• saijda

Augustibarn 2018

Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:40:58 följande:

Oj vilket toppen paket.  Det ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...

Ah det är det verkligen! Så det kommer vi att köra på :D aha det förstår jag, vi bor på Hisingen (Göteborg) så denna vagn fungerar ju där :) min svägerska bor i Åre och de körde på Emmaljunga och är verkligen nöjda med den<3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 13:40:58 följande:

Oj vilket toppen paket.  Det ser ut att innehålla i princip allt ju. Vi bor på landet så jag vill ha en med rejäla hjul som är pukteringsfria. Tror vi köper begagnad för den kommer bli så smutsig och nersölad av grusvägarna. Men vilken vet jag inte, har alltid haft Emmaljunga innan...

Ah det är det verkligen! Så det kommer vi att köra på :D aha det förstår jag, vi bor på Hisingen (Göteborg) så denna vagn fungerar ju där :) min svägerska bor i Åre och de körde på Emmaljunga och är verkligen nöjda med den<3
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 13:56:35 följande:

Jag tror nog många börjar drömma och kika på vagn, babyskydd osv rätt tidigt, iaf i smyg :)

Vi är snudd på helt på det klara med vad vi vill ha för vagn och babyskydd. Namn har vi pratat om till och från sedan vi började försöka skaffa barn och det har knappt varit något snack alls - vi var väldigt överens direkt. Vi har ett pojknamn och två flicknamn.

Åh vad mysigt! Då är man inte så ensam om detta som man tror. Vi ska köpa det barnvagnspaketet som jag länkade där uppe. Sedan kan man inte låta bli att kolla på kläder osv när man ändå är i butiken eller kolla på saker till barnets rum.

Är en riktig planerare så kommer vilja vara färdig med majoriteten av sakerna i god tid :$
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 14:35:05 följande:

Ja hade vi bott i stan hade jag tittat på något liknande. Emmaljunga har jag också gillat innan så det blir säkert en till...

Jamen precis. Åh vill bara köpa nu nu nu. Men får vänta i alla fall tills vi har flyttat hehe :D
  • saijda
    emizz skrev 2017-12-30 14:43:48 följande:

Absolut!!! Det därmed illamående vet jag inte alltid om det beror på graviditeten eller min GBP jag gjort som kan få mig att må illa :/ men blir det bara ibland så det är skönt!

Yey så mysigt! :D

Vad är gbp för något? (Om jag får fråga)

Jag har nästan konstant illamående :/ men vad gör man inte för att bära och skapa ett liv <3
  • saijda
    emizz skrev 2017-12-30 14:52:59 följande:

det är Gastric bypass, har opererat mig mot fetma och krympt magsäcken...

Precis det är värt lite illamående

Aha okej då förstår jag. Ja exakt!!
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 15:07:50 följande:

Åh hahah detta väntande, det tar liksom aldrig slut ju... 

Ja verkligen hahaha :D evigheters evigheter!<3

Har du bokat in tid hos barnmorska hos MVC än? Jag ska ringa dit nästa vecka för att boka tid. Känns så nervöst - och vet inte heller vilken MVC jag ska välja :$
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 15:34:01 följande:

Ja jag ska dit på torsdag, löst räknat är jag i v 6-7 nu. Veckan efter den 9/1 ska jag på vul. Jag har inget att välja på vi har bara en mvc att välja på... Nästan skönt att slippa välja... 

Åh så spännande! Jag måste boka tid hehe <3

Ja jag hade gärna haft det så, jobbigt att behöva välja.

Står dock mellan 2, en nära mitt jobb och en nära hemmet :0
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 15:45:36 följande:

Åh vilket jobbigt val... Nu vill man ju ha nära till jobb men sen nära hem... Jag har tre mil hemifrån till mvc. Men jätte nära mitt jobb. Vul ska bli spännande, få veta hur långt jag faktiskt är. Jag funderar på om jag kanske ska berätta för dem andra instruktörerna efteråt? 

Ja verkligen - precis så det är ett tufft beslut :/ men samtidigt är det knappt en timme från jobbet kommunalt. Och typ 10 minuter med bil, så inte jätte farligt. Men det är gångavstånd till MVC som ligger vid vår nya lägenhet :0

Jag förstår det - längtar massor till det!
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 16:24:07 följande:

Absolut inte ensam! Däremot vågar jag inte kolla på kläder och sånt nere i centrum - bor på ett litet ställe och man springer alltid på någon man känner och bland dom hyllorna vill jag inte bli påkommen än :)

Skönt och höra! Aha jag förstår, jag har kollat på lite barnsaker och praktiska saker som behöver ordnas. Och lite mammakläder hehe <3 min mage är så svullen men är bara i vecka 6, har din mage vuxit något? :)
Svar på tråden Augustibarn 2018