• saijda

Augustibarn 2018

Jag har också ångest över att jobba igen :0

Tanken på att veta att man är underbemannad och hjälpa 10 dementa är inte särskilt lockande, framför allt inte nu med bebis i magen (början) :(

Som tur var jobbar jag bara 2 dagar denna vecka men nästa vecka är det 6 dagar igen :/

Och sedan är det jobbiga schemat igång...

Vi får vara starka och kämpa oss igenom det <3 Jag har ingen lust alls att berätta för mina kollegor att jag är gravid men med all stress osv i mitt yrke (jobbar ju som USK) så kanske man måste. Hur hade ni gjort i min situation? :0

• saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 16:26:56 följande:

Jag vet inte... jag har sån ångest över att börja jobba i morgon igen. Tanken på att stå upp i en verkstad med allt oväsen hela dagarna lockar inte direkt...

Jag vet exakt hur du känner!!!
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 16:58:00 följande:

Känn av situationen? Om det blir ohållbart så berätta, annars vänta?

Ah får göra så, vill inte riskera att något händer pga dumhet. Hade ju helst velat vänta men som du säger blir det ohållbart så får jag väl berätta
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 17:14:48 följande:

Ja gör det... jag funderar på att efter vul berättaför EN kollega jag litar på, så man liksom har någon som vet om det är något

Det låter vettigt - skönt att ha en kollega man kan lita på. Själv har jag typ ingen, men pratar mycket med min svägerska o så <3

När har du tid för vul? Jag ska kontakta BM för tidsbokning av första besöket. Är så nevös ^^

Plus så har jag inte bestämt än vilken MVC jag ska välja. :/
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 17:47:53 följande:

9/1 är det dags, inskrivning på torsdag... 

Åh spännande! Kommer gå bra ska du se <3

Undra när jag får tid, hoppas på snabbt :0

Vet du om man skriver in sig på ett MVC och sedan vill byta, går det?
  • saijda
    Kattblomma84 skrev 2018-01-01 18:13:22 följande:

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

Jag håller med @isavanna1 där.

Vi väntar ju barn, inte missfall. Så såklart att man ska njuta och glädjas av detta!

Och vill man handla saker redan nu, så gör man det. Och vill man inte så gör man inte det. Eller planera som bland annat jag gör ;)

Så länge det är ens helt och hållna eget val <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 19:03:37 följande:

Jag vet faktiskt inte om man får byta... Hoppas du får tid snabbt i alla fall. Jag väntar med spänning

Okej jag får höra med dem då. Finns ett MVC nära mitt jobb, vilket passar perfekt nu men sedan nästan 1 timmes resväg, och en med gångavstånd från vår nya lägenhet, som passar både nu och längre fram. Vi flyttar ju om en månad så kanske lika bra och ta den nära vår nya lägenhet. Får se vad mannen tycker med ^^
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 19:03:37 följande:

Jag vet faktiskt inte om man får byta... Hoppas du får tid snabbt i alla fall. Jag väntar med spänning

Det gick lite för snabbt i förra svaret ^^

Åh jag förstår att du väntar med spänning, det gör jag med bara inför det här samtalet.

Känns fortfarande så overkligt :0
  • saijda
    Kattblomma84 skrev 2018-01-02 14:31:19 följande:

Håller också med henne. Jag älskar att planera, men blev lite nedslagen av alla varningar. Känns bättre nu. Håller med det är såå kul att titta på kläder, vagn mm. Tusen tack

Jag har inte fått sådana kommentarer...än! Men får se när de äldre kollegorna kommer märka något och börja kommentera :s

Orkar inte sådant så är nervös över det :0

Vi finns här för varandra och stöttar m.m <3

Ja det är fantastiskt roligt, vi flyttar om knappt en månad till nya lägenheten och då ska det shoppas massor till bebisen så slipper man stress :D
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-02 18:25:18 följande:

Strunt i dem! Jag har fått lära mig att kan man inte säga något snällt eller positivt är det bättre att vara tyst! Det är ju så spännande med flytt och allt nytt det innebär.

Ska försöka! Ogillar deras sätt och vara :0

Jamen exakt varför ska det vara så svårt?

Hehe ah det ska bli underbart längtar <3
Svar på tråden Augustibarn 2018