• saijda

Augustibarn 2018

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+0) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

• saijda
    marran87 skrev 2017-12-29 07:27:40 följande:

Godmorgon och grattis! :)

Godmorgon på dig och tack så mycket!

Massor med grattis tillbaka! :D

Vilken vecka är du i och när är BF?<3
  • saijda

Går in i vecka 6 idag. Är det för tidigt och kontakta MVC?

Och hur ska man tänka på vilket MVC man väljer?

( bor i Göteborg och finns flera där, därav frågan)
  • saijda
    3hjärtan skrev 2017-12-29 08:53:19 följande:

Kan ju vara kö så kanske lika bra att ringa.

Okej får göra det. Känns lika bra :)

Får se om jag kan välja vilken bara :$
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-29 09:21:52 följande:

Grattis! Vad roligt för er.

Åh tack så mycket! Ja känns helt overkligt men så efterlängtat! <3
  • saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-29 12:24:45 följande:

Hoppar in här jag också!

Väntar mitt andra barn.

Plussade den 25/12 är i v6 (5+2) nu :)

Välkommen! Jag väntar mitt första barn och vi är nästan i samma vecka, är V6(5+0) :)

Och grattis till plusset <3
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-29 11:08:10 följande:

Tack snälla rara :)

BF 25/8 & vecka 5+5, enligt appen men jag är rätt hundra på min ÄL så tror mer på 5+3 och lite senare BF. Hur mår du?

Åh! Själv är jag i vecka 6 (5+0) enligt min app.

Har BF 30/8 så vi är nära inpå då ju :D

Jag mår nästan konstant illa, uppsvullen mage och brösten är ömma, svullna och gör ont men förutom det så mår jag bra. Däremot så är det lite tufft utöver det, då jag nyss kom tillbaka från Stockholm då jag har hälsat på min döende farfar :/ men han blev så glad över barnet, så hoppas han kämpar på nu <3 men den bilresan upp och ner var väldigt jobbig för mådde så illa och kände mig så uppsvullen och sliten.

Hur mår Du då? Har du några symtom ännu? :)
  • saijda

Hur mår ni alla? :)

Själv mår jag illa mycket, ömma svullna och känsliga bröst och magen växer (redan?!).

Men känslan över att bli mamma känns helt fantastiskt och underbart. Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar bara <3 vecka 6(5+1) idag <3

• saijda
    emizz skrev 2017-12-30 12:35:08 följande:

Hej går in i v 7 imorgon :D

humöret är kass, trött hela tiden och brösten ömmar hela tiden fast ser det som positiva tecken haha och hoppas på att pyret vill stanna denna gången men det bådar gott iallafall <3

Väntar tredje barnet med BF 26/8 <3

Åh vad mysigt! Då är du en vecka före i tiden från mig :D

Haha samma symtom här med pluss illamåendet från hell^^

Åh det hoppas jag med att ditt pyre gör, precis som mitt <3

Underbart ju! Jag väntar första barnet, känns obeskrivligt! <3

Vi får följas åt tycker jag :D
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:21:53 följande:

Jag vet att det är jätte tidigt än, men har ni börjar fundera på praktiska saker? Spjälsäng, vagn bilstol osv? Namn?

Jag är lite av ett kontrollfreak och älskar planering. Helst långt i förväg, haha. Har såklart inte köpt något och kommer inte göra det förrän jag vet att allt är okej. Men det första kommer bli en snutte nalle och en filt. Har gjort så med dem andra barnen också så det känns rätt. 

Vi väntar ju barn och inte mf tänker jag. 

Åh vad skönt att jag inte är ensam! Vill också ha allt planerat i förväg, :D min svägerska rekommenderade det att ha allt klart två månader innan födsel, deras barn föddes två månader för tidigt nämligen :)

Vi har kollat och börjat fundera på de praktiska sakerna. Dock ska inget köpas fören vi har flyttat till vår nya lägenhet i februari.

Detta barnvagnspaket har jag läst mycket bra om. Sveriges motsvarighet till Emmaljunga <3

www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-barnvagn-startpaket-dropside
Svar på tråden Augustibarn 2018