• saijda

Augustibarn 2018

Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:52:14 följande:

Åh men vad jobbigt att behöva vänta tills efter en flytt... Så fort vi vet att allt är okej så ska jag nog börja titta på nödvändigheterna. Jag siktar på att köpa säng vagn och babyskydd begagnat. Inte madrass och täcke och sånt. Men dem stora sakerna så då är det skönt att ha gott om tid att hitta det jag vill. Till första och andra barnet köpte jag nästa allt nytt men denna gången bryr jag mig liksom inte på samma sätt.

Ja verkligen :0 men har ju redan kollat på vad vi vill ha till barnet så, så fort vi har flyttat in så ska det beställas (eller strax innan flytten) :D

Jamen precis, även fast vi har hittat vårt så är det skönt att vara ute i god tid så har man har det kan man färdigt i god tid *planeringsfreak* ;)

Hehe vi vill ju köpa allt nytt men hittade ett sånt bra paket så känns dumt att inte göra det då ;)

Känns så overkligt och underbart!

Kan inte fatta att jag ska bli mamma för första gången (men förhoppningsvis inte sista ) <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:53:49 följande:

Jag är cnc operatör. Jobbar i verkstad, klädd i arbetskläder 40 timmar i veckan tyvärr. Och jobbar bara med män...

Aha okej häftigt ju! Åh jag vet hur det känns med arbetskläderna (är isf så varannan vecka) jobbar skift ena veckan 6 pass (inklusive helgen) andra 4 pass. Men har tänkt byta yrke :)

Åh det är segt och jobba med män kan jag förstå. Jag jobbar bara med äldre kvinnor som är väldigt griniga och ser ner lite på oss yngre. Så det är jobbigt! :/

Därför vill jag inte att de ska se att jag är gravid!
  • saijda
    Jmlwc skrev 2017-12-31 10:49:57 följande:

Nu har jag ätit Lergigan komp ett par dagar och tar mig faktiskt ur sängen nu....

Om en vecka börjar högskolan igen, hur ska jag klara det :(

Vi har berättat för barnen och närmaste familjen nu. Svårt att hålla hemligt när man mår så dåligt.

Åh det måste vara jobbigt din stackare :(

Hoppas det går bra att gå till skolan ändå <3

Jag mår också konstant illa, det försvinner aldrig. Får se hur det blir nu när jag ska tillbaka till jobbet (arbetar som undersköterska) :0

Vi har också berättat för närmsta familjen :)
  • saijda
    Jmlwc skrev 2017-12-31 11:39:18 följande:

Jag ska också vänta tills efter flytt med det mesta... Vi flyttar troligtvis i maj/juni.

Däremot måste jag köpa mängder med kläder när vi tagit reda på om det är en pojke eller flicka. Vi har gett bort allt sedan innan då vi egentligen inte skulle ha fler barn. Vi har 3 pojkar så hoppas på en flicka denna gång.

Åh jobbigt att behöva vänta så länge, jag tycker det är jobbigt att vänta till 1 februari :/

Gällande kläderna så ska vi också handla så fort vi har fått veta om det är en flicka eller pojke. Vi önskar oss en flicka helst också <3
  • saijda
    Jmlwc skrev 2017-12-31 11:36:17 följande:

Tack:)

Du kan prova Postafen (receptfritt) eller armband mot illamående (finns på apoteket, seaband) om du inte känner att du vill ha något starkare. Kanske hjälper dig mot ditt illamående.

Jag tycker att det är extremt svårt att få i mig frukost. Så nu gör jag så här: salta kex och vatten innan jag kliver upp ur sängen. Sedan dricker jag en måltidsersättning (färdigblandad shake). Då får jag snabbt i mig näring. Finns i goda smaker, just nu kör jag på päron/vanilj. Kallt och gott och lättsmält. Sedan äter jag mer efter någon timme :)

Åh tack för tipset för kolla på det! Hoppas det, vet inte hur jag ska kunna jobba annars :0

Åh din stackare! Känner för dig. Har samma problem, fast vid varje måltid. Därav så ska jag börja äta mer av det som fungerar, bland annat frukt och lite annat. De var bra tips som du kom med :) apelsin och vatten direkt på morgonen hjälpte mot illamåendet något för mig!
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 12:59:18 följande:

Fast jag undrar om det inte är lättare med män än äldre kvinnor ????

Dem brukar vara så gnälliga.

Haha jo jag tror det ;) det är faktiskt irriterande! Så är väldigt nervös nu inför att jobba i veckan, som tur var jobbar jag bara 2 dagar sedan ledig 4 dagar. Kanske slipper nyfikenheten från dem :0
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 13:03:24 följande:

Katastrof detta ????

Jag ska laga tre rätters meny och duka fint osv men jag blev yr och illamående, svimmade nästan av i badrummet och fick ringa in min man från stallet som fick hjälpa mig till soffan... här ligger jag nu med hundarna och molvärk sen två timmar tillbaka ca...

Åh din stackare!!! :(

Du får ta det lugnt, vila mycket nu. <3

Jag har yrsel och så det senaste och sovit massor. Är hela tiden trött pluss slipper illamåendet då, som gör sig påmind så fort jag vaknar. Vid minsta stress eller överansträngning så får jag molvärk :0

De som kommer, vet de om att du är gravid?

Vi ska till min svärmor ikväll. Jag har berättat för henne och min svägerska. Så slipper jag den oron <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 13:24:41 följande:

Försöker vila nu, min man får passa upp mig så länge... ????

Nej ingen vet att jag är gravid, men dem stora barnen blir oroliga så fort jag lägger mig på soffan. Jag är sällan stilla om jag inte är sjuk.

Gör så, låter bra att han passar upp dig så slipper du stressa.

Aha okej, förstår din oro då att du inte vill att de ska veta än<3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 15:46:57 följande:

Stress är mitt andra namn ????

Jag jobbar på att stressa mindre. ???? maten är under kontroll nu som tur är! ????

Jag känner igen mig jag är likadan själv. Försöker också stressa mindre, framför allt nu när jag bär på ett liv <3

Vad skönt och höra! Vi har varit och kollat på GPs fyrverkerier och nu är vi påväg hem till svärmor. Mår så galet illa får se hur de går :0
  • saijda
    Saanny skrev 2017-12-31 18:12:14 följande:

Hej!

Hoppar in här om det är okej! Är beräknad till den 8 augusti. Är orolig att det inte ska gå bra då jag under många år trodde att jag inte kunde bli gravid pga ingen menstration eller ägglossning, men med hjälp av akupunktur, kämpande med att Gå upp i vikt och naturläkemedel så kom den igång och nu, med remiss hos RMC i Malmö klarade vi på egen hand att skapa ett litet liv ! Tydligen väldigt vanligt! Vi hade försökt sen i september förra året men detta va bara 4e gången vi träffade rätt på dagarna. Så lycklig men orolig som sagt.

På spermaprover visade min sambo också avvikande resultat så va verkligen inte förberedda på att det skulle gå!

Är lärare i förskolan.

Grattis grattis!! :D Lycka till med allt <3
Svar på tråden Augustibarn 2018