra mensen hade jag bara 10-11 dagar i lutealfasen och set känns kort :S

Skönt :) Jag har bara kört denna cykeln, jag har en regelbunden cykel och en lutealfas som är lagom lång men jag ville använda krämen för att lindra PMS. Vet ännu inte om det funkar, igår var jag PMS:ig.. Idag (än så länge) så känner jag mig rätt normal. Konstigt alltså.. Så trött på kroppen och alla hormoner, satan vad bra man hade det när man käkade minipiller alltså haha!

Men testa den, har läst mycket om den och många verkar ha positiva upplevelser av krämen :) Placebo eller ej!
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2017-12-10 14:22:36 följande:

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning och så. Varför valde ni privat respektive vanlig?

Fan va trisst.. har oxå börjat tänka på utredning mer o mer... privat känns så jävla dyrt medan landstinget känns som så lång väntan. Jag har en del sparpengar men vetifan... vad är du inne mest på?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-11 17:04:42 följande:

Fan va trisst.. har oxå börjat tänka på utredning mer o mer... privat känns så jävla dyrt medan landstinget känns som så lång väntan. Jag har en del sparpengar men vetifan... vad är du inne mest på?

Finns en del privata som har landstingstaxa. Där jag går i Uppsala är det så, betalar inte mer än ett vanligt läkarbesök
  • Lewaize
    Elliot1 skrev 2017-12-11 08:55:16 följande:

Skönt :) Jag har bara kört denna cykeln, jag har en regelbunden cykel och en lutealfas som är lagom lång men jag ville använda krämen för att lindra PMS. Vet ännu inte om det funkar, igår var jag PMS:ig.. Idag (än så länge) så känner jag mig rätt normal. Konstigt alltså.. Så trött på kroppen och alla hormoner, satan vad bra man hade det när man käkade minipiller alltså haha!

Men testa den, har läst mycket om den och många verkar ha positiva upplevelser av krämen :) Placebo eller ej!

Som tur är lider jag inte alls av pms! Fan kan ju vara lite kinkig ibland men det kan väl alla :P ska läsa på lite om den! Hoppas att den funkar gör dig :) även om det är placebo så är ju placebo en utav de starkaste medicinerna! Kolla bara den svenska filmen ?medicinen? eller ?pillret? kanske den heter? Sjuuuukt starka grejer!
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-11 17:04:42 följande:

Vi skickade iväg ett mail till en klinik i Göteborg idag! Får se vad de säger :) Vi kom ju på det med pungbråcket förra veckan så känndes lägligt nu :)

Min sambo har fått ett förtidsarv av en släkting så varför inte använda de pengarna till att få släkten att (förhoppningsvis) leva vidare tänkte vi :P annars skulle inte vi ha råd. Jävlar va dyrt det är.
  • Elliot1
    Lewaize skrev 2017-12-11 22:45:22 följande:

Som tur är lider jag inte alls av pms! Fan kan ju vara lite kinkig ibland men det kan väl alla :P ska läsa på lite om den! Hoppas att den funkar gör dig :) även om det är placebo så är ju placebo en utav de starkaste medicinerna! Kolla bara den svenska filmen ?medicinen? eller ?pillret? kanske den heter? Sjuuuukt starka grejer!

Vad skönt, det är ganska jobbigt.. :P Speciellt när man ätit p-piller i sååå många år så man knappt vet vad mens är för nåt.. Jag har ett väldigt aktivt jobb där jag dessutom måste vara go och glad hela dagarna så det är rätt segt under pms-veckan eller vad man ska säga ;) Ja men jag älskar placebo!! Den är bäst haha. Tycker inte riktigt jag är på lika dåligt humör denna månad så nåt kanske den gör iallafall ;)
  • Erikasöder

Hej!

Jag och min sambo började försöka precis som du, i april.

Jag har alltid drömt om ett jan/feb/mars barn och har alltid trott att dagen vi vela bli gravida så skulle det bli enkelt. Men månaderna går och mensen fortsätter att komma. Jag är 25 å min sambo 27. Det tär lite, hur fel vi hade. Barn är verkligen en gåva.

Jag har alltid regelbunden mens, varit noga alla månader med 2 appar och natural Cycles,

Vi har alla månader använt äl test, men aldrig! Inte ens en endaste gång fått 2 sträck på den, fast jag alltid kör 7-10 dagar, provet olika tider osv. Känns hopplöst.

Enligt mina appar har jag äl imon, så nu hoppas vi här hemma på att det går vägen denna gång :)

Kram!

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet